handdator

Visa fullständig version : Diabetes, hård träning, drömmar och att aldrig ta något för givet!


Hobbes
2008-12-28, 12:03
Vill bara uppmärksamma denna artikeln till alla som nyligen fått diabetes, har diabetes eller känner någon i er närhet.

Får själv ofta frågor kring vad man kan och inte kan göra om man är diabetiker mitt svar är alltid detsamma - bestäm dig för hur du vill leva och ställ in din diabetes efter det.

Här är artikeln:

Fallskärmshoppning, bergsbestigning och diabetes (http://www.crossfitnordic.se/fallskarmshoppning-bergsbestigning-och-diabetes-1489.htm#more-1489)

Sverker
2008-12-28, 13:42
Jag sakanar ord.



Jättebra skrivet och en fantastisk inställning till livet:thumbup:

Hobbes
2008-12-28, 13:46
Jag sakanar ord.



Jättebra skrivet och en fantastisk inställning till livet:thumbup:

Du får ta åt dig en hel del ära, har nog läst alla dina inlägg om diabetes och träning, samt följde din journal! Du har gett mig massor med tips på vägen!

Aping
2008-12-28, 16:19
Tack!

Hobbes
2008-12-28, 19:51
Tack!

Varsågod, tack själv!

Ibland är det så lätt att bara se hinder och inte möjligheter - förhoppningsvis kan denna artikel hjälpa någon att se möjligheterna!

WHITEFOLKS
2008-12-28, 19:53
Märker du mycket positiva effekter från din träning när det kommer till din diabetes? Som vad isf?

Hobbes
2008-12-28, 19:57
Märker du mycket positiva effekter från din träning när det kommer till din diabetes? Som vad isf?

Jag beskriver det i intervjun, framförallt är det insulinkänsligheten som ökar enormt! Det tillsammans med andra faktorer gör att välmåendet ökar!

Floddan
2008-12-28, 21:18
:thumbup:

Steerlinho
2008-12-28, 21:30
intressant läsning och fint skrivet!

Hobbes
2008-12-28, 21:49
intressant läsning och fint skrivet!

Tack så mycket, de ställde verkligen bra frågor och jag svarade från hjärtat!

Three pigs
2008-12-28, 22:46
Riktigt bra!

fler såna människor!

Hobbes
2008-12-28, 23:00
Riktigt bra!

fler såna människor!

Verkligen, det är min önskan - det handlar bara om attityd till livet!!

vikingen_nr1
2008-12-28, 23:15
Jag är själv diabetiker o den där artikeln inspirerade verkligen mig, ska verkligen se till att jag tar o sköter om min diabetes nu. Tack!

Hobbes
2008-12-28, 23:24
Jag är själv diabetiker o den där artikeln inspirerade verkligen mig, ska verkligen se till att jag tar o sköter om min diabetes nu. Tack!

Det gör mig glad! Det är inte lätt alltid för mig heller, haft några bakslag oxå - men viljan är större än alla motgångarna!! Tagit många prov under årens lopp för att hitta balansen. Uppe i Alperna bar jag med mig insulin innanför jackan och recovery bars i fickorna. Testa var lite sådär på grund av höjd och kylan - men det gick det oxå:D. Allt går om man bara vill!

Ju bättre man mår ju mer orkar man möta allt som händer runt omkring oss - det ger energi att ta för sig av livet! Oavsett om man har diabetes eller inte!

von huff
2008-12-29, 15:46
Inte många saker man INTE skulle klara av som diabetiker.Hadeinte svenska fotbollslandslaget en diabetiker eller var det nåt annat land.Min diabetes har sldrig hindrat mig i någonting fast man lever ju inte så extremt heller:)

Hobbes
2008-12-29, 17:46
Inte många saker man INTE skulle klara av som diabetiker.Hadeinte svenska fotbollslandslaget en diabetiker eller var det nåt annat land.Min diabetes har sldrig hindrat mig i någonting fast man lever ju inte så extremt heller:)

En svensk i tennis eliten var diabetiker när jag insjuknade. Det går att göra listan lång över diabetiker som nått långt och högt för den delen - det har varit diabetiker på Mt. Everests topp.

Till trotts möter jag ofta personer som har fördomar om diabetiker och vilkas fördomar jag krossar. Samt många som är rädda för att utsätta sig för äventyr pga. sin diabetes!

Ville bara hjälpa fler att se möjligheterna!

von huff
2008-12-29, 17:48
Och så får vi inte glömma Halle Berry!

Floddan
2008-12-29, 18:09
Och så får vi inte glömma Halle Berry!

??!!

Three pigs
2008-12-29, 18:23
Inte många saker man INTE skulle klara av som diabetiker.Hadeinte svenska fotbollslandslaget en diabetiker eller var det nåt annat land.Min diabetes har sldrig hindrat mig i någonting fast man lever ju inte så extremt heller:)

Jo fasen har för mig det jag med. hade inte tomas brolin diabetes? eller var det någon annan?

Eddie Vedder
2008-12-29, 18:33
Jo fasen har för mig det jag med. hade inte tomas brolin diabetes? eller var det någon annan?

Nej det tror jag inte, om han har utvecklat diabetes typ 2 efter karriären vet jag ju dock inte.

Den ni tänker på är Pär Zetterberg skulle jag tro. Han är diabetiker.