handdator

Visa fullständig version : Officiella Guitar Hero-tråden


mangs
2008-12-29, 13:18
Väck mig om den redan finns men jag har sökt och funnit nada.

I tråden kan det diskuteras allt möjligt som rör detta roliga (Party)-spel. Diskutera låtar, resultat, tekniker eller skillnaden mellan de olika versionerna och plattformarna.

Jag har provat att lira någon gång i samband med fest hos olika polare och på jobbet men först nu i julas fick jag Guitar Hero World Tour till mitt Nintendo Wii. Måste erkänna att det är rätt kul när man satt sig in i det hela, Jag blev så pass hooked att jag nu köpt även Legends of Rock, Rock band med trummor och extra gitarrer. Spelet är ju som bäst när man är några stycken och antingen tävlar med eller mot varandra. Att spela i band tillsammans är ju kul för oss som inte är så grymma på riktiga instrument.

I World Tour har man ju 85 riktiga låtar att leka med när man låst upp det och fler kan ju köpas från Guitar Heros hemsida.

Jag tycket det går fort fram med resultaten. När är det förresten lämpligt att byta level. Hur många procent träffar bör man ligga på? Klart det är individuellt men på ett ungefär? Jag har kört mest på Easy då jag är nybörjare men ligger nu runt 96-99% på alla låtar jag spelar. Har testat några på medium och där ligger jag mellan 90-95 så det känns som om det är medium som gäller för mig nu.

Finns ju en del tricks för att kunna dra av lite snabba kombinationer om man kollar i tutorial. Är dessa något att ha, kanske till och med ett krav? ELler är det enklare att hålla sig basics och lira vanligt?


Diskutera nu på om allt möjligt gällande Guitar Hero.

Kwon
2008-12-29, 13:20
Jag har inte riktigt kommit underfund med vad mitt bandnamn skall vara / vad för logga vi ska ha.

När jag har designat allt (samt looken på bandmedlemmarna) så uppdaterar jag!

CVN
2008-12-29, 13:27
Kul, men jag är dålig. Klarar bara på medium 80-95 % i notes :(
Att köra på hard e för svårt .

mela
2008-12-29, 13:27
Jag har spelat mycket GH3 och älskar det. Jag är besatt av vissa låtar som jag alltid spelar, som Metallica - One, Eric Johnson - Cliffs of Dover och även Top Gun Anthem (nedladdningsbar)

Har spelar en del World Tour också, lite trummor, men satan va svårt det är ;D

Ang att byta level så tycker jag att det är bra att byta emellanåt och bara gå uppåt. Steget mellan medium och hard är dock rätt så stort. Men det är bara att öva och öva, går ju att fuska och ställa in hastigheten, så man kan sänka den på hard så att man lär sig hur man ska använda den femte knappen.

Kwon
2008-12-29, 13:28
Jag är dock så duktig att jag kör på Easy.

Klarar runt 16 % på Medium LOL, så utmana Mangs band blir nog inte tal om, ännu.

Mitt mål är att dominera på Medium. Hard kan vi glömma.

mangs
2008-12-29, 13:34
ha ha ha, jag är fortfarande rätt kass så du och jag Kwon kanske skall bilda ett band? Alla måste ju börja någonstans och övning ger ju färdighet.

Just utbudet av låtar är ju helt ok även om ett antal av ens favoriter saknas men man hittar ju alltid något att lira.

Jag hade hoppats på att trummor skulle vara hyffsat enkla att lira men det beror kanske på nivån?

Det är ju det som är kul, att de som är duktiga kan spela med de som är mindre bra och det är på lika villkor.

Kwon
2008-12-29, 13:40
Jag o tjejen kör ju gitarr och bas (jag sjunger som en kråka).

Om du har bestämt dig för trummor Mangs, så kan vi nog köra band tesammens!

Det vore något det, Nya Manowar på turné.

