handdator

Visa fullständig version : Vad göra när man glömt PIN till mobil?


petah
2008-12-27, 16:09
Jag har en Samsung SGH D-500 som jag glömt bort PIN-koden till, vad kan man göra?

Jag köpte den här telefonen för tre år och två flyttar sedan, så jag har verkligen inte kvar några kvitton eller papper.

Problemet är att jag för två dagar sedan glömde bort PIN-koden, så jag kan inte få igång den (har stängt av den under träning i ja typ tre år), och nu är kodjäveln puts väck ur skallen. Vill verkligen inte köpa en ny då den här fungerar super.

Hjeeeeeeelp

Ni behöver inte säga åt mig att googla, håller på med det, men hjälp gärna till här i tråden.

Upptaget
2008-12-27, 16:15
Slå in fel PIN KOD 3 gånger så måste du ju slå in Puk koden!

Hände likadant för mig för några år sedan, glömde bort Pin koden och slog fel 3 gånger, sen hittade jag inte puk koden! då ringde jag till Comviq och frågade om puk koden, då frågade dom 3 frågor minns inte men 1 fråga var om jag minns ungefär hur mycket pengar jag hade på kontantkortet sist jag använde den, och jag gissade någorlunda rätt.. Sen ställde hon några andra frågor som man kan om det är ens egen telefon!

Sen gav hon bara koden över telefonen, så sammanfattningsvis ring till din operatör :)

Cerberus
2008-12-27, 16:16
vad för slags frågor ställde hon?

petah
2008-12-27, 16:17
Jag har en Samsung SGH D-500 som jag glömt bort PIN-koden till, vad kan man göra?

Jag köpte den här telefonen för tre år och två flyttar sedan, så jag har verkligen inte kvar några kvitton eller papper.

Problemet är att jag för två dagar sedan glömde bort PIN-koden, så jag kan inte få igång den (har stängt av den under träning i ja typ tre år), och nu är kodjäveln puts väck ur skallen. Vill verkligen inte köpa en ny då den här fungerar super.

Hjeeeeeeelp

Ni behöver inte säga åt mig att googla, håller på med det, men hjälp gärna till här i tråden.

Kan tillägga att jag inte vet vilken PUK kod jag har.

akerstrom
2008-12-27, 16:18
då frågade dom 3 frågor minns inte men 1 fråga var Sen ställde hon några andra frågor som man kan om det är ens egen telefon!


Cerberus kanske ska läsa innan du frågar;)

----

Vad har du för operatör?
Ring till Operatören du har och fråga hur du ska gå tillväga, tror det är det lättaste du kan göra!

petah
2008-12-27, 16:19
Slå in fel PIN KOD 3 gånger så måste du ju slå in Puk koden!

Hände likadant för mig för några år sedan, glömde bort Pin koden och slog fel 3 gånger, sen hittade jag inte puk koden! då ringde jag till Comviq och frågade om puk koden, då frågade dom 3 frågor minns inte men 1 fråga var om jag minns ungefär hur mycket pengar jag hade på kontantkortet sist jag använde den, och jag gissade någorlunda rätt.. Sen ställde hon några andra frågor som man kan om det är ens egen telefon!

Sen gav hon bara koden över telefonen, så sammanfattningsvis ring till din operatör :)

ok, får försöka prova ringa samsung då... Tack iaf

Upptaget
2008-12-27, 16:19
vad för slags frågor ställde hon?

1. Hur mycket pengar jag ungefär hade kvar sist jag använde den!

2. Inte helt säker, men har för mig att hon frågade hur mycket jag tankade på mobilen för och i vilken affär jag köpte påfyllningen hos!

3 frågor var det iallafall ;)

Nej nej ring inte till mobiltillverkaren petah, ring till din operatör, alltså Comviq, Telia, Halebop eller vad du nu har! tillverkaren av mobilen kan inte hjälpa dig :)

Cerberus
2008-12-27, 16:23
haha sorry, nog käkat för lite kolisar. Sovit för lite också som vanligt.

Tack iaf :)

Kabuto
2008-12-27, 16:27
ok, får försöka prova ringa samsung då... Tack iaf

Din operatör är inte samsung, det är din tillverkare av telefonen..

petah
2008-12-27, 16:43
1. Hur mycket pengar jag ungefär hade kvar sist jag använde den!

2. Inte helt säker, men har för mig att hon frågade hur mycket jag tankade på mobilen för och i vilken affär jag köpte påfyllningen hos!

3 frågor var det iallafall ;)

Nej nej ring inte till mobiltillverkaren petah, ring till din operatör, alltså Comviq, Telia, Halebop eller vad du nu har! tillverkaren av mobilen kan inte hjälpa dig :)

Din operatör är inte samsung, det är din tillverkare av telefonen..


Jaha oj, ok!

Ringer halebop då.

petah
2008-12-27, 16:57
Har mailat halebop nu, skulle få svar inom 24timmar så det är väll bara sätta sig o vänta.

Tack till de som hjälpte till.

TcAnders
2008-12-28, 01:01
Vart precis likadant för mig på julafton, tänkte starta om mobilen, men när jag väl skulle slå in PIN-koden igen så var den puts väck.
Fick vara utan tills dagen efter då jag ringde Tele2 och fick PUK-koden efter några enkla frågor.

J.V
2008-12-28, 03:18
Har mailat halebop nu, skulle få svar inom 24timmar så det är väll bara sätta sig o vänta.

Tack till de som hjälpte till.Halebop brukar vara snabba, inte vara orolig. Däremot är Posten inte lika snabb så du kommer få vänta på ditt brev som innehåller PUK-koden.

capture
2008-12-28, 10:00
Du kan också gå in i operatörens butik om det finns någon sådan i din närhet och få koden på direkten. Tror det är liten chans att få koden över telefon.

Om du har tele2 och så har man ett konto på nätet om man har aktiverat det och där kan man även få koden.

Kimball
2008-12-28, 23:34
Du kan även få din pukkod från närmsta Teliabutik om du har hejlbåp, så länge kortet är registrerat osv. :)