handdator

Visa fullständig version : knölig svank?


Lella
2002-05-16, 12:59
Nu när jag är sjuk å vilar upp mig har jag haft tid å klämma lite på mig själv..

Har upptäckt att min svank är väldigt.. hmm..rörlig? Typ en massa knölar där som man kan massera runt lite hur som helst? Gör inte ont, men hoppar runt lite obehagligt..?

Utseendet på svanken har ändat utseende mycket sedan jag började styrketräna, har fått ett par gropar och lite sånt.. är det någon som fattar vad jag menar..*skrattar* och ska det vara lätt att flytta runt på vad det nu är som är där? Typ bendelarna? (inte muskler)

Borde kanske sluta klämma.. :rolleyes: :D

King Grub
2002-05-16, 13:01
Jag är inte säker på att jag vill veta vilka knölar du menar. :D

Kotorna skall du definitivt inte kunna flytta omkring hur som helst.

JJ
2002-05-16, 13:02
Ehh, det mesta skall nog sitta fast är jag rädd. Bendelar som du kan flytta runt? Snacka om överrörlig :D
Jag har faktiskt ingen aning om vad det kan va. Knutor möjligtvis.

Lella
2002-05-16, 13:11
Hjälp? Det känns nämligen verkligen som det är kotorna jag flyttar på?? :eek:

Ska ringa mamma ikväll, har för mig att hon har överrörlig höft.. (inte svank vad jag kommer ihåg) fick ont när hon fick mig tex.

Kanske nåt man ska tänka på? De där groparna jag fått, har väl de flesta? Tjejer iaf?

Hmm.. ska nog sluta flytta runt på dem iaf.. :rolleyes:

Tror ni att jag bör kolla upp, eller kan man träna upp musklerna runt om på något sätt? Vet att jag är dålig på att träna nedre delen av ryggen (lite tråkigt jämfört med lats osv..).

JJ
2002-05-16, 13:19
Vad menar du med att flytta runt? Det låter ju som om du bygger lego där bak?
Kolla med en naprapat om du är orolig, men det är nog ingen fara. :cool:

Lella
2002-05-16, 13:25
-> jj

Tja, det knäpper lixom tyst som när man grejjar med axlar el knän..? och NEJ jag brukar inte ta på mig själv å försöka möblera om.. :o :D

Har aldrig tänkt på det förr, men nu när jag för en gångs skull inte kan göra nåt (=sjuk, tränar inte) så kände jag efter.. väl mycket kanske.. men jag tänkte att jag kanske borde träna för att förebygga höftproblem.. hmm.. jaja.. (hypokondriker?? :rolleyes: )

JJ
2002-05-16, 13:29
Självklart skall du träna korsryggen för att undvika skador. Sen är det snyggt med en "djup" korsrygg oxå ;)

Lella
2002-05-16, 13:34
Ursprungligen skickat av jj:
<STRONG>Självklart skall du träna korsryggen för att undvika skador. Sen är det snyggt med en "djup" korsrygg oxå ;)</STRONG>

Tips på lite övningar skulle vara uppskattat? *hoppas* :)

JJ
2002-05-16, 13:38
http://www.exrx.net/Lists/ExList/WaistWt.html#anchor1945210

Stela marklyft är en favvo.

Lella
2002-05-16, 13:41
Tack! Ska ändra om lite i ryggprogrammet tror jag, behövs nog.. nåja, då var jag inte sjuk helt i onödan då! :cool:

JJ
2002-05-16, 13:46
Själv kör jag korsryggen tillsammans med ben, stela marklyft är t.ex. främst för baksida ben.
Men kör "back extensions" på ryggpasset!

stefannn
2002-05-16, 15:03
jag vet bara en "grop" sombara tjejer har...
du kanske är gjord av brosk??

Lella
2002-05-16, 15:20
[ 16 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Lella ]