handdator

Visa fullständig version : Problem vid bicepsövningar! HJÄLP


Vapor
2008-12-22, 22:37
Jag kör en massa olika bicepsövningar för att komma fram till vad som tar bäst men jag får ju aldrig den där goa fina pumpen längre.
Problemet jag har är att underarmarna blir helt slutkörda och uppumpade istället.
Kör jag felaktigt eller vad är mitt problem?
Rådfrågade en kille på gymet och han trodde att biceps "vuxit ifrån" underarmarna. Underarmarna pallar helt enkelt inte med den vikten som mina biceps numera gör. Så för att det ska ta bättre på biceps måste jag träna upp underarmarna först.

Kan detta stämma? :confused:

Traenarn
2008-12-22, 22:49
Jag kör en massa olika bicepsövningar för att komma fram till vad som tar bäst men jag får ju aldrig den där goa fina pumpen längre.
Problemet jag har är att underarmarna blir helt slutkörda och uppumpade istället.
Kör jag felaktigt eller vad är mitt problem?
Rådfrågade en kille på gymet och han trodde att biceps "vuxit ifrån" underarmarna. Underarmarna pallar helt enkelt inte med den vikten som mina biceps numera gör. Så för att det ska ta bättre på biceps måste jag träna upp underarmarna först.

Kan detta stämma? :confused:

Kör du underarmar samma/närliggande dag som biceps?
testa å kör dem mer separat ifrån varandra isåfall, eventuellt kör underarmar sist på passet.. :)

CrazyJoeDavola
2008-12-22, 22:59
Kör du denna, tycker jag tar grymt bra, min favorit bicepsövning. Sedan kanske det skulle funka bra för dig att köra enbart ett armpass i veckan där du inte kör andra musklegrupper förutom just armarna.

http://www.exrx.net/AnimatedEx/Brachialis/BBPreacherCurl.gif

Griffin
2008-12-22, 23:00
har hört en grej angående detta. svårt att beskriva dock.

När du blir trött så drar du reflex mässigt med underarmarna och då blir slut i dem.
Testa då att istället ha tummen bakom "stången" istället för framför
då "drar" man ej med underarmen lika mycket. Blir betydligt jobbigare då bicepsen får jobba mera.

Hoppas du förstår hur jag menar med alltså tummarna kommer samma väg som resterande fingrar.

r3mpuh
2008-12-23, 02:18
Kör du denna, tycker jag tar grymt bra, min favorit bicepsövning. Sedan kanske det skulle funka bra för dig att köra enbart ett armpass i veckan där du inte kör andra musklegrupper förutom just armarna.

http://www.exrx.net/AnimatedEx/Brachialis/BBPreacherCurl.gif



varför ser jag en bild på en jeddi riddare där det står "PWNED" pÅ?
varför visar du star wars =/

Anton Fräs
2008-12-23, 06:47
För att han é jävligt rolig.. Jag frågar som föregående talare, kör du biceps samma dag som underarmar? Alternativt att du kör biceps efter du kört rygg eller liknande? I varje fall tycker jag det låter som att lite greppträning skulle vara nyttigt för dig, det är det för nästan alla iofs :)

MasterChief
2008-12-23, 08:33
varför ser jag en bild på en jeddi riddare där det står "PWNED" pÅ?
varför visar du star wars =/

Han länkade till en sida som inte tillåter det. Därför byter ursprungssidan till denna bild för att påvisa att länkaren blivit "ägd".

Kopiera bildens url och gå dit.

Vapor
2008-12-23, 09:43
För att han é jävligt rolig.. Jag frågar som föregående talare, kör du biceps samma dag som underarmar? Alternativt att du kör biceps efter du kört rygg eller liknande? I varje fall tycker jag det låter som att lite greppträning skulle vara nyttigt för dig, det är det för nästan alla iofs :)

Problemet är kanske att jag inte kör underarmar i vanliga fall. Har alltid tyckt att dom får träning när man kör så mycket annat. Ska dock börja köra underarmarna lite mer nu så dom får sin beskärda del dom också.

JohnRick
2008-12-23, 10:55
Jag kör en massa olika bicepsövningar för att komma fram till vad som tar bäst men jag får ju aldrig den där goa fina pumpen längre.
Problemet jag har är att underarmarna blir helt slutkörda och uppumpade istället.
Kör jag felaktigt eller vad är mitt problem?
Rådfrågade en kille på gymet och han trodde att biceps "vuxit ifrån" underarmarna. Underarmarna pallar helt enkelt inte med den vikten som mina biceps numera gör. Så för att det ska ta bättre på biceps måste jag träna upp underarmarna först.

Kan detta stämma? :confused:

Gör du några hantelcurls i lutande bänk överhuvudtaget?

Gladen
2008-12-23, 11:10
Jag har också problem med det, men bara när jag kör dom i cable. Kör jag med hantlar eller stång så får jag sjuk pump i biceps. :)

Hejnomax
2008-12-23, 11:33
Testa att inte krama stången så hårt. Det borde hjälpa

Deceiver85
2008-12-23, 11:48
Dragremmar?

ChrisDEFC
2008-12-23, 12:14
Testa att inte krama stången så hårt. Det borde hjälpa

+1 kan faktiskt va så att du spänner dig för mycket i greppet och tar slut snabbt, värt att testa iaf.

Dragremmar?

+1 mycket rodd och dragövningar(rygg) med remmar ger biceps en rejäl omgång och då borde du kunna koppla ur underarmarna skapligt med dragremmar sen kan du avsluta passet med vanliga bicepsövningar.

Morty
2008-12-23, 16:31
Dorsalflexera handen!

Vapor
2008-12-23, 17:16
Ska testa köra med dragremmar nästa bicepspass.

Jag kör hantelcurls sittande på bänk om det är det ni menar med lutande bänk? Eller ni menar lutande som i att ligga med magen/bröstet mot bänken och ha armarna fritt hängande? Isåfall nej. Kanske ska testa den övningen också.

Jo, jag kramar stången, hantlarna rätt bra. vet inte riktigt varför. För kasst grepp kanske?

:confused:

Johan_S
2008-12-23, 17:19
- Börja träna även underarmar
- Prova, som tidigare talare, att inte nypa åt så hårt
- Prova att ha tummen på samma sida som övriga fingrar (tappa inte vikten!)

Jag skulle själv försökt att inte använda remmar, träna upp underarmarna istället.

Vapor
2008-12-23, 17:21
- Börja träna även underarmar
- Prova, som tidigare talare, att inte nypa åt så hårt
- Prova att ha tummen på samma sida som övriga fingrar (tappa inte vikten!)

Jag skulle själv försökt att inte använda remmar, träna upp underarmarna istället.

tack för sammanfattningen :)
Är faktiskt också emot remmar i allmänhet men på vissa ryggövningar är det ju ett måste.