handdator

Visa fullständig version : en 91as journal


Alex_Torn
2008-12-26, 01:33
Tjena kolozzeum och all medlemar.

Jag är 17år och ska precis börjat styrketräna. Jag tänkte använda den här journalen för att få feedback och senare kunna själv se hur jag har utvecklats. Jag är inte den smalaste och absolut inte den längsta i min ålder. Har inga bilder för tillfället men det kommer!

Som sagt vill jag få sakerna rätt från början så att jag gör bra övningar och att jag får bra resultat.

Ålder: 1991, 17år
Vikt: 64kg
Längd: 170cm

Fler mått har jag inte för tillfället men kommer så snart som möjligt.

Jag har nu införskaffat mig Gainer Pro från Star Nutrition.
Första gympasset blir 7 Januari.

värstingen
2008-12-26, 07:57
Stats i de 3 stora?

Eller, du kanske inte har hunnit köra dom så mkt än :)?

Alex_Torn
2008-12-26, 16:47
Nepp... har inte hunnit komma igång än! Det enda jag vet är att jag tar 60 i latsdrag:D Ner än så vet jag inte. Som sagt kommer jag börja gymmaden 7e januari. Kommer med mer mått och mål m.m då!

Alex_Torn
2008-12-27, 17:28
Nu bestämde jag mig för att lägga ut några bilder på dagsformen väldigt skämmigt men motivationen flyger upp!. Inget alls att skryta med men är säker på att det kommer att förändrats i framtiden! Kan inget om posering än menmen det kommer:hbang:

Alex_Torn
2008-12-27, 22:26
Här kommer dagens mått:

Överarm-v
29cm
flex: 32cm

Överarm-h
28cm
flex: 33cm

Underarm-v
27cm

Underarm-h
26cm

Bröst
96cm

Mage
82cm

Lår-v
54cm

Lår-h
52cm

Vader-v
36cm

Vader-h
34cm

Vikt
64kg

Längd
170cm

isglass
2008-12-28, 17:26
lycka till! , hoppas det kommer gå bra med träningen :thumbup: Ska följa denna journal ;)

Alex_Torn
2008-12-28, 17:51
lycka till! , hoppas det kommer gå bra med träningen :thumbup: Ska följa denna journal ;)

Haha tackar=) Sätter motivationen till top!

Alex_Torn
2009-01-01, 12:09
Igår va jag ute med en kompis och körde ett minipass. Jag måste säga att jag knappast trodde att jag va så stark som det visade sig.

Flyes:
20kg 10x
20kg 10x
20kg 9x

Bänkpress:
30kg 8x
30kg 8x
30kg 8x

Cablecurl
45kg 8x
45kg 8x
45kg 8x

Latsdrag:
55kg 8x
55kg 8x
55kg 8x

Så långt hann jag innan det var dax att dra ut till stan på nyår. Kändes bra i kroppen efter och känner mig också nöjd och taggad för nästa tillfälle.

Jag håller på och lägger upp ett schema som börjar bli klart. Jag uppdaterar då!

Gott nytt år!

Mvh //Alex

Forz
2009-01-01, 12:32
Klockren pose på sista bilden asså, aldrig sett den förr :)
Bra senaste pass, lycka till.

isglass
2009-01-01, 12:52
grymt du har kommit igång! Du är lika stark som jag när jag började för två månader sen , så på två månader kommer du lätt ta över 100kg i bänkpress.

ZyphoX
2009-01-01, 13:12
Vi verkar jämnstarka. Jag är ett par cm längre men du är något kg tyngre än mig. Ska följa denna :).

ThisIsTheOne
2009-01-01, 13:27
Den här typen av journaler, där man följer med från början, är alltid roligast. Kör hårt!

grymt du har kommit igång! Du är lika stark som jag när jag började för två månader sen , så på två månader kommer du lätt ta över 100kg i bänkpress.

Eh nej, antagligen inte, va?

Alex_Torn
2009-01-02, 17:53
Klockren pose på sista bilden asså, aldrig sett den förr :)
Bra senaste pass, lycka till.

Haha kan inga poser än så bara tog några random bilder:Virro
Tackar!

grymt du har kommit igång! Du är lika stark som jag när jag började för två månader sen , så på två månader kommer du lätt ta över 100kg i bänkpress.

Hoppas det är som du säger! Skulle vara sjukt kul. Ska pumpa så mkt det går.

Vi verkar jämnstarka. Jag är ett par cm längre men du är något kg tyngre än mig. Ska följa denna :).

Härligt=) ska följa din me!

Den här typen av journaler, där man följer med från början, är alltid roligast. Kör hårt!



Eh nej, antagligen inte, va?

Tackar:D Jag kommer att uppdatera efter varje pass!

Vi får väll se om 2 månader va jag tar så får vi se om det stämmer eller inte.

Tack för alla kommentarer.

Mvh //Alex

Alex_Torn
2009-01-07, 20:31
Så nu är träningschemat klart! Jag lägger upp det här så om det finns nå synpunkter så tas dessa gärna emot.