Pejij
2008-12-29, 13:47
Trummorna är ju riktigt svåra på hard ju! :D

mela
2008-12-29, 13:47
Trummorna är svåra på Easy :S Färgerna är ju inte på samma ställe som på gitarren, det är skitstörigt.

Lelle Pelle
2008-12-29, 14:06
Det är nästan lättare att köra på medium än easy när det gäller trummor. Easy följer ju inte taket, men på medium kommer tonerna i samma takt(oftast) som i låten. Klart lättare.

ceejay
2008-12-29, 14:07
har spelat GH några gånger, klarar att lira hard iaf :)

joriice
2008-12-29, 14:11
Jag har klarat typ 34 låtar av 42 på Hard nu (Har klarat alla på hard innan min save försvann)
Men det irriterar mig som fan när man fastnar på en eller två låtar. Orkar inte köra om allt på medium för fan!

Vill ha "Through the fire and flames" så jag kan köra den på Practice mode >_>

Xealswe
2008-12-29, 14:52
Till alla hopplösa guitar hero fanatiker ger jag er denna video

http://www.youtube.com/watch?v=NcglGzEtKj0

Klockren!

Kwon
2008-12-29, 15:01
Och jag som tyckte en Guitar Hero-gitarr var svår... ;)

Hur många skall han ha? :D
BsWGE3YcKzE

Tabbe
2008-12-29, 15:53
Jag och en polare spelar alldelas for mycket haha.
Klarat 2:an 3:an och rock band nagra ganger pa expert.

mangs
2008-12-29, 16:09
Jag och en polare spelar alldelas for mycket haha.
Klarat 2:an 3:an och rock band nagra ganger pa expert.


Vill du vara med mitt och Kwons band? Du får spela lead guitar så kan vi hjälpas åt med trummorna?:D

Carolinew
2008-12-29, 17:10
Har spelat Rock Band en gång men föredrar vanliga Guitar Herot. Köpte GH3 och Aerosmith i november och sedan var jag beroende i ett par veckor :D Klarade Aerosmith på Expert ganska snart men GH3 har jag några låtar kvar, har dock tappat intresset just nu så får väl se när det kommer tillbaka.

Men jag säger som så, höj nivån så fort ni kan. Då lär ni er snabbare. Klarar ni låtarna relativt lätt på en nivå så gå vidare, ingen idé att ligga och dalta på nåt ni redan kan. 100 % på medium eller hard bryr sig ingen om, upp på expert ;)

Oskis
2008-12-29, 21:34
Kul tråd. Har nog spelat lite för mycket och känner att jag börjar tröttna ganska rejält. Har klarar expert på samtliga 6 guitar hero spel med 5 stjärnor till största delen. Om jag någon gång lyckas ta mig igenom Thorugh the fire and flames (kommit 83% av låten två gången) har jag lovat mig själv att aldrig starta spelet igen :D

rQx
2008-12-29, 21:58
Spelade en gång med några polare i helgen och satte trummorna på expert :) och 100% på medium på bas :) men sen är jag ju så jäkla grym också

Nordenator
2008-12-29, 22:33
Klart man spelar GH och på expert. Däremot i stort sett bara då man sitter ett gäng och inte har något vettigt för sig, alternativt vid ölförtäring. Bra bajs :D

J.V
2008-12-29, 23:22
Klarade World Tour på hard efter två dagar, alla på första försöket. Kändes alldeles för lätt.

Jokr
2008-12-30, 00:59
Älskar guitar hero ^^

Bättre tidsfördriv med polarna och några öl finns inte XD

Impulsköpte gh4 för ett tag sedan. klarat alla utom 4 låtar på expert på gitarr. Trummorna har jag lyckats klara en 25 låtar på expert.

