handdator

Visa fullständig version : Klara min mage av detta schemat? Skulle eran?


JoeyP
2008-12-21, 20:16
Både marklyft, rakbensmarklyft och frontböj tar ju mage rätt hårt.

Mån Rygg tjocklek
Marklyft 5set
T-bar 5set
Baksida axlar 5set
Biceps 10set

Tis Mage
Dragonflags
Lutande bänkcrunches
Cablecrunches

Ons Bröst Axlar
Bänkpress 5set
Lutande bänkpress 5et
Flyes 3set
Militärpress 5set
Sidolyft 5set

Tors Vila


Fred Ben/Vidd
Frontböj 5set
Benspark 3et
Rakbensmarklyft 5set
Liggande lårcurl 3set
Chins 5set
Latsdrag 5set

Lörd Triceps/ Mage
Smalbänk 3set
Dips 3set
Hantelextencions 5set
Pushdowns 3set

Sön Vila

Raggis
2008-12-21, 20:20
Inget jag skulle köra, direkt. Att endast köra mage på tisdagen är helt befängt imo. Som du skrev, så får mage jobba mycket under basövningarna. Att du sedan kör mage IGEN under lördagen är overkill.

JoeyP
2008-12-21, 20:26
Inget jag skulle köra, direkt. Att endast köra mage på tisdagen är helt befängt imo. Som du skrev, så får mage jobba mycket under basövningarna. Att du sedan kör mage IGEN under lördagen är overkill.

Amen jävla helvete, glömde deleta det.

Tränar inte magen på lördagen.
Men om jag struntar i att träna magen på tisdagen, då borde jag väl kunna köra magen på lörd tsm med triceps och mage.

the_cube
2008-12-22, 05:34
Hmm mig veterligen kan man träna varje muskelgrupp 3 ggr/v utan problem.

z_bumbi
2008-12-22, 12:45
Hur många set ska du köra mage?

JoeyP
2008-12-22, 22:48
Hur många set ska du köra mage?

Typ 10set eller mer, dragonflags, lutande crunches och cabble crunches 3-5set vardera tungt!

Alltså 10set en gång i veckan utöver mark, frontböj i smith och rakbensmarklyft.

mån tunga mark / stångrodd
tis mage 10set
ons bröst axlar
tors vila
fred frontböj, rakbensmarklyft
lörd armar
sön vila

EkarN
2008-12-22, 23:39
Min mage skulle avsluta sin levnad om den tvingades till 10 set i veckan:D

Matsa
2008-12-22, 23:51
Min mage skulle inte klara av det programmet för närvarande. Däremot är jag ganska säker på att den skulle ha klarat det utan problem för sådär 9-10 år sedan. På den tiden tränade jag mycket kampsport, och magen var något jag lade massor av tid på.

För det första så fick magen mycket träning under kampsport passen, både genom direkt träning och indirekt vid alla sparkar. För det andra körde jag den mycket och TUNGT på gymmet. Och ja, det hände att jag endast körde mage ibland. Det är ganska komiskt, jag är väldigt mycket starkare i allt annat nu än jag var då, men just magen var jag starkare i på den tiden.

Får jag fråga varför du vill träna magen så jäkla mycket? Lite nyfiken på vad för mål som ligger i grunden till detta. Sen kanske du borde börja lite lugnare och öka efter hand? Det där ser ut att kunna bli för mycket om inte din mage är van att få stryk regelbundet.

Elfsberg
2008-12-23, 00:27
Kan bli segt att öka i de störra övningarna om du är trött i bålmuskulaturen för jämnan.

JoeyP
2008-12-23, 00:43
Min mage skulle avsluta sin levnad om den tvingades till 10 set i veckan:D

Haha okej! 10set är inte mkt tkr inte jag, inte om man inte kör till fail varje gång, det tar ju bara 10-15 min.

Min mage skulle inte klara av det programmet för närvarande. Däremot är jag ganska säker på att den skulle ha klarat det utan problem för sådär 9-10 år sedan. På den tiden tränade jag mycket kampsport, och magen var något jag lade massor av tid på.