Träningsschema

Måndag: rygg, biceps Reps:
Marklyf 8*3 reps
Hyperextentions 8*3 reps
Sittande rodd 8*3 reps
Chins Max*3 reps
Latsdrag till bröstet 8*3 reps
T-bar 8*3 reps
___________________

Stångcurl 8*3 reps
Hantel curl 8*3 reps
Sittande (lutande) curl 8*3 reps
Hammercurl 8*3 reps

Tisdag: ben, axlar

Knäböj 8*3 reps
Utfall ( med eller utan vikt) 8*3 reps
___________________

Stående eller
sittande militärpress 8*3 reps

Hantelpress 8*3 reps
Hantellyft åt sidan 8*3 reps
Stång/Hantellyft framåt 8*3 reps

Torsdag: bröst, mage Reps:
och underarmar

Bänkpress 8*3 reps
Peck Deck 8*3 reps
Hantelpress(eller lutande) 8*3 reps
Flyes 8*3 reps
___________________

Situps (10 långa, 10 korta osv.)
Situps med vikt
Snea Situps

___________________

Underarmscurl med stång 8*3 reps
Omvända underarmscurl med stång 8*3 reps

Fredag: triceps, trapz

Dips Max*3
Liggande tricepsextention 8*3 reps
Smal bänkpress 8*3 reps

Så imorgon börjar jag köra efter träningschemat! Skriver ett inlägg när jag kommer hem.

isglass
2009-01-07, 20:57
ska du alltid träna samma övningar ? Nya övningar och variation bryter monotonin , blir kanske roligare för dig , vad tycker du själv ?

Ska du inte träna lördag och söndag ?

Flykt
2009-01-07, 21:03
ska du alltid träna samma övningar ? Nya övningar och variation bryter monotonin , blir kanske roligare för dig , vad tycker du själv ?

Ska du inte träna lördag och söndag ?
Vafan, nån gång måste han väl vila?

isglass
2009-01-07, 21:13
Vafan, nån gång måste han väl vila?

han vilar ju varje muskelgrupp i en vecka! tar ju bara 2 till 3 dygn för musklerna att återställas ...

Alex_Torn
2009-01-07, 22:07
ska du alltid träna samma övningar ? Nya övningar och variation bryter monotonin , blir kanske roligare för dig , vad tycker du själv ?

Ska du inte träna lördag och söndag ?

Just nu är målet att lära mig dom olika övningarna och känna mig för lite. Sedan får vi se om jag byter 1 gång i månaden eller något sånt. Inget jag kan svara på just nu.

Nepp lördag och söndag är jag upptagen för det mesta. Arbetar en hel del åt grannar m.m. (bor på gård)

Mvh
//Alex

isglass
2009-01-08, 08:54
Just nu är målet att lära mig dom olika övningarna och känna mig för lite. Sedan får vi se om jag byter 1 gång i månaden eller något sånt. Inget jag kan svara på just nu.

Nepp lördag och söndag är jag upptagen för det mesta. Arbetar en hel del åt grannar m.m. (bor på gård)

Mvh
//Alex

Varför inte skippa att larva sig och köra hårt på en gång ? Du ville väl bli stark?

Håller du på med hästar ?

Alex_Torn
2009-01-08, 18:06
Varför inte skippa att larva sig och köra hårt på en gång ? Du ville väl bli stark?

Håller du på med hästar ?

Hästar är det absolut inte:D Utan mkt traktor körning m.m. ca 14 tim/dygn mellan aug - sep. Får se, kan tänka mig att träna i helgen me, vi får se.

Iaf blev det träning idag:D PB på alla eftersom det va första gången.

Bänkpress
35kg 8x
35kg 8x
35kg 8x

Hantelpress
2x20kg 8x
2x20kg 8x
2x20kg 8x

Peck Deck
30kg 8x
30kg 8x
30kg 8x

Situps
10x3

Situps snea
10x3

Underarmscurl med stång
17,5kg 8x
17,5kg 8x
17,5kg 8x

Iaf känns det bra efter. För att vara första passet. Avslutade me skön bastu och lite bubbelpool:D

Mvh //Alex

MangeByggarn
2009-01-08, 18:10
Hästar är det absolut inte:D Utan mkt traktor körning m.m. ca 14 tim/dygn mellan aug - sep. Får se, kan tänka mig att träna i helgen me, vi får se.

Iaf blev det träning idag:D PB på alla eftersom det va första gången.

Bänkpress
35kg 8x
35kg 8x
35kg 8x

Hantelpress
2x20kg 8x
2x20kg 8x
2x20kg 8x

Peck Deck
30kg 8x
30kg 8x
30kg 8x

Situps
10x3

Situps snea
10x3

Underarmscurl med stång
17,5kg 8x
17,5kg 8x
17,5kg 8x

Iaf känns det bra efter. För att vara första passet. Avslutade me skön bastu och lite bubbelpool:D

Mvh //Alex

Ser bra ut ;) Men tycker att du tar lätt mer i PecDec än 30kg om nu tar 20kg i hantelpressar. Jag tränar med 15kg i hantelpressar och full magasin i pecdec

tsp
2009-01-08, 18:16
Ser bra ut ;) Men tycker att du tar lätt mer i PecDec än 30kg om nu tar 20kg i hantelpressar. Jag tränar med 15kg i hantelpressar och full magasin i pecdec

Beror ju iofs på hur hans pec deck-maskin ser ut. Jag tar halva magasinet i pec decken på mitt gym (50kg) och hantelpressar typ 35kg x 8. Det skiljer mycket eftersom olika maskiner är utformade på olika sätt.


Ser ut som att du har en rätt bra grundfysik! Magnus Samuelsson började ju även sin träningskarriär på gård så. ;) När du väl fått in tekniken ordentligt kommer du se att vikterna ökar ordentligt ett tag! Hantelpressar du 20kg tror jag att du skulle klara 50kg x 8 i bänkpress när du väl sätter tekniken lite bättre. Ska följa denna journal. Är som sagt roligast att följa någon från start! :thumbup:

Morrris
2009-01-08, 18:17
Finns många olika pecdeckmaskiner...

