handdator

Visa fullständig version : Efter streptokocker


DonAlonzo
2008-12-29, 22:13
Nu börjar jag äntligen bli frisk igen, efter två veckors hård streptokocker och antagligen förkylning också för den delen. Före det var jag förkyld en vecka och före det så försökte jag börja igen (hann 2 veckor). Än en gång, före jag började på nytt hade jag haft ett "uppehåll" (träning 0-2 ggr/vecka) i kanske 1-2 månader.

Nu ska jag få tummen ur stjärten och köra stenhårt (är piggare än aldrig förr nu). Har tränat i två år, har kört alla möjliga splittar (3-5 split), väger 74kg (har gått ner MYCKET) och känner mig allmänt svag. Målvikt är 85kg!

Vad är era tips till mig? Ni har antagligen själva erfarenheter om frivilliga och ofrivilliga upphåll och vet hur svårt det är fysiskt och psykiskt. Hur ska jag lägga upp träningen?

Rahf
2008-12-29, 22:33
Börja lugnare och öka successivt. Gällande träningsprogram så är det så oerhört mycket som har diskuterats här att det myllrar av kommentarer. Jag rekommenderar att du hittar nåt som du trivs med.

Hoppas du förblir skade- och sjukdomsfri under 2009!

young_george
2008-12-29, 22:44
Precis som Rahf skriver. Börja lungt!

Jag har ett mer eller mindre ett år av skador och sjukdomar. Förkylningar, camtylobakter, muskelskador, svinkoppor osv. En riktig sjukdomshärd alltså.

Efter uppehåll så vill man tillbaka hårdare än någonsin, så även jag såklart, men dom bästa ökningarna kom när jag vågade vila. Så våga ta det försiktigt, annars blir du sjuk och svag igen! Mitt bästa tips