Kändes dock lite småmongo att köpa ett spel för 2k och bära hem spelet i en halv kubikmeter kartong ^^ (jag köper inte spel så mycket :P)

agazza
2008-12-30, 01:34
http://fretsonfire.sourceforge.net/

Den trådlösa guitarhero gitarren till ps3 är bara plugg and play, jag har 5000+ låtar på datorn.:cool:

Nordenator
2008-12-30, 09:54
http://fretsonfire.sourceforge.net/

Den trådlösa guitarhero gitarren till ps3 är bara plugg and play, jag har 5000+ låtar på datorn.:cool:

Customlåtar tenderar av att vara synkade och skapade av 12-årngar med hybris. Allt jag testade var under all kritik, i alla fall.

Kurash
2008-12-30, 10:29
Kan man köpa GH4 med bara trummorna till PS2? Har redan 3 gitarrer så det känns onödigt att köpa fler, men kan inte hitta lösa trumset.

Torwald
2008-12-30, 10:38
Tror inte att det går att köpa trummorna löst (än?). Någon sa att man måste köpa hela det där stora world tourpaketet då, men gitarr och trummor.

Min lillebror fick nya GH i julklapp. Spelade oavbrutet i två dagar och klarade de flesta låtarna hyfsat på hard tillslut, och höjdpunten i min karriär var nog 91 eller 92% på creedence up around the bend.

Skoj som fan i alla fall :D

Wao
2008-12-30, 11:19
Klarade World Tour på hard efter två dagar, alla på första försöket. Kändes alldeles för lätt.

Samma här. Det var väldigt enkelt.

J.V
2008-12-30, 11:25
Kan man köpa GH4 med bara trummorna till PS2? Har redan 3 gitarrer så det känns onödigt att köpa fler, men kan inte hitta lösa trumset.http://www.prisjakt.nu/search.php?query=guitar+hero+world+tour+trummor

Torwald
2008-12-30, 11:33
Customlåtar tenderar av att vara synkade och skapade av 12-årngar med hybris. Allt jag testade var under all kritik, i alla fall.

Hur är det med ingamelåtarna då? Jag har aldrig testat Frets on Fire, men rent spontant tänker jag på att många sitter med väldigt dåliga ljudkort och kanske har alldeles för stor buffer size. Det borde kunna yttra sig som dålig sync.

Kurash
2008-12-30, 11:38
http://www.prisjakt.nu/search.php?query=guitar+hero+world+tour+trummor

dom har alltså inte släppt lösa trummset än. Och så ska dom kosta 1100 spänn, det blir ju billigare att köpa megabundle då.

agazza
2008-12-30, 13:12
Customlåtar tenderar av att vara synkade och skapade av 12-årngar med hybris. Allt jag testade var under all kritik, i alla fall.

Tror inte att det går att köpa trummorna löst (än?). Någon sa att man måste köpa hela det där stora world tourpaketet då, men gitarr och trummor.

Min lillebror fick nya GH i julklapp. Spelade oavbrutet i två dagar och klarade de flesta låtarna hyfsat på hard tillslut, och höjdpunten i min karriär var nog 91 eller 92% på creedence up around the bend.

Skoj som fan i alla fall :D

Låtar som är dåligt gjorda kan man bara deleta, men det finns möjligthet att synka i inställningarna.

Finns väl sammanlagt runt 10.000 låtar på internet till Frets

Kwon
2009-01-02, 11:40
UPDATE:

Jag är nu GRYM på Medium! :D

agazza
2009-01-02, 13:03
Schysst update ;)

Skryt update, När jag blev less på spela samma få låtar som finns på aerosmith, så bytte jag grepp till leftie istället, som jag nu spelar på medium :D

Tabbe
2009-01-02, 15:06
Vill du vara med mitt och Kwons band? Du får spela lead guitar så kan vi hjälpas åt med trummorna?:D

lätt :P, vi blir as coola :D

Eddie får sjunga.

RagnarÖhman
2009-01-02, 20:40
Börjat med expert på trummor ligger över 80 på alla låtar nästan utom tier låtarna

Fatalist
2009-01-02, 23:07
Samma här. Det var väldigt enkelt.