Raschmus
2009-01-08, 18:34
Jag hade inte kört bröst efter axlar och inte triceps efter bröst. Jag hade dessutom tränat baksida lår med fler övningar än marklyft. Typ stelamark eller kompleterat med bencurl. Kanske då heller inte haft böj och utfall efter att ha tränat baksida lår.

Lycka till!

Alex_Torn
2009-01-08, 21:07
Ser bra ut ;) Men tycker att du tar lätt mer i PecDec än 30kg om nu tar 20kg i hantelpressar. Jag tränar med 15kg i hantelpressar och full magasin i pecdec

Jo som sagt tror jag nog att det beror på maskinen! Men kännde att jag kan öka med 5kg till nästa gång iaf. Tack=)

Beror ju iofs på hur hans pec deck-maskin ser ut. Jag tar halva magasinet i pec decken på mitt gym (50kg) och hantelpressar typ 35kg x 8. Det skiljer mycket eftersom olika maskiner är utformade på olika sätt.


Ser ut som att du har en rätt bra grundfysik! Magnus Samuelsson började ju även sin träningskarriär på gård så. ;) När du väl fått in tekniken ordentligt kommer du se att vikterna ökar ordentligt ett tag! Hantelpressar du 20kg tror jag att du skulle klara 50kg x 8 i bänkpress när du väl sätter tekniken lite bättre. Ska följa denna journal. Är som sagt roligast att följa någon från start! :thumbup:

Tror nog samma här att det beror på maskinen. Jo tekniken i bänken e just nu kass! Men ska öva så mycket som möjligt. Nå tipps?

Nu blev jag taggad som sjuton!!

Finns många olika pecdeckmaskiner...

Japp=)

Jag hade inte kört bröst efter axlar och inte triceps efter bröst. Jag hade dessutom tränat baksida lår med fler övningar än marklyft. Typ stelamark eller kompleterat med bencurl. Kanske då heller inte haft böj och utfall efter att ha tränat baksida lår.

Lycka till!

Mm tänkte till på det tidigare idag så ska ta och kolla på det lite, uppdaterar när jag fixa om det:)

Tack för alla kommentarer! Nytt pass kommer imorn och då är det:

triceps och trapz men kanske tar och fölänger det lite med ben.

isglass
2009-01-09, 08:59
Hästar är ju roligt :) traktor är rätt skoj, är själv uppväxt i en bondgårds by , har alltid varit djur och jordbruk i mitt liv.

Fint att du kommit igång med träningen. Du har ju ökat 5kg i bänkpress , det är ju bra :).

Alex_Torn
2009-01-09, 09:49
Hästar är ju roligt :) traktor är rätt skoj, är själv uppväxt i en bondgårds by , har alltid varit djur och jordbruk i mitt liv.

Fint att du kommit igång med träningen. Du har ju ökat 5kg i bänkpress , det är ju bra :).

7 hästar finns det där iaf;)

Japp har ökat eftersom det känndes för lätt med 30kg och på det stället jag tränar på nu så väger stången mer:P (35kg är medräknat stången)

Jag har skaffat mig kreatin som man fick med gratis. Finns det någon bieffekt med det?

Mvh //Alex

tsp
2009-01-09, 14:56
Tror nog samma här att det beror på maskinen. Jo tekniken i bänken e just nu kass! Men ska öva så mycket som möjligt. Nå tipps?

Nu blev jag taggad som sjuton!!


Prova olika bredd på greppet om stången. Om du provar att hålla ut armarna rakt ut åt sidorna så att du är som ett T och sedan böjer armarna 90 grader vid armbågarna så får du en bredd som brukar vara ganska lagom.

Ligg inte platt som en pannkaka på bänken utan "brösta upp dig" och svanka så att främst röven och axlarna tar i bänken, resten är i luften. Prova också att dra bak axlarna så att skulderbladen trycks ihop och är spända. Sedan är du redo att köra igång! Det kommer ta lång tid att få till det riktigt bra, men så fort du börjar med grunderna kommer du märka att du orkar ta mycket mer än innan!

Alltså;

1. Rätt bredd på greppet om stången
2. Svanka och brösta upp dig
3. "Tryck ihop" skulderbladen och spänn ryggen/axlarna
4. Lyft för kung och fosterland!

Jag har skaffat mig kreatin som man fick med gratis. Finns det någon bieffekt med det?

Mvh //Alex

tsp
2009-01-09, 15:05
Först vill jag bara säga att det är förjävla bögigt att det inte går att redigera sitt inlägg efter mer än 3min.. *screwy*

Jag har skaffat mig kreatin som man fick med gratis. Finns det någon bieffekt med det?

Mvh //Alex

Vet att de flesta säger emot mig, men jag tar inte kreatin för det finns faktiskt bieffekter som man ofta inte talar så högt om. Visst, kreatin finns naturligt i kroppen, men då handlar det om en bråkdel av den summa man sätter i sig när man tar det som tillskott. Kreatinet kan påverka hjärtrytmen, värt att tänka på. Min erfarenhet säger att när det gäller många sorters tillskott så har de faktiskt bieffekter, som dock inte är mätbara, och därför inget som King Grub presenterar, och därmed existerar bieffekterna inte heller enligt kolozzeums användare. I många fall kan tillskott påverka psyket på olika sätt, bland annat allmänna psykiska obehagskänslor som inte riktigt går att sätta fingret på. Detta gäller dock främst mer omdiskuterade ämnen än kreatin, men ändå värt att tänka på innan man ger sig in i den svängen!

