handdator

Visa fullständig version : hur få beachkropp inför sommarn?


DarkBoy
2008-12-21, 16:54
tjena, ja e ny här... fattar inte ett piss så ha tålamod va? :smash: haha! iaf jag vill få en "beachkropp" inför sommaren, typ inte värsta muskulös nu då, men ha antydan till muskler, liksom värsta rippad! *vrålar av entusiasm* ...menar inget illa nu, men ja kolla dagsformen eller nått sånt o de flesta av er va bara bulkiga tjockisar... ja tror ja la ut et par bilder på mina (bilder?) ni kan ju kolla min (profil?) om ni fattar vad jag menar

Har ALDRIG tränat seriöst - har tränat lite då och då, "av och från" i 1.5 år nu utan att varken bulka eller deffa, men nu tänkte jag gå in för de och träna som FAN! inför sommarn nu som en riktig discobyggare :naughty: har droppat gymnasiet så har hur mycket fritid som helst nu :D så då tid inte e ett problem hur ofta kan man träna samma muskel? blir så jävla förbannad!!! ...på så fucking olika information!!! .. som säger hur jävla mycket man ska träna hitan o ditan *gah!*

såå... de optimala, om tid inte e ett problem, e de bästa att köra 4 - 6 rep och typ 16 set varranann dag? typ? :smash: JA E LAT, så kom me förslag tack! annars... *hyttar me näven*

Marcüs
2008-12-21, 17:02
Du borde inte hoppat av gymnasiet. I alla fall inte svenskalektionerna...

Alla frågor du ställer har besvarats hur många gånger som helst de senaste veckorna. Sök!

DarkBoy
2008-12-21, 17:06
men ja vet inte hur man söker... *skamsen min* men... ja vill inte bulka o bli fet, för ja har tjej *naughty*

Matthew_90
2008-12-21, 17:17
Helt ärligt, med det språket och den inställningen är det inte troligt att någon skulle ta sig tid till ett seriöst svar.

Braavo
2008-12-21, 17:19
Du borde inte hoppat av gymnasiet. I alla fall inte svenskalektionerna...

Alla frågor du ställer har besvarats hur många gånger som helst de senaste veckorna. Sök!

Word, pinsamt hur du skriver!

Flykt
2008-12-21, 17:20
Haha, troll? Kör IP-koll mods på DarkBoy och se om det är någon annan.

DarkBoy
2008-12-21, 17:30
Haha, troll? Kör IP-koll mods på DarkBoy och se om det är någon annan.


Nej, ja är inget troll... *popcorn*

Jag är seriös och vill bara få en hyfsat bra fysik innan sommaren, om några blivit upprörda av "bulkiga tjockisar" så får jag be om ursäkt. Men vill gärna ha råd tack, länka på ni :thumbup:

Johan_S
2008-12-21, 17:35
Vad väger du?
När du säger "vill bli rippad" låter det som om du bör deffa, personligen skulle jag i din situation bygga några månader och köra en deff precis innan sommaren. Det är därför man bulkar, ser till att man bygger muskler. Man vill gärna ha någon att deffa fram!

Om du har massa, http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Annars, bygg! Träna, sov och ät som ett djur. Kör lite knäböj också...

C.E.J.
2008-12-21, 17:35
Hur du kan träna:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Hur du kan äta:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

jontet
2008-12-21, 17:40
darkboys inlägg låter precis som något skrivet av jens lapidus :P

Alox
2008-12-21, 17:46
Du kommer aldrig att få en snygg kropp. Tro mig. Det bevisade du med ditt genomtänkta inlägg. Det blir aldrig något av sådana som du.

DarkBoy
2008-12-21, 17:53
Du kommer aldrig att få en snygg kropp. Tro mig. Det bevisade du med ditt genomtänkta inlägg. Det blir aldrig något av sådana som du.

Jag HAR redan en SNYGG kropp... *kissass* de bevisade jag med mina bilder i min profil

Wao
2008-12-21, 17:57
Hahaha, denna tråd förgyllde min annars så dystra dag.

DarkBoy
2008-12-21, 18:12
Vad väger du?
När du säger "vill bli rippad" låter det som om du bör deffa, personligen skulle jag i din situation bygga några månader och köra en deff precis innan sommaren. Det är därför man bulkar, ser till att man bygger muskler. Man vill gärna ha någon att deffa fram!

Om du har massa, http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Annars, bygg! Träna, sov och ät som ett djur. Kör lite knäböj också...

sen väger jag 79 - 82 kg på 187 cm, beroende på om jag ätit, druckit, lixom bajsat eller inte... :naughty: haha! (no-offense) - säger bara hur de ligger till...

