handdator

Visa fullständig version : Ett tjej problem?


Snobbe
2008-12-30, 02:55
Jag har ett problem eller vet inte om jag kan kolla det ett problem men iaf så har jag träffat en tjej för typ 6-7 månader sen. Vi pratar nästan varje dag i flera timmar om dan och hon är en väldigt bra vän till mig. Dock har jag väl börjat få lite mer känslor för henne nu och skulle gärna vilja se det bli något mer än bara en vänskap mellan oss. Saken är att jag vet inte om hon tycker likadant och jag vet inte om hon skulle tycka det kändes konstigt att fortsätta vara vän med mig om jag sa vad jag känner och hon inte känner likadant. Vill såklart inte förlora henne som en vän hon är underbar men vill ju även gärna att det kanske skulle bli något mer. vet inte riktigt vad jag ska göra och vet inte riktigt vad jag ska göra.

shut teh face
2008-12-30, 02:57
Jag har haft nära tjejkompisar som man förlorat pga. just sånt här. Men samtidigt så gick det vägen med min nuvarande tjej (ihop 4,5 år).

Skicka ett sms med länk till den här tråden.

Manta
2008-12-30, 02:57
Prata med henne om det.

sundvall
2008-12-30, 02:58
Jag har ett problem eller vet inte om jag kan kolla det ett problem men iaf så har jag träffat en tjej för typ 6-7 månader sen. Vi pratar nästan varje dag i flera timmar om dan och hon är en väldigt bra vän till mig. Dock har jag väl börjat få lite mer känslor för henne nu och skulle gärna vilja se det bli något mer än bara en vänskap mellan oss. Saken är att jag vet inte om hon tycker likadant och jag vet inte om hon skulle tycka det kändes konstigt att fortsätta vara vän med mig om jag sa vad jag känner och hon inte känner likadant. Vill såklart inte förlora henne som en vän hon är underbar men vill ju även gärna att det kanske skulle bli något mer. vet inte riktigt vad jag ska göra och vet inte riktigt vad jag ska göra.

Dude, hon ser dig troligtvis bara som en vän. Det som kommer hända om du förklarar dina känslor är att hon troligtvis kommer ta mer avstånd från dig och eran vänskap dör ut. Jag tror sannorlikheten att få ihop det med henne är rätt liten.

Vill du dock försöka så skulle jag råda dig till att träffa henne, ha KUL med henne och kör sen ditt move, verbalisera det inte, det tar kål på det mesta.


Good luck!

Vinter
2008-12-30, 03:01
Fråga ut henne på en dejt, funkar det inte så se till att prata igenom det hela och gå vidare. Lika bra att testa om du nu verkligen vill, känns det hela fel är det inte så mycket att göra.

CiCoro
2008-12-30, 03:10
Beror nog på hur mycket du tycker er vänskap är värd.
Mycket så är det inte värt att chansa! För stor chans att de blir fel och er vänskap rinner ut i sanden..

Zakath
2008-12-30, 03:18
Dude, hon ser dig troligtvis bara som en vän. Det som kommer hända om du förklarar dina känslor är att hon troligtvis kommer ta mer avstånd från dig och eran vänskap dör ut. Jag tror sannorlikheten att få ihop det med henne är rätt liten.

Vill du dock försöka så skulle jag råda dig till att träffa henne, ha KUL med henne och kör sen ditt move, verbalisera det inte, det tar kål på det mesta.


Good luck!

Bra tips!

Lavorini
2008-12-30, 03:50
Våga för att vinna. Om du inte försöker så kommer det heller aldrig hända något. Går det åt helvete så har du iaf försökt. Det är bättre att du försöker istället för att du om x månader/år ångrar dig att du aldrig försökte - när du då får veta att hon kände likadant, men nu istället är ihop med en annan snubbe för att HAN vågade...

martikainen
2008-12-30, 07:31
Och för er som skriver att vänskapen dör ut, de ni har försökt detta med kan inte varit riktiga vänner då. Jag har fortfarande kvar en jättebra tjejkompis trots att tappert försök :P

Kör på!

Mirre
2008-12-30, 08:31
Analysera mera, säger jag som är tjej! Har hon många andra killkompisar? Hur är hon mot dem? Hur blev ni vänner? Var även realistisk i din analys. Är du en kille i hennes smak eller har hon kanske en helt annan smak?

Ibland kan det vara så att man blir "vänner" för att ingen tar det där steget eller så är det menat att man bara ska vara vänner. Gå på din känsla och inte bara viljan. Om du väljer att försöka så kom ihåg att om du förlorar henne som vän så var det kanske ändå inte så bra vänskap...

Lycka till!

Marcüs
2008-12-30, 11:44
Jag har då varit kär i två av mina bästa tjejkompisar och berättat det och vi är fortfarande vänner...

LindaS
2008-12-30, 17:52
Fråga henne. Hade jag varit hon hade du dock redan vetat.

Icefire
2008-12-30, 18:00
Jag blev tillsammans med min kille på det sättet, efter att ha varit bra vänner ett år. Först blev jag lite ställd, för jag hade inte anat något alls eller tänkt i de banorna själv. Men efter ett par månader blev vi ett par.
Är man bra vänner kan man nog hantera saken rätt bra. Men vill du inte säga det rakt ut kan du väl försöka göra något som man kan göra både som god vän och som pojkvän. Till exempel bjuda henne på bio, och se hur hon reagerar på det. Har hon själv några förhoppningar så kommer hon kanske visa det. Verkar hon mer ta det som en kul kompisgrej, ja då får du fundera vidare på hur du ska göra.

sjoback
2008-12-30, 18:09
Grow a pair of balls. Man brukar oftast känna om känslan är ömsesidig, och har du inte gjort det så move along. Ragga upp första bästa villiga tjej (ja hon måste se någorlunda bra ut). Ända sättet att komma över henne.