Dock skulle jag säga, om man bortser från ovanstående, att det är för tidigt för dig att börja med kreatin. Se till att äta ordentlig mat så kommer det räcka alldeles utmärkt! Om du ändå känner att det kliar i fingrarna efter tillskott så köp ett proteinpulver, t.ex whey 80. Själv använder jag SELF omninutrition Micro Whey Active som finns att köpa hos flera stora nätbutiker bland annat, rekommenderar det.

isglass
2009-01-09, 17:27
7 hästar finns det där iaf;)

Japp har ökat eftersom det känndes för lätt med 30kg och på det stället jag tränar på nu så väger stången mer:P (35kg är medräknat stången)

Jag har skaffat mig kreatin som man fick med gratis. Finns det någon bieffekt med det?

Mvh //Alex



bra du ökar ,då går det åt rätt håll, är viktigt koncentrera sig på alla övningar, ju starkare man blir på andra övningar så brukar det oftast gynna andra övningar. Är bättre vara stark på alla sätt en på ett fåtal tycker jag .

vet inte vad kreatin är, men antar det är något kosttillskott och sånt brukar ju bara vara bluff och varken värt pengarna eller tiden och sen smakar dom skit. Äter endast protein bars , dom är goda och bättre än chokladkakor .

Alex_Torn
2009-01-09, 18:15
Först vill jag bara säga att det är förjävla bögigt att det inte går att redigera sitt inlägg efter mer än 3min.. *screwy*



Vet att de flesta säger emot mig, men jag tar inte kreatin för det finns faktiskt bieffekter som man ofta inte talar så högt om. Visst, kreatin finns naturligt i kroppen, men då handlar det om en bråkdel av den summa man sätter i sig när man tar det som tillskott. Kreatinet kan påverka hjärtrytmen, värt att tänka på. Min erfarenhet säger att när det gäller många sorters tillskott så har de faktiskt bieffekter, som dock inte är mätbara, och därför inget som King Grub presenterar, och därmed existerar bieffekterna inte heller enligt kolozzeums användare. I många fall kan tillskott påverka psyket på olika sätt, bland annat allmänna psykiska obehagskänslor som inte riktigt går att sätta fingret på. Detta gäller dock främst mer omdiskuterade ämnen än kreatin, men ändå värt att tänka på innan man ger sig in i den svängen!

Dock skulle jag säga, om man bortser från ovanstående, att det är för tidigt för dig att börja med kreatin. Se till att äta ordentlig mat så kommer det räcka alldeles utmärkt! Om du ändå känner att det kliar i fingrarna efter tillskott så köp ett proteinpulver, t.ex whey 80. Själv använder jag SELF omninutrition Micro Whey Active som finns att köpa hos flera stora nätbutiker bland annat, rekommenderar det.

Tack så mycket för en ett mer ingående svar! Jag fick kreatinet tillsammans med Gainer Pro från Gym Gross. Så inga pengar slösade eller så på den produkten. Och JA det e väldigt dåligt att man inte kan editera:S

bra du ökar ,då går det åt rätt håll, är viktigt koncentrera sig på alla övningar, ju starkare man blir på andra övningar så brukar det oftast gynna andra övningar. Är bättre vara stark på alla sätt en på ett fåtal tycker jag .

vet inte vad kreatin är, men antar det är något kosttillskott och sånt brukar ju bara vara bluff och varken värt pengarna eller tiden och sen smakar dom skit. Äter endast protein bars , dom är goda och bättre än chokladkakor .

Håller fullständigt me om att det är bättre att vara stark på alla sätt en på ett fåtal! En kompis som har använt det här kreatinet jag har i skåpet sa att det funkade utmärkt. Han ökade mycket fortare i styrka pågrund av det. Men det va där min tanke om bieffekter kom in!

Iaf uppdatering från passet idag!

Dips:
max
max
max

Smal bänkpress:
20kg 8x (måste öva teknik!)
20kg 8x
20kg 8x

Pushdown:
45kg 8x
45kg 8x
45kg 8x

Rodd:
82kg 4x
82kg 4x (bara för att testa=D)

Gainer Pro efter och mat:D

Alex_Torn
2009-01-10, 14:20
Lite dagsform då.

65kg (gått upp 1kg)
fortfarande 170cm lång

Alex_Torn
2009-01-10, 21:52
Har suttit och klurat lite på schemat! Jag började om helt från början istället och gjorde ett helt nytt.

Träningschema

Måndag:
-Rygg,Biceps,Ben
Latsdrag, sittande rodd, ryggresningar + tyngd (ev marklyft)
Koncentrationscurl, cablecurl, hantelcurl (ev superset)
Knäböj, Benpress, Benspark

Tisdag:
-Axlar ,underarmar,mage
Hantelpress, sittande militärpress, hantellyft åt sidan (ev maskin)
Omvända curl med stång, underarmscurl med stång, omvända underarmcurl med stång
Situps, situps sneda, situps + vikt (ev maskin)

Torsdag:
-Triceps,Trapz,Vader
Liggande tricepsextention i cable, dips, pushdown
Lyft med stång
Vadpress (benpress), stående vadpress i Smith, sittande vadpress i maskin

Fredag:
-Bröst, Rotatorcuffarna, Mage
Bänkpress, flyes, cable cross over
Stående rotation i cable
Situps, situps sneda, situps + vikt (ev maskin)

Det här schemat kommer jag köra på från och med på måndag. Det här schemat ser mycket roligare ut på något sätt!:D Iaf tror jag att upplägget är rätt bra, men om det är något som ni tycker jag ska flytta på så säg till!