Kross
2008-12-21, 18:25
Sorgligt att du inte har nåt bättre för dig

drakfelt
2008-12-21, 18:28
Jag HAR redan en SNYGG kropp... *kissass* de bevisade jag med mina bilder i min profil

i beg to differ... du har ju knappt en muskel på kroppen påg.
nä, det du behöver (om du nu är allvarlig överhuvudtaget) är att träna regelbundet och hårt, samt äta mycket och bra!
sök och läs

DarkBoy
2008-12-21, 18:33
ursäkta alla, jag ber om ursäkt om jag formulerade mig dåligt i mitt inlägg eller framstår som ett kaxigt troll. Jag har redan sökt hittar inget bra, vet inte om jag gör rätt. iaf, kom på en sak nu (orkar inte skapa en ny tråd och bli lynchad igen)

iaf, när man mäter sitt kropsfett räknar man in det fett musklerna består av också eller? har för mej att muskler består av typ 10 % fett? eller är det bara underhudsfettet man mäter i % kroppsfett? tacksam för svar!

drakfelt
2008-12-21, 18:36
ursäkta alla, jag ber om ursäkt om jag formulerade mig dåligt i mitt inlägg eller framstår som ett kaxigt troll. Jag har redan sökt hittar inget bra, vet inte om jag gör rätt. iaf, kom på en sak nu (orkar inte skapa en ny tråd och bli lynchad igen)

iaf, när man mäter sitt kropsfett räknar man in det fett musklerna består av också eller? har för mej att muskler består av typ 10 % fett? eller är det bara underhudsfettet man mäter i % kroppsfett? tacksam för svar!

jag tror du hakar upp dig förmycket på detaljer, strunta i din fettprocent och koncentrera dig istället på att äta mycket, drick mjölk och träna ordentligt(förslagsvis efter ett av z-bumbi's nybörjarscheman som är sticky precis ovanför din tråd)

Björn S
2008-12-21, 18:37
Dina profilbilder visar ju att du redan har en beachform... Du ser ut precis som alla andra undernärda 15åringar på stranden som skryter med att de nyss maxat 80 i bänk... Jag menar, det är ändå två stora 15kakor per sida!

Om du nu vill bli kungen på stranden så kan du ju börja med lite extra konditionspass för att få fram definitionen lite extra. Promenader är kalas.

Och eftersom du är lat så är det ju inte lönt att vi går in på vad som egentligen är det viktigaste, kosten....... För det kan faktiskt vara lite jobbigt, inte bara att läsa och lära, utan även att ta till de kostprinciper du måste lära dig för att bli av med lite underhudsfett.

Om du nu känner att du vill lägga lite energi på att nå ditt mål, så finns det hur mycket kunskap som helst att hämta här på forumet, och inte nog med det så finns här en stor kunskapskälla i form av bildade, dock bulkiga, tjockisar som du nu kallar det.

DarkBoy
2008-12-21, 18:47
jag tror du hakar upp dig förmycket på detaljer, strunta i din fettprocent och koncentrera dig istället på att äta mycket, drick mjölk och träna ordentligt(förslagsvis efter ett av z-bumbi's nybörjarscheman som är sticky precis ovanför din tråd)

nu var de som så att jag ville räkna ut hur mycket tid jag måste lägga på deff på ett underskott på -500 kcal / dagen. Jag väger 80 kg, har synliga magrutor, även glest synliga utan att spänna magen, har läst att man ligger på omkring 10 % kroppsfett då? :D Syftar man på underhudsfettet bara då? eller även de (10%?) musklerna består av?

fåret
2008-12-21, 18:47
nu ser det ju ut som du har gått med en korsett mitt på överkroppen :| ät och träna med få repetitioner några månader, sen börja springa lite på morgonen. klipp dig med :)

DarkBoy
2008-12-21, 18:50
eller det var inget kom på nu att jag inte skulle ha något underhudsfett om man räkna in muskelfettet också, dumma mig^^ stryk frågan :D

Ex nihilo
2008-12-21, 18:50
Sjukt bra form. En rejäl deff på det där och några curls så kommer du regera stranden.
All lycka till dig!

drakfelt
2008-12-21, 18:51
Sjukt bra form. En rejäl deff på det där och några curls så kommer du regera stranden.
All lycka till dig!

haha*kissass*

KaptenKnäsvag
2008-12-21, 18:59
Jag HAR redan en SNYGG kropp... *kissass* de bevisade jag med mina bilder i min profil

Det enda jag tänker när jag ser de bilderna är att du har gravt missförstått hur man använder ett par kalsonger.

