handdator

Visa fullständig version : Träning dagen efter fylla?

Slartibartfast
2008-12-28, 10:29
Hur vettigt är det att träna dagen efter en fylla?

Jag känner mig pigg som en mört och vill ut å springa, men det lär vara farligt för hjärtat.

Vad är sant? Svar inom 15 min, tack! jag klär om så länge :D

Alfred Nobel
2008-12-28, 10:32
Om inte så påfrestar du hjärtat och låter kroppen arbeta dubbelt eftersom levern och andra organ i kroppen avgiftar sig från alkoholen.

Pizza > träning i ditt fall :D

Scratch89
2008-12-28, 10:33
Kör på bara. Se till att du inte ramlar omkull.

Jag skulle dock undvika det om du fortfarande känner dig påverkad, eller är lite rödrosig om kinderna (om du nu blir röd när du dricker).

Slartibartfast
2008-12-28, 10:35
Jag kände mig inte ens berusad när jag kom hem inatt.

Fylla för min del är tre öl, en dubbelwhisky och en screwdriver.

kanske värt att beakta i sammanhanget.

Scratch89
2008-12-28, 10:35
Då är du ju återställd och redo för strid. Du är ju finne, du borde kunna klara tredubbla mängden och sedan bli islängd skyttevärnet.

Kischen
2008-12-28, 10:40
Förr, när jag hängde på krogen och intog en del alkoholhaltiga drycker och sov på tok för lite, så gjorde jag mina bästa pass dagen efter. Funderat på om det kan ha berott på det stora kcal-intaget?

Ellis Wyatt
2008-12-28, 10:44
Ett, prestantionsmässigt, problem är att man ofta har vätskebrist. Ska nog inte spela så stor roll så länge du druckit under dagen och inte kör några jättelånga pass.

Slartibartfast
2008-12-28, 10:47
Tror jag för säkerhets skull springer ikväll istället, så hinner alla toxiner säkert ut.

Stoltz
2008-12-28, 10:50
Förr, när jag hängde på krogen och intog en del alkoholhaltiga drycker och sov på tok för lite, så gjorde jag mina bästa pass dagen efter. Funderat på om det kan ha berott på det stora kcal-intaget?

Haha, kan känna igen mig där, gjorde mitt PB i latsdrag en dag då jag var bakfull. Så här i efterhand ser jag inte logiken i mitt handlande, men just då i mina unga dagar så verkade det helt logiskt!

Dan S
2008-12-28, 12:18
Är det fastställt att det är farligt med fysisk aktivitet dagen efter fylla? Förutsatt att man inte fortfarande är påverkad då.