handdator

Visa fullständig version : Hur mycket du förlorar i styrka kontra volym


Lillputten
2008-12-24, 00:08
Jag har funderat på en grej. Nu under Jul & nyår ska jag inte träna, alls. Och jag undrar hur mycket styrka och volym du förlorar under ett uppehåll.

Om jag inte har helt fel förlorar man mer styrka än volym. Eller har jag fel? Vore intressant om någon kunnig skulle kunna svara på den här frågan.

Mvh/ Lillputten

Hank
2008-12-24, 00:12
Jul och nyår,sisådär 7 dagar? Du kommer inte tappa någonting...

tp_88
2008-12-24, 00:13
Under 1v tappar du såklart ingenting, om du inte ligger i sängen dygnet runt utan att äta. Typ.

Lillputten
2008-12-24, 00:28
Jag är student och har lov fram tills ett par veckor efter nyår. Så det blir ca 3 veckor sammanlagt...

Upptaget
2008-12-24, 00:30
Jag är student och har lov fram tills ett par veckor efter nyår. Så det blir ca 3 veckor sammanlagt...

Varför ska du inte träna bara för att du har lov?

Jag kommer inte träna nu under Julafton, juldagen, annandagjul.. Väntar jag längre än så kommer jag få ångest!

victor_n
2008-12-24, 00:34
Varför ska du inte träna bara för att du har lov?

Jag kommer inte träna nu under Julafton, juldagen, annandagjul.. Väntar jag längre än så kommer jag få ångest!

För att han är en hobby gymmare troligtvis alt beachraggare^^ dom kör hardcore 2månader innan juni

Lillputten
2008-12-24, 00:39
För att han är en hobby gymmare troligtvis alt beachraggare^^ dom kör hardcore 2månader innan juni

Hobbygymmare for lajf! Skämt åsido så har mitt gym stängt i ett par veckor nu :( Känns skit eftersom att det enda jag vill göra är att slita i vikter på gymmet nu under ledigheten.

C.E.J.
2008-12-24, 00:46
Hobbygymmare for lajf! Skämt åsido så har mitt gym stängt i ett par veckor nu :( Känns skit eftersom att det enda jag vill göra är att slita i vikter på gymmet nu under ledigheten.

Träna i en lyftarlokal under tiden? De brukar vara billiga.

Lillputten
2008-12-24, 00:50
Träna i en lyftarlokal under tiden? De brukar vara billiga.

Komiskt nog kör jag redan i en lyftarlokal. Ett riktigt källargym men ändå sanslöst mycket maskiner & fria vikter för att vara ett källargym.

Jazen
2008-12-24, 00:57
Komiskt nog kör jag redan i en lyftarlokal. Ett riktigt källargym men ändå sanslöst mycket maskiner & fria vikter för att vara ett källargym.

du bor i sthlm, finns 1gym per invåndare där, välj o vraka medans din har stängt =)

Yes
2008-12-24, 01:01
Men big deal, du lär inte tappa mer än lite muskelglycogen och styrka. Tar väl några pass innan du är tillbaka och tränar precis som vanligt igen.

Versus
2008-12-24, 01:02
Gör lite armhävningar, situps, ryggresningar, chins osv hemma om du nu är så rädd att tappa muskler.

Racso
2008-12-24, 05:06
Hur mycket du kommer att tappa är inte så intressant. Det som är intressant är hur lång tid det tar att komma tillbaka. Personligen så har det alltid varit mindre än halva tiden jag varit borta från träningen. (Upp till 2 månader)

Yankeee
2008-12-24, 07:17
4,55 %

King Grub
2008-12-24, 09:34
Tänker du tillbringa resten av året immobiliserad i sängen så lär du tappa rejält, annars inte.

snej
2008-12-24, 10:27
Ät mycket julmat och annan skit så du ligger på kcal+ så gör du kanske tom bättre ifrån dej på gymet om 2-3 veckor. Kan göra mirakel med lite vila.

raQblad
2008-12-24, 11:31
Som Snej säger så tycker jag att du ska se det som välförtjänt vila. Passa på att njuta lite extra, göra saker du annars inte skulle hunnit med eller kunnat och äta en hel jävla massa julgott! Det tänker åtminståne jag göra.

ceejay
2008-12-24, 13:00
Woa jag är irriterad för att gymmet är stängt idag och imorrn :D
man klarar ju inte uppehåll om man väl e inne i tränandet!
ont, på 3v kan du nog gå tillbaka lite i båda, inte mkt dock

Timme
2008-12-24, 14:04
lol somsagt. Du bor i stockholm! Finns ju miljoner gym där. Så sluta gnäll

Pirko
2008-12-24, 17:02
Vad trevliga alla verkar vara.

Själv har jag just kommit tillbaka från en två veckors semester, där jag inte gjort något mer än att sola och bada, slappa under palmer och käka billig mat. Hunnit med ett träningspass denna vecka innan det blev jul stängt och det kändes sådär. Största skillnaden nu är att kroppen inte alls var van vid träningen, och musklerna blev trötta fort. Men några pass till och så kommer jag nog vara tillbaka igen, så ingen bigdeal alltså!