Inhuman
2009-01-10, 22:20
Jag hade nog inte kört triceps dagen innan bröst. Antingen borde du ha något annat pass mellan eller så kör du helt enkelt triceps och bröst samma dag.

Anledningen är att tricepsen är involverad i de flesta bröstövningar, t.ex bänkpress, och har du dagen innan kört slut på dem så lär det ha en negativ inverkan på dina bröstpass.

Alex_Torn
2009-01-10, 22:43
Jag hade nog inte kört triceps dagen innan bröst. Antingen borde du ha något annat pass mellan eller så kör du helt enkelt triceps och bröst samma dag.

Anledningen är att tricepsen är involverad i de flesta bröstövningar, t.ex bänkpress, och har du dagen innan kört slut på dem så lär det ha en negativ inverkan på dina bröstpass.

Tack så mycket! Ska ändra der direkt.

Såhär blir det när jag har ändrat!

Måndag:
-Rygg,Biceps,Ben
Latsdrag, sittande rodd, ryggresningar + tyngd (ev marklyft)
Koncentrationscurl, cablecurl, hantelcurl (ev superset)
Knäböj, Benpress, Benspark

Tisdag:
-Axlar , triceps, mage
Hantelpress, sittande militärpress, hantellyft åt sidan (ev maskin)
Liggande tricepsextention i cable, dips, pushdown
Situps, situps sneda, situps + vikt (ev maskin)

Torsdag:
-Underarmar,Trapz,Vader
Omvända curl med stång, underarmscurl med stång, omvända underarmcurl med stång
Lyft med stång
Vadpress (benpress), stående vadpress i Smith, sittande vadpress i maskin

Fredag:
-Bröst, Rotatorcuffarna, Mage
Bänkpress, flyes, cable cross over
Stående rotation i cable
Situps, situps sneda, situps + vikt (ev maskin)

Alex_Torn
2009-01-12, 17:25
Så nu var dagen pass avklarat!

-Rygg,Biceps,Ben

(allt meräknat stången)

Latsdrag
55kg 8x
55kg 8x
55kg 8x

sittande rodd
50kg 8x
50kg 8x
50kg 8x

ryggresningar + tyngd
20kg 8x
20kg 8x
20kg 8x

Marklyft
70kg 1x
100kg 1x PB
100kg 1x (skulle testa att maxa)

Koncentrationscurl
10kg 8x
10kg 8x
10kg 8x

Cablecurl
45kg 8x
45kg 8x
45kg 8x

Hantelcurl
13,5kg 8x
13,5kg 8x
13,5kg 8x + 10kg 8x

Knäböj
70kg 8x PB
60kg 8x
60kg 8x

Benpress
164kg 8x PB
164kg 8x
164kg 8x

Benspark
64kg 8x
64kg 8x
64kg 8x

Eftersom jag hade så mkt tid testade jag råden jag fick om bänkpress

Bänkpress
50kg 8x
50kg 8x
60kg 8x PB

Passat var underbart idag eftersom jag satt så pass många PBn! Överlycklig och taggad till nästa tillfälle!

Alex_Torn
2009-01-13, 00:34
Lustigt:S Nu va det omöjligt att sova...Får ta en macka och se om det hjälper. Uppdaterar iaf imorn efter passet!

Alex_Torn
2009-01-13, 18:42
Då var det updatering igen då!

-Axlar , triceps, mage

Hantelpress
20kg*2 8x
26kg*2 8x PB!!!
26kg*2 8x

sittande militärpress med hantlar
11kg*2 8x
18,5*2 8x PB
18,5*2 8x

hantellyft åt sidan
10kg*2 8x
10kg*2 8x
10kg*2 8x

Tricepsextention i cable
42kg 8x
42kg 8x
42kg 8x

dips
max
max
max

Situps
8x
8x
8x

situps sneda
8x
8x
8x

situps + vikt
10kg 8x
10kg 8x
10kg 6x

För trött idag och MKT träningsverk från gårdagen. Så gick väll iaf bra på en del saker. Några PB iaf!

Alex_Torn
2009-01-18, 20:51
Har varit sjuk nu i ett par dagar så fredagspasset missades tyvär...Men nu är jag uppe ur sängen igen och börjar köra imorn igen. Då blir det rygg, ben, biceps. :hbang:

värstingen
2009-01-18, 20:55
Tagga till nurå & lycka till! :)

fåret
2009-01-18, 22:03
kör du hantelpress med två st 26kghantlar? gissar att du kör med två 13kg. isf ska du skriva 13kg :) likaså flyes, tvivlar på att du tar mer i flyes än i bänk! ;)

hade ungefär din fysik för ett år sen :P

Alex_Torn
2009-01-19, 11:00
Tagga till nurå & lycka till! :)

Jag för fan! Nu gäller det!!!:hbang:

kör du hantelpress med två st 26kghantlar? gissar att du kör med två 13kg. isf ska du skriva 13kg :) likaså flyes, tvivlar på att du tar mer i flyes än i bänk! ;)

hade ungefär din fysik för ett år sen :P

Jo 26kg per hantel. Kan filmat nån dag. Nu tar jag btw 70kg i bänk:D

Alex_Torn
2009-01-20, 20:51
Blir dubbel uppdatering idag!

