handdator

Visa fullständig version : Falle växer och gror


Falle_
2008-12-26, 19:36
Har länge tänkt att starta en "träningsdagbok" här men aldrig blivit av. Förhoppningsvis hjälper det mig med min motivation som har varit sådär på sistone. Vet att här finns mycket kunskap att hämta och är övertygad om att jag kommer lära mig en hel del av er. Har lite förkunskaper och jobbar en del inom gym världen så är inte helt ny men gillar ändå att ha ett öppet sinne och var ödmjuk.

Just nu är jag inne i en min första spontan deff, som har fått en smärre uppehåll nu under jul/nyår. Har varit borta en del från gymmet och framför allt det senaste halvåret då jag plugga på internat i Småland. Finns Gym på skolan men har som sagt inte haft samma motivation som innan. Misstänker att det har lite att göra med att jag är van vi annan utrustning (bortskämd) och även kompisarna har säkerligen spelat en roll. Har förövrigt varit små förkyld hela perioden också. Allt detta ska det bi ändring på nu. Tanken är att jag ska komponera i hop ett helkropps program med 3 träningstillfällen i veckan. Har tidigare kört på ett 5 splitt som jag tyckte funkade bra, ökade både i vikter och i massa även fast att det var tungt. Dock känner jag att för tillfället har jag inte samma tid som jag hade innan för att fortsätta med det schemat. Kommer bygga grunden på de tre stora med undantag att jag kommer antagligen att alternera böjen då jag har lite problem med en ljumske. Tanken är att jag ska köra en bens böj till en början och efterhand se vad jag ljumsken klar och lägga på andra övningar. Har i tanken att öka i dips och i chins mer som en kul grej och även slänga in mk2 bänkpress prog för att testa det. Programmet är än så länge i tanke stadium men ska inom kort skriva ned och följa. Känner att jag är i behov att ha ett mål och framför allt ett program. Kan tillägga att jag är 20 år och väger ca 86 och är cirkus 1.90+. Vill som de flesta andra ha mer massa och mindre fett =) Bilder kan ev dyka upp när jag känner för det.

Var ner på gymmet idag och körde lite rygg mest för att komma in i rutinen igen.
Marklyft 60*5,90*6,90,*,90*5 Kändes lite i högerbaksida efter andra setet. Annars kändes det relativt "lätt"
Sittande rodd med separata kablar =) Vet ej om det är kg men men "uppv"
20 på varje handtag *10 *3
Baksida axlar i CC 12,5 kg 10*3 Har längtat efter CC då det inte finns på skolan =)
Chins med assistans -12 10 rep, - 8 6*3
rotatorcuff 15*2 på var sida
mage 25 kg*10 35kg*6, 30kg*10*2

Blev lite stressigt idag för hittade inte mina nycklar så fick gå/springa till gymmet. Tappade dessutom bort min mössa men hoppas att någon vänlig själ lagt den i upphittade saker. Ska ut och jogga lite med brorsan om en 30 min om låret tillåter. Känns bra att vara på G igen för något som man verkligen brinner för. *flex*