För det första så fick magen mycket träning under kampsport passen, både genom direkt träning och indirekt vid alla sparkar. För det andra körde jag den mycket och TUNGT på gymmet. Och ja, det hände att jag endast körde mage ibland. Det är ganska komiskt, jag är väldigt mycket starkare i allt annat nu än jag var då, men just magen var jag starkare i på den tiden.

Får jag fråga varför du vill träna magen så jäkla mycket? Lite nyfiken på vad för mål som ligger i grunden till detta. Sen kanske du borde börja lite lugnare och öka efter hand? Det där ser ut att kunna bli för mycket om inte din mage är van att få stryk regelbundet.

Jag vill få en stark och vältränad magmuskelatur! Jag har redan bra mage, därför vill jag ha ännu bättre. Har genetist stora magmuskler redan från början.

Tror inte jag kör för hårt faktist har tränat nästan 1år styrketräning, ökar ju i alla övningar. Har nytt schema nu också, färre set. :)

Kan bli segt att öka i de störra övningarna om du är trött i bålmuskulaturen för jämnan.

För jämnan? Magen får styrk mån-tis. Vilar ons - tors. Sen får den stryk på fredagen, sen vilar den söndag osv osv.

Var ska ja klämma in min magträning? På onsdagen kanske? Var tycker ni? Mvh!!!

z_bumbi
2008-12-23, 10:55
Andelen magträning verkar inte så hög om det är bara 10 set per vecka. Som det ser ut nu så är det väl bänken och militärpressen som kan bli lite hämmad om du har träningsvärk i magen men det är olika för olika personer.
Om du ska flytta runt den så skulle den för min del hamna på måndag och fredag eller måndag, onsdag och fredag.

JoeyP
2008-12-23, 14:47
Andelen magträning verkar inte så hög om det är bara 10 set per vecka. Som det ser ut nu så är det väl bänken och militärpressen som kan bli lite hämmad om du har träningsvärk i magen men det är olika för olika personer.
Om du ska flytta runt den så skulle den för min del hamna på måndag och fredag eller måndag, onsdag och fredag.

Okej! Tack för hjälpen! Jag klämmer in min magträning på mån,ons och kanske fredag då :) Får variera mig.

Menar du att jag ska dela upp mina 10set på 2-3dagar då?

Mvh

z_bumbi
2008-12-23, 15:20
Menar du att jag ska dela upp mina 10set på 2-3dagar då?

Mvh[/I]

Det verkar lämpligt. Nackdelen är att du kanske inte alltid är pigg när du ska köra drakarna men behärskar du den idag så ser jag inget större problem om du lägger dessa på en dag med mindre magpåverkan från den övriga träningen.

Morty
2008-12-23, 16:02
Jag förstår inte riktigt målet med detta upplägg...

Etil
2008-12-23, 16:13
alltso om du vill ha en definerad mage so e det ju mera strikt o rett kost som galler, enligt ditt schema tranar du mer mage an hela ryggen, tycker de e helt vansinnigt.. jag kor 2 ovningar mage 1 gang i veckan... de racker typ..3 kanske... men att ha en dag for bara magen e ju crazy

JoeyP
2008-12-23, 16:14
Det verkar lämpligt. Nackdelen är att du kanske inte alltid är pigg när du ska köra drakarna men behärskar du den idag så ser jag inget större problem om du lägger dessa på en dag med mindre magpåverkan från den övriga träningen.

Jag förstår inte redigt meningen. Menar du att jag nån enskild dag kan köra dragonflags bara för dragonflags kan vara lite tungt att köra typ efter ben, och sedan resten av magträningen på andra träningsdagar?
Jag förstår inte riktigt målet med detta upplägg...

Det är väl inget komplicerat förutom att jag vill få in min magträning på ett lämpligt sätt. Att bara köra 3set hit och dit tycker jag inte känns som riktigt utmattning för magen, därför skulle jag vilja ha all specifik magträning på samma dag.

jwzrd
2008-12-23, 16:27
Frågan är inte om du klarar det eller inte. Man kan stålsätta sig och klara nästan vad som helst. Frågan är om du tror att detta kommer att ge dig goda resultat.

JoeyP
2008-12-23, 16:28
Frågan är inte om du klarar det eller inte. Man kan stålsätta sig och klara nästan vad som helst. Frågan är om du tror att detta kommer att ge dig goda resultat.

Ja det är ju självklart så jag menar. :)