handdator

Visa fullständig version : Näringupptag mellan de fasta måltiderna


FUn-tex SSwinger
2003-07-15, 08:24
vi säger sååhär mellan dina planerade måltider går du runt o nafsa på chips what ever, nått kolhydratsrikt dvs att du har ett jämnt matflöde,kan det påverka upptaget av proteinet i de fasta måltiderna?

JJ
2003-07-15, 09:34
Nej, det har jag väldigt svårt att tänka mig. Jag har fått lära mig att kroppen tar upp nästan allt.

King Grub
2003-07-15, 10:34
Inte förstör det något proteinintag, men det finns ingen anledning att gå omkring och skaffa sig små insulintoppar hela tiden heller. Varför bli insulinresistent i onödan? I längden leder det bara till två saker: ökad mängd kroppsfett och hål i tänderna.

FUn-tex SSwinger
2003-07-15, 16:15
Okej men om vi vänder på steken, alltså ett konstant ätande kan då leda till insulinresistent, vilket i sin tur försämrar läget för maximal tillväxt? sant eller falskt?

King Grub
2003-07-15, 16:16
Originally posted by Funtex swinger
Okej men om vi vänder på steken, alltså ett konstant ätande kan då leda till insulinresistent, vilket i sin tur försämrar läget för maximal tillväxt? sant eller falskt?

Ja. Ett konstant tokbulkande leder till att viktökningarna blir till mindre och mindre del muskler och större och större del fläsk.

FUn-tex SSwinger
2003-07-15, 16:18
Jävlar vad du var snabb!!
men då får man väl tacka för hjälpen :thumbup:

King Grub
2003-07-15, 16:23
Originally posted by Funtex swinger
Jävlar vad du var snabb!!

http://hem.passagen.se/burran/kiss_midis/mr_speed.mid

dude
2003-07-15, 17:15
men om vi säger att man ska bulka då.. kan man inte köra så här 3veckor med högt kcal intag, sen köra en vecka med lågt fast med hög andel protein. jag funderar på att testa det faktiskt eller är det bara skit. det blir som den där abcd dieten fast med 3 veckor bulk och en vecka låg kcal..