handdator

Visa fullständig version : Synpunkter på mitt schema


Pompere
2008-12-26, 21:48
Tjeeeenare!
Har tröttnat på mitt gamla schema och har bestämt mig för ett nytt, och nu 4-split istället för en 3-split..

Dag 1. Rygg o Biceps
Dag 2. Bröst o Triceps
Dag 3. Ben o Underarmar
Dag 4. Axlar o Mage
2-4 övningar per muskel


Jag vet att man borde gå på känn och känna ifall ens schema passar sig själv innan man frågar vad som borde ändras osvosv..

Men tänkte bara kolla med er kloka kolozzeumare om detta schema låter bra och vart skall jag helst placera mina vilodagar/vilodag?



Tack på förhand
Pompere~

johanw
2008-12-26, 21:57
En riktig bro-split ser jag.
God Jul!

Sacke
2008-12-26, 22:29
Tjeeeenare!
Har tröttnat på mitt gamla schema och har bestämt mig för ett nytt, och nu 4-split istället för en 3-split..

Dag 1. Rygg o Biceps
Dag 2. Bröst o Triceps
Dag 3. Ben o Underarmar
Dag 4. Axlar o Mage
2-4 övningar per muskel


Jag vet att man borde gå på känn och känna ifall ens schema passar sig själv innan man frågar vad som borde ändras osvosv..

Men tänkte bara kolla med er kloka kolozzeumare om detta schema låter bra och vart skall jag helst placera mina vilodagar/vilodag?



Tack på förhand
Pompere~

Imo:
Måndag Rygg och Biceps
Tisdag Bröst och Triceps
Onsdag Vila
Torsdag Ben och Underarmar
Fredag Axlar och Mage
Lördag Vila
Söndag Vila

Pompere
2008-12-27, 00:16
Tackar för din synpunkt Sacke!

Hoppas på fler inkommande synpunkter :)

C.E.J.
2008-12-27, 01:00
Omöjligt att ha synpunkter på eftersom du inte listar övningar eller anger din träningsbakgrund.

Pompere
2008-12-27, 12:57
Träningsbakgrund:
Född 1989 (19 år nu alltså), manligt kön, normalbyggd.
Jag har hållt igång med gymmet i ca 1½år nu, fast bara ca 10mån "seriöst" kanske. Har alltid använt mig av z_bumbis 3-split, men har nu bestämt mig att köra på en 4 split och kolla om jag gillar de mer.
Innan gymmandet har jag hållt igång med Tennis i 5år och innan dess var det pingis i några år. Så jag har alltid hållt på med sporter.

Rygg o Biceps
Marklyft
Hantel-Shrugs
T-bar
Sittande Rodd
Latsdrag
Baksida axlar i maskin
Stångcurl
Hammercurl

Bröst och Triceps
Bänkpress
Lutande bänk med hantlar
Pecdeck
Dips
Pushdowns
en till Triceps övning

Ben och underarmar
Benpress
liggande lårcurl
Utfall med hantlar
baksida lår i maskin
Stående Vadpress
ge mig tips på bra underarm övningar!
tänkte lägga till 2 st underarm övningar iaf.

Axlar och Mage
Stående Militärpress
Drag till Hakan
Stånglyft framåt
Hantellyft åt sidan
Situps
Snea situps
Magmaskin

Pompere
2008-12-28, 21:35
Kanske bara borde köra på och bestämma själv vart jag ska lägga mina vilodagar, när man känner sig sliten alltså?

skulle va gött med lite tips endå, lite nojjig över vart jag borde lägga mina vilodagar...

xarizma
2008-12-28, 22:50
Det ser bra ut.

Precis som du säger, så ska du vila när din kropp känner för det. Med tiden och med erfarenheten lär du dig mera att känna igen din kropp, på så sätt vet du när du behöver vila.

Mr_T
2008-12-29, 10:16
Ser ut att vara en klassisk 4-split, dock tycker jag att du kan skippa underarmsträningen. Dem får rätt mycket stryk i bland annat rygg.

Pompere
2008-12-29, 12:15
Okej

Tycker ni jag ska byta "baksida axlar i maskin" från Rygg passet till mitt Axel pass istället?