handdator

Visa fullständig version : Ont i armbågen vid Chins


Pontus
2003-07-15, 21:42
De två senaste gångerna jag kört Chins har jag haft ont i högra armbågen ett par dagar efter passet. Kan det ha något med hur brett jag håller? För brett eller för smalt kanske?

Efterom jag inte är speciellt stark och väger 90kg orkar jag inte utföra några ordentliga Chins utan håller bara emot ordentligt på nedvägen, om det har något betydelse. Jag har inte heller något riktigt räcke att hålla i här ute på landet utan jag hänger istället i en bräda för gungor som jag har rundat av lite för att passa händera bättre.

Pressarn
2003-07-16, 00:05
Värm upp ordentligt och ta det lugnt med vikterna i början, kör latsdrag om du har möjlighet till det.
Håll så brett att dina underarmar är lodräta när du har dragit dig upp till chinräcket, bäst för handlederna.

Survivor
2003-07-16, 17:14
Originally posted by Pontus
De två senaste gångerna jag kört Chins har jag haft ont i högra armbågen ett par dagar efter passet. Kan det ha något med hur brett jag håller? För brett eller för smalt kanske?

Efterom jag inte är speciellt stark och väger 90kg orkar jag inte utföra några ordentliga Chins utan håller bara emot ordentligt på nedvägen, om det har något betydelse. Jag har inte heller något riktigt räcke att hålla i här ute på landet utan jag hänger istället i en bräda för gungor som jag har rundat av lite för att passa händera bättre.
Tror inte att det är så nyttigt för lederna att (enbart) köra negativa reps varje gång. Kör fullständiga reps där du håller musklerna spända så mycket som möjligt hela tiden, t.ex ställ något under så att du kan reglera hjälp eller ett bättre alternativ ställ någon som håller vristerna på dig och reglerar hjälpen där du inte orkar annars lätt att man hjälper för mycket själv när kroppen börjar kämpa emot en.