DarkBoy
2008-12-21, 19:09
Det enda jag tänker när jag ser de bilderna är att du har gravt missförstått hur man använder ett par kalsonger.

HAHAHA! du var en rolig en du! jaa - dom var rätt långt ner, men det var för att visa oblique'sen :naughty:

CiCoro
2008-12-21, 19:12
1. tycker likadant som dig ang. bulkningen. förstår inte riktigt meningen med att se tjockisaktig ut i 7 månader och sen i bar form i 3 månader? bar för att man får muskler snabbare? .. jaja, men sen vägrar jag också svara på dina frågor efter att ha sett ditt långa svarta hår som täcker ena ögat, trodde du va en "normal" kille iaf..

robztr14
2008-12-21, 19:21
1. tycker likadant som dig ang. bulkningen. förstår inte riktigt meningen med att se tjockisaktig ut i 7 månader och sen i bar form i 3 månader? bar för att man får muskler snabbare? .. jaja, men sen vägrar jag också svara på dina frågor efter att ha sett ditt långa svarta hår som täcker ena ögat, trodde du va en "normal" kille iaf..


Förklara gärna mer hur en normal kille är. 'wannabe'

DarkBoy
2008-12-21, 19:22
mitt hår täcker inte ena ögat, hade de så på just DEN bilden haha såg faktiskt emo ut^^ haha... *skrattar tillgjort och kollar misstänksamt åt sidorna*

Snorkelfarsan
2008-12-21, 19:22
Det enda jag tänker när jag ser de bilderna är att du har gravt missförstått hur man använder ett par kalsonger.

haha, eller hur. Pubishåren sticker fram.

On topic så se till att få lite kontinuitet i träningen och ät regelbundet och bra. Är det något du undrar över angående kost så kolla på Svenska livsmedelsverket hemsida slv.se (www.slv.se). Och läs här i forumet varje dag så kommer du snappa upp saker, och så småning om kommer du att börja förstå och lära dig hur det funkar.

Off topic, dumt att du hoppat av gymnasiet. Jag kan lova dig att du kommer ångra det. Även om det är segt att gå i plugget ibland så måste du inse att den enda som förlorar på att inte göra det är du - inte dina föräldrar, inte lärarna eller Fredrik Reinfeldt. Kunskap är viktigt, och hur kul det än må vara att spänna sig på beachen, så är det inte många som tar en på allvar om man inte kan formulera sig väl och besitter riktigt kunskap.

Lycka till

Rimmon
2008-12-21, 19:26
JA E LAT

Då får du fortsätta se undernärd och tragisk ut.

CiCoro
2008-12-21, 19:27
Förklara gärna mer hur en normal kille är. 'wannabe'

1. han ska inte ha långt hår
2. har han långt hår pga. inga pengar eller inte tillgång till sax så ska det vara i en tofs som svettiga truckförare har det.

Bryter man mot regel två så är man ingen normal kille. Voilá !

robztr14
2008-12-21, 19:30
1. han ska inte ha långt hår
2. har han långt hår pga. inga pengar eller inte tillgång till sax så ska det vara i en tofs som svettiga truckförare har det.

Bryter man mot regel två så är man ingen normal kille. Voilá !

Kanske är det dags att tvätta sig bakom öronen och resa utanför älghult

CiCoro
2008-12-21, 19:36
Kanske är det dags att tvätta sig bakom öronen och resa utanför älghult

vet inte vad / var älghult är. okay, mr. im so adult, själv är jag en ungdom som ser ner på långhåriga sneluggs rocklyssnande b'g'r. sen ser säkert såna som 'du' ner på roliga killar som jag, eller nej vänta, du e ju så vuxen så fördomar har du inte, och ser ner på folk gör du inte heller.

KaptenKnäsvag
2008-12-21, 19:38
HAHAHA! du var en rolig en du! jaa - dom var rätt långt ner, men det var för att visa oblique'sen :naughty:

Dra upp dom, det gynnar hela forumet

DarkBoy
2008-12-21, 19:59
vet inte vad / var älghult är. okay, mr. im so adult, själv är jag en ungdom som ser ner på långhåriga sneluggs rocklyssnande b'g'r. sen ser säkert såna som 'du' ner på roliga killar som jag, eller nej vänta, du e ju så vuxen så fördomar har du inte, och ser ner på folk gör du inte heller.

man kan inte vinna i argument över internet mot en ignorant finnig 19 åring med för mycket fritid som dig, så varför ens försöka... du e säkert jätteful du har ju inga bilder på dig, för rädd att lägga ut kanske? att hoppa på folk med personangrepp är bara onödigt tycker du borde bannas *ser ner på dig med skamsen blick* :banned

Kross
2008-12-21, 21:10
Banna trollet också när ni väl är igång.

