handdator

Visa fullständig version : helkroppspass 2+/vecka , erfarenheter


power08
2008-12-21, 22:13
har under snart tre veckor kört tre helkroppspass per vecka istället för 4 split där jag delade in musklerna i grupper.
Varje muskel tränas nu i stort sett 3 gånger per vecka och alltid 48 timmars vila mellan passen. undrar nu bara om någon annan som kört helkropps pass under en längre tid -mer än 2 gånger per vecka -fått bra resultat och kan dela med sig av hur det gick/går? lite tankar o ideer om detta om ni själv har nåra erfarenher

MVH power08 :)

Whistler
2008-12-21, 22:30
Går alldeles utmärkt för mig.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=89811
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=123537

major Pectoralis
2008-12-21, 22:58
Jag giller modellen fast jag tycker man skall lägga in lite längre "vilor" än 48h ibland. Om man kör måndag, onsdag och fredag så blir det automatiskt en längre vila (2 dagar istället för en) över helgen.

AmericanDragon
2008-12-21, 23:35
Jag har precis börjat med helkroppspass sen förra veckan så jag kan inte ge några utvärderingar än. Men är gärna nyfiken på att höra andras som har kört lite längre!

JG_81
2008-12-21, 23:58
Jag började med helkroppspass (med 2 och ibland 3 dagars vila mellan passen) för drygt en månad sedan. Tidigare körde jag ett rullande schema med 1-2 dagars vila (dag 1: rygg/biceps/underarmar, dag 2: bröst/axlar/triceps, dag 3: ben/mage).

Har märkt av en markant ökning i styrka i många (dock inte alla) övningar, samt lagt på mig lite mer massa. Verkar ligga på ungefär samma fettprocent som innan schemabytet, så det är väl ett bra betyg för helkroppspassen! Eller så är det bara ett bra betyg för variation i träningen... ;)

power08
2008-12-23, 15:54
skulle behöva hjälp med hur jag ska sätta upp 3 dagars träning under veckan så att jag får 48h vila mellan passen , får på nått sätt inte det att funka ;) tidigare när jag kört har jag inte haft precis 48 timmar då jag kört Måndag, onsdag, fredag kl 15.00 - 16.30

Hejnomax
2008-12-24, 00:45
TBT, total body training av chad waterbury, körde det förr och har nog aldrig varit så nöjd med ett program.

Jag skulle googla upp det!

ChrisDEFC
2008-12-24, 11:21
mina muskelfästen klarade inte av det. efter x-antal veckor med fina ökningar så blev jag öm i muskelfästena i speciellt knäna och armbågarna så sluta med det, sen dess har jag aldrig provat igen och heller aldrig haft problem med knän/armbågar. så mitt tips är att du är observant på sånna signaler och isf tar några dagars paus.

Mr_T
2008-12-29, 10:26
Har sneglat på helkroppspass och kanske kommer köra det ett par veckor efter nyåret. Däremot så har jag bra erfarenhet av 2-split under/överkropp, körde det under en 5veckor med 4-6reps/set, kanske den bästa perioden på hela året som annars kantats mest 4-splitar.