handdator

Visa fullständig version : Är jag för lat?


berggren129
2008-12-29, 11:57
Kör nu på detta schema: varierat från 4-10 reps.


Måndag:
5*Marklyft
3*chins
3*stångrodd
3*bicepscurl
3*situps

Onsdag:
4*Bänkpress
3*axelpress
3*smal bänk
3*tricepspress
3*flyes

Fredag:
4*Knäböj
4*Stela marklyft
3*vadpress.

Är jag för lat när jag bara kör dom här övningarna eller räcker det för att ta slut på musklerna. När jag förut körde programmen som finns i råd till nybörjare kände jag att det blev för mycket, orkade inte i slutet och motivationen tog slut. Då var det 8 övningar per träningstillfälle.

Benen blir kanske lite lidande då jag kör hemma med stång och hanltar. Känner att jag saknar framsida lår i schemat.

tack för hjälp

Peter.B
2008-12-29, 12:06
Nu är inte jag någon jätte-expert på ämnet, men blir inte träning lite vad man gör det till? Kör du dina reps tungt och hårt i varje set så borde du kunna krama ur musklerna finfint! Jag kanske skulle lägga till ytterligare någon övning för axlarna, baksida axlar eller rodd till hakan eller så. Annars tycker jag du får med allt, och egentligen ser schemat bra ut som det gör :)

Mourten
2008-12-29, 12:40
Beror på hur långt du kommit i din träning och vad målen är.
Men pallar du inte mer och du har insett de ska du inte köra mer, bättre å köra lite å hårt än mkt å lalligt.

berggren129
2008-12-29, 14:12
Har tränat i ca 2 år, till och från.
Målet just nu är att deffa bort magen, efter det bygga muskler. har kanske 7-8 kg kvar. Har tappat den mesta muskelmassan som jag byggt upp tidigare pga att jag inte orkat träna regelbundet. Ibland är man dum...

myggan
2008-12-29, 22:15
Tycker det ser bra ut. Kanske kan slänga in någon mer övning på fredagen. Du får ju framsida lår i knäböjen, men om du känner så kan du ju alltid köra lite frontböjar efter. Då lär låren bli ordentligt trötta.

LindaS
2008-12-29, 22:16
Varför skulle du vara för lat? Du tränar väl för din egen skull?

berggren129
2008-12-30, 11:22
Visst gör jag det och lite träning är bättre än utebliven sådann. Men nu vill jag också se resultat av träningen när jag vänder till kalori-överskott.