Allan
2008-12-21, 21:23
1. Han är inget troll efter vad vi kan se.
2. Det är moderatorerna som sheriffar på Kolozzeum. Ge fan i att vara spydiga mot folk - det är mitt och Jorgens jobb. Capisce?
3. Använd REPORT-knappen istället för att gnälla i tråden.

Till trådskaparen - det här är inte Playahead. Här finns det gott om folk som är vuxna, och äldre än så. Vill du få seriösa svar så tar du dig tid att skriva seriöst och undviker sms-svenskan tack.
Du har fått ett par bra tips i tråden.Nu ska vi se om det inte kommer några till

Kischen
2008-12-21, 21:24
Fan va alla är taskiga idag:/

Josef266
2008-12-22, 00:47
Ät, träna och sov! :hbang: Sen kan du ta kreatin så ser du ut som min avatar

dellan
2008-12-22, 00:49
Jag har tittat på dina bilder och jag tycker verkligen inte att du ska deffa just nu. Ligg på kalori plus, träna, vila och på det viset bli större, för du ska nog bli större om du vill vara king of the beach.

kaysim
2008-12-22, 01:15
är jag den enda här inne som får känslan av att den här personen driver med oss alla:)?

Andy.da.wohoo
2008-12-22, 01:23
Efter att ha läst ditt inlägg och sett dina bilder så är det enda jag kan säga att du får ta och äta dig mätt på bra näringsrik mat, träna duktigt på gymmet, och sen om du tycker du känner dig tjock eller fet så får du börja gå ut och gå!

Du har redan lågt BF%, varför sänka ännu mer?

tsp
2008-12-22, 01:32
Jag HAR redan en SNYGG kropp... *kissass* de bevisade jag med mina bilder i min profil

Inte för att vara sån men jag tyckte att din kropp inte alls såg bra ut. Ser ut som att du tränat mage och inget annat samt ätit lite väääl lite.

Träna ordentligt och bulka upp dig 10-12kg över ungefär 1 års tid. Sedan utifrån hur mycket fett du har på kroppen så får du lägga in en liten deff lagom till nästa sommar. Då kommer du nog inte vara alltför långt ifrån den här kroppen: http://images.huffingtonpost.com/2008-01-07-9_942969917_brad_pitt6_H204927_L.jpg vilket nog är ditt mål vad jag förstått...

DarkBoy
2008-12-22, 08:28
Inte för att vara sån men jag tyckte att din kropp inte alls såg bra ut. Ser ut som att du tränat mage och inget annat samt ätit lite väääl lite.

Träna ordentligt och bulka upp dig 10-12kg över ungefär 1 års tid. Sedan utifrån hur mycket fett du har på kroppen så får du lägga in en liten deff lagom till nästa sommar. Då kommer du nog inte vara alltför långt ifrån den här kroppen: http://images.huffingtonpost.com/2008-01-07-9_942969917_brad_pitt6_H204927_L.jpg vilket nog är ditt mål vad jag förstått...

nae... mitt mål e de här:

http://www.ayushveda.com/magazine/wp-content/uploads/2008/05/sixpac-284x300.jpg

(ja ser nästan redan ut så nu, som min länk, när ja flexar) haha tror du med flera stirrar er blinda på första bilden där mitt fejs var med. Jag sträcker i själva verket på mig och inte spänner, då "drar man ut" musklerna och ser tanig ut, skratta själv åt bilden för ja såg så spinkig ut därför ja la upp den :D nu e de så att jag bara flexar på andra bilden men har en bra video, går de o lägga upp videos? :naughty:

jmkdavid
2008-12-22, 08:44
Du verkar ju redan vara nöjd med din kropp. Vad är det du vill ändra egentligen? Du skrev att du inte vill bli biffig (vilket för du för övrigt inte blir över en natt, speciellt inte om man är lat som du skrev att du är, så det behöver du inte "oroa" dig för) och du verkar nöjd med ditt BF.... så beskriv lite mer exakt vad du vill ändra?

(ja ser nästan redan ut så nu, som min länk, när ja flexar) haha tror du med flera stirrar er blinda på första bilden där mitt fejs var med. Jag sträcker i själva verket på mig och inte spänner, då "drar man ut" musklerna och ser tanig ut, skratta själv åt bilden för ja såg så spinkig ut därför ja la upp den nu e de så att jag bara flexar på andra bilden men har en bra video, går de o lägga upp videos?

