handdator

Visa fullständig version : Gör kroppen något åt detta?


TheGovernator
2008-12-27, 15:49
Dumt problem, jag vet.
Vaknade imorse och märkte att det börjat växa ut en visdomstand på undre högersida.
Varje gång jag idag bitit ihop så har en bit av kinden fastnat mellan den nya tanden och tandköttet på ovansidan, mycket irriterande och kan göra rätt ont om jag biter ihop hårt, vilket jag försökt undvika men som omedvetet ändå hänt.

Så kommer kroppen på något sätt automatiskt fixa till detta problem?
Nån som haft samma problem? Vad gjorde ni åt detta?

Cerberus
2008-12-27, 16:05
knappast, besök en tandläkare. Dyrt som fan men..

Honken
2008-12-27, 16:26
Hur hårt sitter den? Alternativ är ju att försöka dra ut kinden.

Traenarn
2008-12-27, 17:01
Dumt problem, jag vet.
Vaknade imorse och märkte att det börjat växa ut en visdomstand på undre högersida.
Varje gång jag idag bitit ihop så har en bit av kinden fastnat mellan den nya tanden och tandköttet på ovansidan, mycket irriterande och kan göra rätt ont om jag biter ihop hårt, vilket jag försökt undvika men som omedvetet ändå hänt.

Så kommer kroppen på något sätt automatiskt fixa till detta problem?
Nån som haft samma problem? Vad gjorde ni åt detta?

1: Ta bort tanden
2: Ta bort kinden

Lycka Till! :)

TheGovernator
2008-12-27, 17:17
skall fundera på det där med att plocka bort kinden, börjar bli lagom irriterad.
tanden har precis börjat kika fram så det kan bli svårare.

Allan
2008-12-27, 17:36
Tandläkaren.Ju förr dess bättre

Traenarn
2008-12-28, 14:51
Tandläkaren.Ju förr dess bättre

Sant, har vart med om samma sak. Lika bra å kolla upp det med en gång. :thumbup:Själv har man bara 1 visdomstand kvar.*cry*

isterbuk
2008-12-28, 15:01
Jag hade tydligen någon inflammation i tandköttet och jag bet mig i kinden och fick inflammation där med då valde jag att gå till tandläkaren och han satte mig på en antibiotika kur direkt. Så fort jag öppnade munnen sa han "Du det blir antibiotika på det här, ser ju ut som du har en fläskkotlett fastkilad där inne" hehe. Så knalla iväg till tandläkaren det är värt pengarna om du inte har det gratis fortf.

joriice
2008-12-28, 15:17
Så har jag med. Irriterande. Ja.

Men jag har inte den svullnaden, utan det kläms bar ihop ibland. Så jag antar att jag tänker leva med det tills det bara irriterar skiten ur mig.

Scratch89
2008-12-28, 15:20
Visdomständer är ett jäkla otyg. Jag har varit relativt skonad, men min far har fått dra ut allihopa. Kostsamt, men det är värt varenda krona.

J.V
2008-12-28, 15:22
Gå till en tandläkare så får dom kolla hur dom ligger, ibland måste du dra, men har du tur lägger dom till sig.

TheGovernator
2008-12-28, 16:33
tack för svaren :)
Ni som dragit ut en eller flera visdomständer, vad kostar det på ett ungefär?

King Grub
2008-12-28, 16:34
http://www.ftv.sll.se/uploads/files/73.pdf