Måndag:
-Rygg,Biceps,Ben
Latsdrag
55kg 8x
55kg 8x
55kg 8x

Sittande rodd
65kg 8x
65kg 8x
65kg 8x

Ryggresningar + tyngd
20kg 8x
20kg 8x
20kg 8x

Marklyft
80kg 5x
90kg 5x
100kg 1x
110kg 1x
120kg 1x
130kg 1x PB

Koncentrationscurl
10kg 8x
10kg 8x
10kg 8x

cablecurl
45kg 8x
45kg 8x
45kg 8x

hantelcurl
15kg 8x
15kg 8x
15kg 8x

Knäböj
60kg 8x
60kg 8x
70kg 8x PB

Benpress
173kg 8x PB
173kg 8x
173kg 8x

Benspark
64kg 8x
64kg 8x
64kg 8x

Tisdag:
-Axlar , triceps, mage

Hantelpress
26kg*2 8x
26kg*2 8x
26kg*2 8x

Sittande militärpress
15kg*2 8x
15kg*2 8x
15kg*2 8x

Dips
Max
Max
Max

Situps
8x
8x
8x

Situps sneda
8x
8x
8x

Situps + vikt
5kg 8x
5kg 8x
5kg 8x

Gangska trött efter passen...Känner att det inte skulle göra nått att lägga sig lite tidigare om kvällarna!:smash:

värstingen
2009-01-20, 21:02
Jävlar vilka marklyft! Grattis till PBt där!!

arnold2k5
2009-01-20, 21:13
satan vilka ökningar grabben härligt!
ang. kreatin så har jag aldrig sett nån studie som pekar på bieffekter utöver att jag personligen dricker kopiösa mängder vatten och pissar lite mer, men bättre tryck får jag solklart, sen får man inte glömma att vissa inte reagerar på kreatin alls utan har så pass höga halter lagrade naturligt!

fan att tränat så kort och dra 130 i mark är inte illa pinkat framförallt med tanke på din vikt, näste samuelsson montrå?

keep up the good work iaf!

en snabb fråga bara varför kör du marklyften efter rodd och latsdrag?

Alex_Torn
2009-01-20, 22:06
Jävlar vilka marklyft! Grattis till PBt där!!

Tackar så mkt:D Känns verkligen super!!!

satan vilka ökningar grabben härligt!
ang. kreatin så har jag aldrig sett nån studie som pekar på bieffekter utöver att jag personligen dricker kopiösa mängder vatten och pissar lite mer, men bättre tryck får jag solklart, sen får man inte glömma att vissa inte reagerar på kreatin alls utan har så pass höga halter lagrade naturligt!

fan att tränat så kort och dra 130 i mark är inte illa pinkat framförallt med tanke på din vikt, näste samuelsson montrå?

keep up the good work iaf!

en snabb fråga bara varför kör du marklyften efter rodd och latsdrag?

Vi får se om jag tar och testar kreatin så får vi se hur jag reagerar med tanke på att jag e diabetiker.

Japp 130 känns grymt mkt! Första gången vare 100kg som va absolut max. Och den här gången gick 100 och 110kg lätt! så då vare bara att lägga på lite mer. Iofs kör jag bara marklyften för att se hur mkt jag tar för skojjs skull. Jag körde den efter rodden och innan latsdragen. Kul att lära sig tekniken bättre me. Men nu får det vila ett par veckor och hålla mig till vanliga schemat.

Nästan Samuelsson skulle inte vara fel! ;) Vem vet? Jag sattsar högt nu iaf!

Nästa uppdatering på Torsdag.

Mvh //Alex

Frillan
2009-01-20, 22:17
Bra mark!

Dindeo
2009-01-21, 21:25
Härliga mark!här kommer jag nog kika in ibland *flex*

Alex_Torn
2009-01-22, 11:52
Bra mark!

Tackar! Kändes gött i ryggen efter!

Härliga mark!här kommer jag nog kika in ibland *flex*

Tackar! Gör så=)

Mvh //Alex

Alex_Torn
2009-01-22, 19:32
UPDATE!

Jag kan börja med att säga att det här VERKLIGEN inte var min dag idag!
Fick sitta med prov i plugget och en massa andra jobbiga saker. Sen är jag desutom lite halvsjuk känns det som. Ingen feber men väldigt täppt i näsan m.m. När jag kom in på gymmet och kollade på klockan var den redan 16:10 och sissta tåget går 16:50 så allt idag blev heeeelt fel... Men det tar jag igen imorn! Då har jag hela dagen på mig! Så inga ordentliga tyngder idag inte och knappt några övningar... 0% ork i kroppen.

Underarmscurl med stång
18,5kg 8x
18,5kg 8x
18,5kg 8x

Lyft med stång (Trapz)
60kg 6x
60kg 6x
60kg 6x

Vadpress i benpress
60kg 8x
60kg 8x
60kg 8x

Alex_Torn
2009-01-28, 16:50
Som sagt i Torsdags så va jag absolut inte i form...Och jag blev sjuk på söndagen så hittills har det inte blivit någon träning..*gah!* Får se om jag kör på fredag om jag mår bra då. UPDATE kommer:hbang:

Mvh //Alex

värstingen
2009-01-28, 18:15
Krya på dig!