Så du har tänkt gå omkring som du gör på dom andra två bilderna för att se biffig ut? som en ostkrok? Som ringaren i notre dame för att kunna tok-spänna magmusklerna? Det blir en läcker syn. Tror ärligt talat att inte så många kommer att tänka på hur din mage ser ut då, snarare om du har skolios eller vad den extremt dåliga hållningen beror på...

Floddan
2008-12-22, 08:56
Nu är iofs jag mulligast på stranden så jag borde kanske inte ge tips här. Å andra sidan är 90% av alla som ger tips oinsatta.

Jag trór att om du tränar några dagar i veckan och inte äter För mycket så får du nog resultat du kommer bli nöjd med.

Äta för mycket är ingen ide om du vill vara strandsnygg. De kanske ger några gram extra muskler men å andra sidan så syns fettet tydligare. Den typen av tjejer som gillar strandkroppar gillar oftast lite fett.

Fredrik_S
2008-12-22, 11:59
nae... mitt mål e de här:

http://www.ayushveda.com/magazine/wp-content/uploads/2008/05/sixpac-284x300.jpg

(ja ser nästan redan ut så nu, som min länk, när ja flexar) haha tror du med flera stirrar er blinda på första bilden där mitt fejs var med. Jag sträcker i själva verket på mig och inte spänner, då "drar man ut" musklerna och ser tanig ut, skratta själv åt bilden för ja såg så spinkig ut därför ja la upp den :D nu e de så att jag bara flexar på andra bilden men har en bra video, går de o lägga upp videos? :naughty:

Om du vill se ut som killen på bilden så måste du för det första ha en spotlight i precis rätt vinkel ovanifrån, för det andra spänna magen rejält samtidigt som du slappnar av bröstmusklerna och alla andra muskler.

Han har visserligen mer volym på sina muskler men belysning vinkel och posering gör extremt mycket. Och han går garanterat inte runt och ser ut så där i avslappnat läge.
Det finns en anledning att fotografer tar 100 tals bilder på en modell och det är för att 99 av bilderna inte blir perfekta.

Så.... det räcker inte med att han en kropp som han på bilden för även med en sån kropp så ser man bara ut så i rätt belysning rätt vinklel rätt spänning osv osv....

tsp
2008-12-22, 12:04
Om du vill se ut som killen på bilden så måste du för det första ha en spotlight i precis rätt vinkel ovanifrån, för det andra spänna magen rejält samtidigt som du slappnar av bröstmusklerna och alla andra muskler.

Han har visserligen mer volym på sina muskler men belysning vinkel och posering gör extremt mycket. Och han går garanterat inte runt och ser ut så där i avslappnat läge.
Det finns en anledning att fotografer tar 100 tals bilder på en modell och det är för att 99 av bilderna inte blir perfekta.

Så.... det räcker inte med att han en kropp som han på bilden för även med en sån kropp så ser man bara ut så i rätt belysning rätt vinklel rätt spänning osv osv....

Ändock har grabben en lång väg kvar innan han ens liknar snubben på bilden han länkade. Som flera redan sagt ser ts ut som vilken 15 årig spinkis som helst som tränat 2-3 månader på gymmet. Det enda skälet till att ts har någon muskeldefinition alls är hans extremt låga BF. För volym är ju knappast svaret.

Tiger77
2008-12-22, 13:08
Du får nog hårdträna på gymmet några år innan du ser ut som bilden, tyvärr så är du mer lik mr burns just nu.

spoonchest
2008-12-22, 13:35
Du får nog hårdträna på gymmet några år innan du ser ut som bilden, tyvärr så är du mer lik mr burns just nu.

+1ar den.

Wave man
2008-12-22, 14:13
Den här tråden behöver nog lighten up lite. Han kanske blir en bra byggare med lite mognad några år om han får uppmuntran istället för gnäll. Vem har inte varit 15 år, osäker med knepig attityd. :)

Nu har han ju fått lite bra råd också.

DjiinZ
2008-12-22, 15:43
Bulka grabben ^^
Du blir inte fet, jag bulkar för tillfället.

jocke12
2008-12-22, 15:48
Du blir inte fet, jag bulkar för tillfället.

Blivande politiker? Såna där argument går inte av för hackor.

Och förlåt.

kavalen
2008-12-22, 16:04
Alltså DarkBoy no offence, ska du ha kvinnornas blickar på stranden så kommer du behöva pumpa på rejält.

