handdator

Visa fullständig version : Fingervisning ang mått kcal.

BigDwarf
2008-12-23, 17:53
Om jag styrketränar 3-4ggr i veckan och kör lite motion.

Ungefär hur stora mängder kött,kolhydrater, grönsaker bör jag ha på min tallrik vid måltid?

nu kör jag ca 250g kött, 100g ris/pasta/mm, grönsaker ungefär halva tallriken.

Undar om köttmängden är lite för hög då det blir ungefär 500kcal i bara kött.

Mitt mål är att förlora fett och bevara muskelmassa(kanske öka lite)

Koka
2008-12-23, 17:54
beror på vad dina mål är med träningen..

BigDwarf
2008-12-23, 17:57
beror på vad dina mål är med träningen..

står längst ner..deff i princip med kanske lite ökad muskelmassa

Nån
2008-12-23, 18:49
står längst ner..deff i princip med kanske lite ökad muskelmassa

Deffguiden.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Allt står där om du läser. Kom gärna med frågor som du har!

/Nån

Alfred Nobel
2008-12-23, 20:51
Det är väldigt svårt (om det ens går) att samtidigt öka i muskelmassa som man pågår en viktminskning. Sätt istället ut delmål på vad du känner för. T.ex. att Du börjar med en deff och blir av med överfödigt fett och därefter ökar i vikt och förhoppningsvis muskelmassa. Eller tvärtom.

BigDwarf
2008-12-24, 01:28
Det är väldigt svårt (om det ens går) att samtidigt öka i muskelmassa som man pågår en viktminskning. Sätt istället ut delmål på vad du känner för. T.ex. att Du börjar med en deff och blir av med överfödigt fett och därefter ökar i vikt och förhoppningsvis muskelmassa. Eller tvärtom.

Men om jag gillar styrketräningen samtidigt måste det väl bara vara positivt? tror jag äter lika mkt/lite även fast jag styrketränar iaf.

El påverkar det nåt negativt? :/

Koka
2008-12-24, 08:29
Men om jag gillar styrketräningen samtidigt måste det väl bara vara positivt? tror jag äter lika mkt/lite även fast jag styrketränar iaf.

El påverkar det nåt negativt? :/

Du måste ge av med mer energi än vad du tillför. Vill du deffa så ska din tallrik ser ut såhär, 1/4 kolh och vitaminer(grönsaker) och 2/4 av protein. Börja med promenader på morgon och kväll och minska din kolhydratsintagning..

Cohen
2008-12-25, 01:13
Du måste ge av med mer energi än vad du tillför. Vill du deffa så ska din tallrik ser ut såhär, 1/4 kolh och vitaminer(grönsaker) och 2/4 av protein. Börja med promenader på morgon och kväll och minska din kolhydratsintagning..

Inte nödvändigtvis.

Till TS:

Tror att du missuppfattade vad Niklas menade med att det är näst intill omöjligt att bygga muskler och tappa fett samtidigt. Att du gillar styrketräning/konditionsträning har inget med saken att göra. Bäst är att dela upp muskelbyggandet och fettminskningen till två separata delar.

Koka
2008-12-25, 10:09
Inte nödvändigtvis.

Till TS:

Tror att du missuppfattade vad Niklas menade med att det är näst intill omöjligt att bygga muskler och tappa fett samtidigt. Att du gillar styrketräning/konditionsträning har inget med saken att göra. Bäst är att dela upp muskelbyggandet och fettminskningen till två separata delar.

Äter man mycket protein under en deff och givetvis mindre av kolh, kan man lyckas med fettförbränning samtidigt SOM ATT BIBEHÅLLA SIN MUSKELMASSA, men man kan inte öka !

J.V
2008-12-25, 12:14
Äter man mycket protein under en deff och givetvis mindre av kolh, kan man lyckas med fettförbränning samtidigt SOM ATT BIBEHÅLLA SIN MUSKELMASSA, men man kan inte öka !Jo, man kan öka. Och din tallriksmodell är långt ifrån rätt för alla.

MyungChul
2008-12-25, 18:31
Äter man mycket protein under en deff och givetvis mindre av kolh, kan man lyckas med fettförbränning samtidigt SOM ATT BIBEHÅLLA SIN MUSKELMASSA, men man kan inte öka !

:laugh::laugh:

Eddie Vedder
2008-12-25, 18:38
Du måste ge av med mer energi än vad du tillför. Vill du deffa så ska din tallrik ser ut såhär, 1/4 kolh och vitaminer(grönsaker) och 2/4 av protein.

Nej den "ska" inte se ut på ett visst sätt. Och vad menar du med 1/4 vitaminer? Grönsaker är ju knappast det mest vitaminrika man kan tänka sig och vitaminer är ingen energigivare.

Koka
2008-12-25, 20:04
Nej den "ska" inte se ut på ett visst sätt. Och vad menar du med 1/4 vitaminer? Grönsaker är ju knappast det mest vitaminrika man kan tänka sig och vitaminer är ingen energigivare.

läste på någon hemsida att det skulle se ut något liknande de.

Fredrik_S
2008-12-25, 20:25

Det finns nästan inga "ska" när det gäller kost, det finns bara fingervisningar på förslag som är ok för många individer.

Eddie Vedder
2008-12-26, 11:15

Om det verkligen stod så kan det inte ha varit mycket till kunskap på den sidan.