Finns inte Expert längre?

Whistler
2009-01-02, 23:48
Är det bara jag som tycker att Guitar Hero är mycket lättare på Hard än på medium och Easy? Jag har spelat (riktig) gitarr i 11 år, men får massa missar på de lättare svårighetsgraderna, för att takterna är fel. Det saknas massa toner. Enda sättet att klara det är att inte lyssna på musiken, utan att försöka att bara ha trummornas takt i tankarna och fokusera på att sätta rätt färg på rätt ställe.

Kwon
2009-01-02, 23:49
98 % på Medium, e jag redo för Hard? ;)

Pejij
2009-01-03, 00:00
98 % på Medium, e jag redo för Hard? ;)

Go for it!

Litecore
2009-01-03, 00:48
köpte GH:WT till 360 och har lirat kanske 3 gånger? kul som partyspel men jag sätter mig
aldrig och trummar eller så på egen hand.. funderar på att sälja iväg skiten faktiskt. någon ?

Nordenator
2009-01-03, 01:13
Låtar som är dåligt gjorda kan man bara deleta, men det finns möjligthet att synka i inställningarna.

Finns väl sammanlagt runt 10.000 låtar på internet till Frets

Antalet låtar talar dock inte så mycket om den generella kvaliten. Så länge det inte finns någon officiell administrering på vad som är bra eller anus kommer man få spendera timtal att gå igenom skiten för hand. Då känns det enkelt att spela ett spel som faktiskt har lite mer tid bakom sig.

Sebsun
2009-01-03, 01:16
köpte GH:WT till 360 och har lirat kanske 3 gånger? kul som partyspel men jag sätter mig
aldrig och trummar eller så på egen hand.. funderar på att sälja iväg skiten faktiskt. någon ?

Hur mycket och vart bor du?

kalajset
2009-01-03, 01:20
Är det bara jag som tycker att Guitar Hero är mycket lättare på Hard än på medium och Easy? Jag har spelat (riktig) gitarr i 11 år, men får massa missar på de lättare svårighetsgraderna, för att takterna är fel. Det saknas massa toner. Enda sättet att klara det är att inte lyssna på musiken, utan att försöka att bara ha trummornas takt i tankarna och fokusera på att sätta rätt färg på rätt ställe.

Har svårt att jämföra samma låtar på hard och på medium/easy ur minnet, men jag håller i stort med. När jag började spela GH överhuvudtaget tyckte jag det var jättesvårt, även på easy, (hade lirat vanlig gitarr av och till i några år tidigare), inget kändes som det stämde, takten verkade bortblåst, etc etc. Sedan kom man in i tänket, och det funkade genast mycket bättre. Och visst kan det bli lättare när man "får" spela de toner man vet ska komma, men inte syns på tv'n. När man väl får in tänket är det däremot en fördel att ha spelat gitarr, men inte så mycket för s as själva gitarrspelandes skull som sådant, utan för att man förhoppnigsvis under sitt gitarrspelande har lärt sig hålla takten.

Lirade förövrigt World Tour för första gången under nyår, grymt skoj om man är några stycken, precis som väntat, men f'n vad trummorna låter, (ja, de fysiska alltså), när man slår på dom. Nästan svårt att koncentrera sig på själva trumljuden så länge man inte har förstärkaren i bott, (nåja). Dessutom var det ganska irriterande med den lilla födröjning av sången som blir, sjunger man efter låten man hör, (vilket trots allt funkar rätt bra med de övriga instrumenten), låter sången som kommer ut ur högtalarna ljusår födröjt, inte så kul.