Som din kropp ser ut i dagsläget så påminner den om nån knarkande hårdrockardiet.

Du har bra mage och smal midja men dina armar och överkropp är ju under all kritik, exempelvis axelbredden och bredden över axlarna där är du alldeles för smal vilket bara gör att du ses som en liten pojke.

För att lägga på dig muskler där behöver du köra hårt, strikt och seriöst. Du kommer inte kunna hålla på och tänka på någon form av diet då du måste äta mycket för att kunna bygga upp bröst och axlar. Jag tror inte heller du ska oroa dig allt för mycket över att äta väldigt mycket mat då du styrketränar och samtidigt verkar ha en hög ämnesomsättning.

Som sagt mage är bra, men du måste få betydligt mer volym när det gäller överkropp och armar för det ser bara tanigt ut i dagsläget. För att få detta måste du köra mycket överkropp och äta, annars händer ingenting.

DjiinZ
2008-12-22, 16:08
Blivande politiker? Såna där argument går inte av för hackor.

Och förlåt.

Ja vet inte. Men ifall det var något negativt svar till mig, så har jag inte märkt att jag har blivit fetare av att gått upp 6-7 kg under 1 månad.
Plus kolla på grabben. Någon bulk i 2 månader skulle han inte bli fet av.

Sniggel
2008-12-22, 16:10
Ändock har grabben en lång väg kvar innan han ens liknar snubben på bilden han länkade. Som flera redan sagt ser ts ut som vilken 15 årig spinkis som helst som tränat 2-3 månader på gymmet. Det enda skälet till att ts har någon muskeldefinition alls är hans extremt låga BF. För volym är ju knappast svaret.

Lång väg? Han ska vara glad om han någonsin uppnår den fysiken. :)

Ok, om jag nus ka säga något vettigt så... Varför försöka få lägre bf än du redan har darkboy? Du är i otroligt bra form redan och det blir svårt att plocka av mer fett utan att tappa muskelmassa.

Stoltz
2008-12-22, 16:12
nae... mitt mål e de här:

http://www.ayushveda.com/magazine/wp-content/uploads/2008/05/sixpac-284x300.jpg

(ja ser nästan redan ut så nu, som min länk, när ja flexar) haha tror du med flera stirrar er blinda på första bilden där mitt fejs var med. Jag sträcker i själva verket på mig och inte spänner, då "drar man ut" musklerna och ser tanig ut, skratta själv åt bilden för ja såg så spinkig ut därför ja la upp den :D nu e de så att jag bara flexar på andra bilden men har en bra video, går de o lägga upp videos? :naughty:

Mm, du ser tyvärr verkligen inte ut som på den bilden. Det har ju redan påpekats.
Om du vill se ut sådär så måste du lägga på dig en hel del muskler till och sedan skala bort allt övrigt, samt ha perfekt belysning och smink som följer med dig på stranden. Kort sagt, det är väldigt ovanligt att det ser ut precis så på stranden.

Däremot kan du säkerligen skaffa dig en bra kropp utan att sträva efter att köra make up och perfekt ljus 24/7. Vill du börja träna så kan jag rekommendera:

För träningsprogram (OBS: Bry dig inte om att träna som proffsen genom något schema du hittat på internet. Det är både idiotiskt och farligt.):
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=9555

Och för näringsinformation:

http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=5

Fuzzyduck
2008-12-22, 16:20
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=99735

Läs och begrunda - it's all in the besep!

DarkBoy
2008-12-22, 16:41
Ja vet inte. Men ifall det var något negativt svar till mig, så har jag inte märkt att jag har blivit fetare av att gått upp 6-7 kg under 1 månad.
Plus kolla på grabben. Någon bulk i 2 månader skulle han inte bli fet av.

Pffft! DjiinZ... och alla andra. Jag är inte 15, jag är 17 år så nån liten grabb är jag inte, bara uppklarar de nu. Och sen DjiinZ, om det är du på din visningsbid så kan jag säga att jag har mkt störe bröstmuskler än dig *flexar* :D

Och alla andra, vet inte hur man citerar flera olika på samma, men tack för dom väldigt "uppmuntrande" belysningarna^^ men någon nybörjare är jag inte. Jag är rikitg hardcore muskel hunk! *flex*

Här fick jag till videon ja snacka om på imageshack kolla länken:

http://img531.imageshack.us/my.php?image=video0217ws2.flv

då kan ni se att jag liknar killen på bilden ja länka tidigare i tråden fast i lite mindre proportion då... *kissass*