Alex_Torn
2009-01-28, 20:59
Krya på dig!

Tacka=)

Alex_Torn
2009-02-02, 13:20
Jaaa! Nu va man frisk igen! Och det betyder ett hårt pass på gymmet*flex*

Idag var det dax för ben, biceps, rygg.

-Rygg,Biceps,Ben

Latsdrag
60kg 8x
60kg 8x
60kg 8x

Sittande rodd
60kg 8x
60kg 8x
60kg 8x

Ryggresningar + tyngd
20kg 8x
20kg 8x
20kg 8x

Koncentrationscurl
10kg 8x per arm
10kg 8x per arm
10kg 8x per arm

Cablecurl
46kg 8x
46kg 8x
46kg 8x

hantelcurl
16kg 8x per arm
16kg 8x per arm
16kg 8x per arm
+ 10kg 8x per arm

Knäböj

80kg 8x
80kg 8x
80kg 8x

Benpress
173kg 8x
182kg 8x PB!
182kg 8x

Benspark

64kg 8x
64kg 8x
64kg 8x

Körde på den dubbla håltimmen i skolan. Skönt med tanke på att man fortfarande är väldigt pigg på dagen.
Nästa pass är imorn och då är det

Axlar , triceps, mage
Mvh //Alex

lanzal
2009-02-02, 18:09
Fan va skönt att kunna köra på en håltimme, då är man klar för dagen när man kommer hem, själv så har man gymmet ca 3 mil ifrån skolan eftersom jag bor där, då inte möjligt för mig.. :/ fint pass, starka benpressar! Grats till PB.

Alex_Torn
2009-02-03, 09:08
Fan va skönt att kunna köra på en håltimme, då är man klar för dagen när man kommer hem, själv så har man gymmet ca 3 mil ifrån skolan eftersom jag bor där, då inte möjligt för mig.. :/ fint pass, starka benpressar! Grats till PB.

Underbart att gymma istället för att bara slappa:) Tack så mkt!

Mvh //Alex

värstingen
2009-02-03, 10:44
Härligt pass igår och +1 på lanzal!

Alex_Torn
2009-02-03, 14:35
Härligt pass igår och +1 på lanzal!

Tackar så mkt!

Alex_Torn
2009-02-05, 12:48
jahopp då va man sjuk igen...Segt som fan me förkylning m.m. Hoppas inte det är något långvarigt!

isglass
2009-02-05, 22:14
fina ökningar sen man såg dig 3 veckor sedan

Alex_Torn
2009-02-07, 19:32
fina ökningar sen man såg dig 3 veckor sedan

Tackar så mkt! Går fort som F i början! Jag blir bara mer och mer taggad för varje gång:thumbup:

isglass
2009-02-10, 21:47
Tackar så mkt! Går fort som F i början! Jag blir bara mer och mer taggad för varje gång:thumbup:

Låter fint, hoppas du är tillbaka från sjukdomen snart.
Själv känner mig som att jag just börja träna igen,seg och energilös. Men tror det kommer släppa snart och då är jag tillbaka var jag sluta .*rolleyes**rolleyes*

Alex_Torn
2009-02-11, 14:06
Låter fint, hoppas du är tillbaka från sjukdomen snart.
Själv känner mig som att jag just börja träna igen,seg och energilös. Men tror det kommer släppa snart och då är jag tillbaka var jag sluta .*rolleyes**rolleyes*


Tackar=)
Känns som att det blir på Torsdag jag sätter igång igen!

Härligt bara att sätta igång!

Mvh //Alex

Alex_Torn
2009-02-16, 17:22
Åhh va skönt!!! Nu e jag helt frisk igen.:hbang:

Skönt me lov me. Blir mkt gym då.
Dagen pass gick super bra. Ett par PBn.

Lite fakta från sjukhuset i morse:

längd: 170,3cm
Vikt: 67,3

Så har gått upp 3,3 kilo på ca 2 månader!

Rygg, Biceps ,Ben

Latsdrag
60kg 8x
60kg 8x
60kg 8x Kändes gangska tungt idag...

Sittande rodd
60kg 8x
60kg 8x
60kg 8x Blir nog att öka för nästa vecka hoppas jag!

Ryggresningar + tyngd
20kg 8x + 4 utan PB
20kg 8x + 4 utan
20kg 8x + 4 utan

Koncentrationscurl
10kg 8x per arm
10kg 8x per arm
10kg 8x per arm

Cablecurl
50kg 8x PB
50kg 8x
50kg 8x Kändes hur lätt som hällst idag!

hantelcurl
18kg 8x per arm PB
16kg 8x per arm Sen vart det för tungt...
16kg 8x per arm

Knäböj
80kg 8x
80kg 8x
80kg 8x

Benpress
182kg 8x
190kg 8x PB
190kg 8x Ökar varje vecka här! 190kg / 67kg = ca 3 gånger kroppsvikt:thumbup:

Benspark
64kg 8x
64kg 8x
64kg 8x

Så nästa pass blir imorn. Hoppas det går lika bra som idag!:thumbup: Kunde knappt gå ner för trappan efter för benen skakade:P

Alex_Torn
2009-02-24, 08:30
Missat att skriva upp några pass eftersom internet har varit cp...