Litecore
2009-01-03, 01:33
Hur mycket och vart bor du?
bor i uppsala, skicka ett PM med ett bud :P

agazza
2009-01-03, 01:44
Antalet låtar talar dock inte så mycket om den generella kvaliten. Så länge det inte finns någon officiell administrering på vad som är bra eller anus kommer man få spendera timtal att gå igenom skiten för hand. Då känns det enkelt att spela ett spel som faktiskt har lite mer tid bakom sig.

Det gör man själv, och det är faktiskt cp drygt, men känns värt att kunna ha 2000 Ok låtar jämfört med 80 jättebra tycker jag iaf:)

Wao
2009-01-03, 18:04
Finns inte Expert längre?

Jo expert finns kvar. Körde igenom hela på Expert förutom ett par låtar som var helt omöjliga. Rise Against - Re-Education Through Labor är helt klar den roligaste låten att spela på expert.

Nordenator
2009-01-03, 18:19
Jo expert finns kvar. Körde igenom hela på Expert förutom ett par låtar som var helt omöjliga. Rise Against - Re-Education Through Labor är helt klar den roligaste låten att spela på expert.

Trevligt med mer Rise Against :)
Diaspora / Prayer of the Refugee är en av de skönare låtarna i GH3 tycker jag :)

Wao
2009-01-03, 18:41
Ja, det var genon GH3 jag fick reda på bandet för första gången. Dom är riktigt bra

Drfg
2009-01-03, 19:29
Klarade äntligen de där jävla duellerna på medium, kom till 95% massa gånger innan det gick vägen :)

Shajjn
2009-01-03, 19:30
Jävligt kul i början, när jag köpte Guitar Hero (ettan).
Tröttnade, det blev för mainstream.. Och la ner det. :P
Expert-spelare för övrigt.

Nordenator
2009-01-03, 20:18
Ja, det var genon GH3 jag fick reda på bandet för första gången. Dom är riktigt bra

Bra band. På tågluffen i somras hade jag med alla Rise Againsts plattor, vilket utgjorde drygt en tredjedel av min musik för den månaden.. så man har råkat lyssna in sig på dem rätt kraftigt den senaste tiden :)

"The Good Left Undone", "Black Masks and Gasoline" och "Swing Life Away" är nog det skönaste de gjort, tycker jag.

Wao
2009-01-05, 23:21
Någon som är sugen på att lira lite? Jag vet ej hur man addar på ps3, men jag heter pruttarsel där (tror jag)

Kwon
2009-01-05, 23:56
Någon som är sugen på att lira lite? Jag vet ej hur man addar på ps3, men jag heter pruttarsel där (tror jag)

Vad kör du? Sång eller trummor? :D

Wao
2009-01-06, 00:05
Haha, varken eller. Jag har bara en gitarr just nu

Fatalist
2009-01-06, 01:14
Det känns lite dumt att gnälla på att ett spel är för lätt när man inte ens kör på svåraste. ;)

Och ett tips till alla som kör easy-medium: gå över till hard så fort som möjligt annars kommer ni aldrig bli bättre. Detsamma gäller hard-spelare, gå över till expert så fort som möjligt. Att spela igenom hela spelet på medium ger bara en taskig timing eftersom takten blir så lustig med så få noter att pricka, och att det går så sjukt långsamt. Alla kan spela på minst hard, eller nej, alla kan klara att spela på expert och det är först där spelen kommer till sin rätta. Allt under expert saknar tjusning - en svår låt ska vara svår och en lätt låt ska vara lätt. Ett klick på en knapp ska inte motsvara 3 ackord och en dragning.

Ska man "spela" låtsasgitarr ska man väl åtminstonde anstränga sig och faktiskt lära sig sätta svåra ackord/dragningar tycker jag, vari ligger annars tjusningen? :)

Jokr
2009-01-12, 15:44
Klarade 2 låtar till i helgen på expert guitarr, "Trapped Under Ice" och nån annan. 5 låtar kvar på expert att klara bara :)

Fixade onlineplats 15 på en låt på basen också. :D

detta är även galet:

S5GpRJItqjw