(förra länken för att jämföra)
http://www.ayushveda.com/magazine/wp-content/uploads/2008/05/sixpac-284x300.jpg

likheterna e slående :hbang:

xeym
2008-12-22, 16:51
Pffft! DjiinZ... och alla andra. Jag är inte 15, jag är 17 år så nån liten grabb är jag inte, bara uppklarar de nu. Och sen DjiinZ, om det är du på din visningsbid så kan jag säga att jag har mkt störe bröstmuskler än dig *flexar* :D

Och alla andra, vet inte hur man citerar flera olika på samma, men tack för dom väldigt "uppmuntrande" belysningarna^^ men någon nybörjare är jag inte. Jag är rikitg hardcore muskel hunk! *flex*

Här fick jag till videon ja snacka om på imageshack kolla länken:

http://img531.imageshack.us/my.php?image=video0217ws2.flv

då kan ni se att jag liknar killen på bilden ja länka tidigare i tråden fast i lite mindre proportion då... *kissass*

(förra länken för att jämföra)
http://www.ayushveda.com/magazine/wp-content/uploads/2008/05/sixpac-284x300.jpg

likheterna e slående :hbang:

Din lilla sparris, träna mer snacka mindre.

LoTiX
2008-12-22, 17:05
nae... mitt mål e de här:

http://www.ayushveda.com/magazine/wp-content/uploads/2008/05/sixpac-284x300.jpg


Måste bara påpeka att som den där bilden är klippt ser han ut att ha rent överjävliga traps.

DarkBoy
2008-12-22, 17:06
Din lilla sparris, träna mer snacka mindre.

joo sant. Men att sen jämföra mig med personer som tränat i flera år är bara dumt, med det lilla jag tränat ser jag rätt bra ut måste jag allt erkänna att jag tycker... *popcorn* Om man ska generalisera så tycker tjejer inte om för muskliga killar utan mer smalt vältränade "beach kropparna".

Skulle tro 90 % av tjejerna tycker om den spinkiga schenkenberg fysiken och bara 10% neråt tycker om biffiga muskel karls fysiken... Så ska man träna för tjejerna ska man hålla sig smal :naughty:

Diggler
2008-12-22, 17:19
För att få snygga muskler till nästa "beach" skall du göra följande: Styrketräna 3-4 ggr/vecka (en vilodag mellan varje pass) kör överkropp en dag, underkropp nästa. På överkroppspassen kör du bänkpress, dips, stångrodd och chins, känner du dig sliten kör du motsvarande i maskiner. 3-6set/övning 4-10 reps, och försöker pressa nån mer rep, eller öka vikten ett litet snäpp varannan vecka. På underkroppspassen kör du knäböj, marklyft och magmaskin, är du sliten benpress, lårcurl och sit-ups.

Du äter 3 stora mål mat/dag och två-tre mellanmål, varje stort mål skall innehålla både rikligt med protein och rikligt med kolhydrater, varje mellanmål en liten mängd protein och en liten mängd kolhydrat.

*slap* Du blir väääärsta biffen *flex* prexiz som Brad Pitt i trojjja!!!! :confused: YO! MTV RAPS! :Virro Jag lovar broschaaan! *ler* Puzziz och lunarz! Brudarna o bitcizarna blir gaaalna! *zomg*

DjiinZ
2008-12-22, 17:30
Pffft! DjiinZ... och alla andra. Jag är inte 15, jag är 17 år så nån liten grabb är jag inte, bara uppklarar de nu. Och sen DjiinZ, om det är du på din visningsbid så kan jag säga att jag har mkt störe bröstmuskler än dig *flexar*:

Sparrisen min bild är gammal sen agusti. Äsch mina bröst låg lite efter ^^ Annars diggar ja bilden.
Du har tränat i 1år och 5 månader och ser ut som en pinne. Jag är inne på mitt första år nu *flex*
Ät mer, då händer det grejer *flex*

Delerious
2008-12-22, 17:30
Varför vill man träna för att se bra ut för någon annan? dåligt självförtroende?
Man ska träna för att det är bra för hälsan, se ut på det sättet så man trivs med sig själv och för att det är kul.

AJO
2008-12-22, 17:36
Varför vill man träna för att se bra ut för någon annan? dåligt självförtroende?
Man ska träna för att det är bra för hälsan, se ut på det sättet så man trivs med sig själv och för att det är kul.

Ska "man" det. Vem är du och säga vilken som är den rätta anledningen att träna...!?

Delerious
2008-12-22, 17:39
"man" kanske var fel ord att använda.

Men det jag ville få fram var att man tränar väl för sig själv och inte någon annan? eller har ni dåligt självförtroende?