Iaf ben, rygg, biceps igår:

Benpress
182kg 8x
182kg 8x
182kg 8x

Benspark:
64kg 8x
64kg 8x
64kg 8x

Benböj:
80kg 8x
80kg 8x
80kg 8x

Bicepcurl i cable:
50kg 8x
50kg 8x
50kg 8x

Precistionscurl:
10kg 8x
10kg 8x
10kg 8x

Hantelcurl:
16kgx2 8x
16kgx2 8x
16kgx2 8x

Latsdrag:
60kg 8x
60kg 8x
60kg 8x

Rodd:
60kg 8x
60kg 8x
60kg 8x

Ryggresningarn:
20kg 8x
20kg 8x
20kg 8x

Känndes inge bra idag..Allmänt trött efter lovet men blir bättre=)

mvh //Alex

Alex_Torn
2009-02-28, 18:30
Härliga pass den här veckan! En massa PBn också!

Tisdag:

Axlar, Triceps, Mage

Hantelpress
8x 28,5kg per hantel PB!
8x 28,5kg per hantel
8x 28,5kg per hantel

Sittande militärpress med stång
8x 40kg PB!
8x 40kg
8x 40kg

hantellyft åt sidan
8x 10kg per hantel
8x 10kg per hantel
8x 10kg per hantel

Tricepsextention i cable med stång
46kg 8x
50kg 8x PB!
50kg 8x

Dips
max
max
max

Tricepsextention i cable med snöre
46kg 8x PB!
46kg 8x
46kg 8x

Situps med lutning
10x
10x
10x

Situps sneda med lutning
10x
10x
10x

Magemaskin någon skum sak
52kg 8x
52kg 8x
52kg 8x

Torsdag:

Underarmar, Trapz, Vader

Underarmscurl med stång
23kg 8x PB!
23kg 8x
23kg 8x
23kg 8x

Lyft med stång för trapz (med lindor ingen greppstyrka tyvär...)
80kg 8x PB!
80kg 8x
80kg 8x

Vadpress i benpress
72kg 10x PB!
72kg 10x
72kg 10x

Fredag:

Bröst, Rotatorcuffarna, Mage

Bänkpress
60kg 10x
70kg 8x PB!
70kg 8x
90kg 2x PB! Närmar mig 100kg snart:D!!

Hantelpress
8x 28,5kg per hantel
8x 28,5kg per hantel
8x 28,5kg per hantel
4x 31kg per hantel PB! 2 veckor kvar till det kanske:P vem vet?

Cablecrossover
50kg 8x
50kg 8x
57kg 8x PB!

Stående rottation i cable för rotator
36kg 8x PB!
36kg 8x
36kg 8x

Situps med lutning
10x
10x
10x

Situps sneda med lutning
10x
10x
10x

Magemaskin
52kg 8x
52kg 8x
52kg 8x

Skitbra vecka!

Alex_Torn
2009-03-11, 17:11
Pass måndag och tisdag:cool:

Måndag:

Rygg, Biceps, Ben

Latsdrag
60kg 8x
60kg 8x
60kg 8x

Rodd
60kg 8x
60kg 8x
60kg 8x

Ryggresningar
20kg 8x
20kg 8x
20kg 8x

Koncentrationscurl
10kg 8x per arm
10kg 8x per arm
10kg 8x per arm

Cablecurl
50kg 8x
50kg 8x
50kg 8x

Hantelcurl
16kg 8x per arm
16kg 8x per arm
16kg 8x per arm

Knäböj
80kg 8x
90kg 8x PB
100kg 8x PB

Benpress
182kg 8x
200kg 8x PB
200kg 8x

Benspark
64kg 8x
64kg 8x
64kg 8x

Tisdag:

Axlar, Triceps, Mage

Hantelpress
8x 28,5kg per hantel
8x 28,5kg per hantel
8x 28,5kg per hantel

Sittande militärpress med stång
8x 40kg
8x 40kg
8x 40kg

hantellyft åt sidan
8x 10kg per hantel
8x 10kg per hantel
8x 10kg per hantel

Tricepsextention i cable med stång
46kg 8x
55kg 8x PB!
55kg 8x

Dips
max
max
max

Tricepsextention i cable med snöre
46kg 8x
46kg 8x
46kg 8x

Situps med lutning
10x
10x
10x

Situps sneda med lutning
10x
10x
10x

Magemaskin någon skum sak
52kg 8x
52kg 8x
52kg 8x

Grymt sköna pass! Kommer nog bli lika bra på torsdag och fredag me!

Torsdag:
Underarmar, Trapz, Vader

Fredag:
Bröst, Rotatorcufflarna, Mage

Väger nu 68,7kg
Överarmarna har blivit ca 1 - 1,5 cm större

Mvh //Alex

Gymfjollan
2009-03-11, 17:51
sjuk axel styrka =)

Alex_Torn
2009-03-11, 21:07
sjuk axel styrka =)

Tackar! Och kommer nog bli ännu starkare!

Mvh //Alex

Alex_Torn
2009-03-13, 07:51
Torsdag!

Underarmar, Trapz, Vader:

Underarmscurl med stång
18,5kg 8x
18,5kg 8x
18,5kg 8x

Omvända underarmscurl med stång
18,5kg 8x
18,5kg 8x
18,5kg 8x

Lyft med stång för trapz
80kg 8x
80kg 8x
80kg 8x

Vadpress i benpress
182kg 8x
182kg 8x
182kg 8x

Stående vadpress i smith
100kg 8x
100kg 8x
100kg 10x

Vadpress i lustig maskin
64kg 8x
64kg 8x
64kg 8x

Gött pass! Lite slö i benen men annars bra:cool: