handdator

Visa fullständig version : Varit borta i 5 månader, vad borde köpas?


Mallenn
2008-12-22, 17:10
Hejsan alla. Det är såhär att jag går på roaccutan (starkt läkemedel mot akne) och slutar om ca 3 veckor, jag har inte kunnat träna under denna period eftersom jag har haft otroligt ont i ryggen pga tabletterna. Innan var jag aktiv och gymade och sprang 3 gånger i veckan. Jag har tappat otroligt mycket och vill komma tillbaka i form snabbt igen, jag är en smal kille (67kg , 182cm) Det kan tilläggas att jag har tränat i flera år och jag har mycket svårt att gå upp i vikt och muskelmassa.

Målet är att öka så mycket som möjligt i muskelmassa och i vikt till sommaren. Har ambitionerna som krävs.

Så jag undrade vad jag borde inhandla i kosttillskotts väg. Borde jag träna ett tag utan tillskott för att vänja kroppen? eller är det bara att köra hårt direkt.

/Mvh Mallenn

Delerious
2008-12-22, 17:34
Kosttillskot är precis vad det låter som, bara tillskot. Inget du behöver om du får i dig tillräckligt från maten du äter.

Ät mycket, ca 500kcal mer än vad du gör av med varje dag. Bra mat då, inte pizza och godis.

Men vill du ha kosttilskot så är väl de tre baserna bäst. Proteinpulver, Gainer och Kreatin.

Mallenn
2008-12-22, 17:58
Kosttillskot är precis vad det låter som, bara tillskot. Inget du behöver om du får i dig tillräckligt från maten du äter.

Ät mycket, ca 500kcal mer än vad du gör av med varje dag. Bra mat då, inte pizza och godis.

Men vill du ha kosttilskot så är väl de tre baserna bäst. Proteinpulver, Gainer och Kreatin.

okej, ja det får väll bli något sånt paket med de 3 produkterna.

TjeckRacer
2008-12-22, 20:18
Vänta ett par månader med att börja träna efter avslutad kur. Annars kommer du kanske ångra dig gravt. Det är inte värt risken för att klämma in 6 veckors extra byggande. Jag har själv ätit Roa.

young_george
2008-12-22, 21:01
Skippa proteinpulvret och se till att du får i dig tillräckligt mkt via maten istället.

Personligen tycker jag inte det är så farligt att trycka i sig en pizza vid rätt tillfällen. Det är ju inget annat än en varm macka. Efter ett pass, varför inte?

Före passet EAA, och efter passet EAA + malto känns ganska värt.

Ivantheman
2008-12-22, 21:05
Vänta ett par månader med att börja träna efter avslutad kur. Annars kommer du kanske ångra dig gravt. Det är inte värt risken för att klämma in 6 veckors extra byggande. Jag har själv ätit Roa.

Vadå ångra sig? Som jag förstått det är det inte farligt utan bara smärtsamt (för vissa) att träna på roa-kur.

Jag käkar roa och har bara lite torra läppar fattar inte varför vissa e så griniga över biverkningar men jag hade väl tur antar jag:hbang:

dared
2008-12-23, 01:22
Jag käkade roa utan biverkningar, tränade på som vanligt under kuren utan några som helst värk. Det där är nog väldigt individuellt.

TjeckRacer
2008-12-23, 01:29
Man kan få problem med lederna med oflyt, och det kan sitta i :(

Hejnomax
2008-12-23, 10:30
Låter som ett jobbigt läkemedel. Hoppas det går bra för dig =)