handdator

Visa fullständig version : Hur mycket du förlorar i styrka kontra volym


Lillputten
2008-12-24, 00:08
Jag har funderat på en grej. Nu under Jul & nyår ska jag inte träna, alls. Och jag undrar hur mycket styrka och volym du förlorar under ett uppehåll.

Om jag inte har helt fel förlorar man mer styrka än volym. Eller har jag fel? Vore intressant om någon kunnig skulle kunna svara på den här frågan.

Mvh/ Lillputten

Hank
2008-12-24, 00:12
Jul och nyår,sisådär 7 dagar? Du kommer inte tappa någonting...

tp_88
2008-12-24, 00:13
Under 1v tappar du såklart ingenting, om du inte ligger i sängen dygnet runt utan att äta. Typ.

Lillputten
2008-12-24, 00:28
Jag är student och har lov fram tills ett par veckor efter nyår. Så det blir ca 3 veckor sammanlagt...

Upptaget
2008-12-24, 00:30
Jag är student och har lov fram tills ett par veckor efter nyår. Så det blir ca 3 veckor sammanlagt...

Varför ska du inte träna bara för att du har lov?

Jag kommer inte träna nu under Julafton, juldagen, annandagjul.. Väntar jag längre än så kommer jag få ångest!

victor_n
2008-12-24, 00:34
Varför ska du inte träna bara för att du har lov?

Jag kommer inte träna nu under Julafton, juldagen, annandagjul.. Väntar jag längre än så kommer jag få ångest!

För att han är en hobby gymmare troligtvis alt beachraggare^^ dom kör hardcore 2månader innan juni

Lillputten
2008-12-24, 00:39
För att han är en hobby gymmare troligtvis alt beachraggare^^ dom kör hardcore 2månader innan juni

Hobbygymmare for lajf! Skämt åsido så har mitt gym stängt i ett par veckor nu :( Känns skit eftersom att det enda jag vill göra är att slita i vikter på gymmet nu under ledigheten.

C.E.J.
2008-12-24, 00:46
Hobbygymmare for lajf! Skämt åsido så har mitt gym stängt i ett par veckor nu :( Känns skit eftersom att det enda jag vill göra är att slita i vikter på gymmet nu under ledigheten.

Träna i en lyftarlokal under tiden? De brukar vara billiga.

Lillputten
2008-12-24, 00:50