Raggis
2008-12-22, 17:41
"man" kanske var fel ord att använda.

Men det jag ville få fram var att man tränar väl för sig själv och inte någon annan? eller har ni dåligt självförtroende?

Man kanske vill förstärka sitt självförtroende ytterligare genom att erhålla en exceptionellt bra fysik?

Skilj på självförtroende och självkänsla, pl0z.

AJO
2008-12-22, 17:43
"man" kanske var fel ord att använda.

Men det jag ville få fram var att man tränar väl för sig själv och inte någon annan? eller har ni dåligt självförtroende?

Tror du att han på bilden, som TS vill se ut som föddes så? Har han också dåligt självförtroende för att han någon gång har velat se ut så och också uppnått målet?

Delerious
2008-12-22, 17:43
Man kanske vill förstärka sitt förtroende ytterligare genom att erhålla en exceptionellt bra fysik?

Sant, men jag tycker fortfarande man ska göra det för sig själv och inte någon annan.
Men så länge man trivs så har jag ju ingen talan i saken.
Ville bara uttrycka vad jag själv tyckte. Ska försöka göra det mer opartiskt nästa gång :)

manmannen
2008-12-22, 20:20
joo sant. Men att sen jämföra mig med personer som tränat i flera år är bara dumt, med det lilla jag tränat ser jag rätt bra ut måste jag allt erkänna att jag tycker... *popcorn* Om man ska generalisera så tycker tjejer inte om för muskliga killar utan mer smalt vältränade "beach kropparna".

Skulle tro 90 % av tjejerna tycker om den spinkiga schenkenberg fysiken och bara 10% neråt tycker om biffiga muskel karls fysiken... Så ska man träna för tjejerna ska man hålla sig smal :naughty:


Jag blev faktist förvånad att du ens tränat då iallafall jag ser inget på dig som skulle hinta att du tränar.Sorry

sunkan
2008-12-22, 21:42
det man får ut av den här tråden är att du vill ha en snygg beachkropp men är för lat för att träna men i slutändan så är du så jäva mycket snyggare än alla andra på stranden redan.*rolleyes* Tråd låst

Stoltz
2008-12-23, 00:37
men någon nybörjare är jag inte. Jag är rikitg hardcore muskel hunk! *flex*


..Nehepp..


Har ALDRIG tränat seriöst - har tränat lite då och då, "av och från" i 1.5 år nu utan att varken bulka eller deffa,

Wao
2008-12-23, 01:55
Seriöst nu. Ät bra och nyttig mat. Var inte rädd för att gå upp i vikt, eller fett för den delen, du har inte speciellt mycket nu. Med den jag-vill-ha-beach-kropp-men-är-för-lat-och-min-kropp-är-redan-perfekt inställningen du har nu kommer du inte långt.

När sommaren börjar närma dig kan du gå ut och springa, cykla, vandra osv. om du tycker att du lagt på dig för mycket fett.

time3
2008-12-23, 01:56
hahaha..detta va "rolig" nattläsning jag fick ta del utav... iaf så hoppas jag DarkBoy att du finner vad du söker här på kolo... du verkar kanske inte vara helt mottaglig för all information men å andra sidan så ska man tänka kritiskt...vi ses på beachen!!!! mitt tips till dig: oki om du e nöjd över pecsen men armarna kanske skulle behöva köttas till lite.... =)

nickodemus
2008-12-23, 02:08
hej kompis.
jag är väldans väldans intresserad och hjärtligt imponerad över din enastående fysik.
Hur har du uppnått dessa fantastiska definitioner, linjer och otroliga volym?

Med hopp om tips!
Mvh
Nickodemus

Allan
2008-12-23, 04:53
Sluta med det jävla tramsandet. Varningar kommer att utdelas om ni fortsätter. Inga fler lustigheter. Har ni inget seriöst att tillföra låter ni bli att skriva i tråden. Svårare än så är det inte

Anton Fräs
2008-12-23, 06:52
Förstår inte varför folk ska vara så hånfulla, att be någon omformulera ett inlägg, javisst. Men att direkt vara hånfull är ju bara förjävligt. Dock skulle TS tjäna på att försöka vara en vänligare själ han med.

OnT: Kolla de färdiga träningsuppläggen i stickys, utmärkta även för en mer advancerad tränare. För övrigt om du vill få fram mer definitioner, gå ner i vikt. Enligt mig ska du dock försöka undvika discobyggning, en välbalanserad fysik är mycket snyggare ochy mer funktionell än ett bröst/biceps monster med lite rutor :)

Salle
2008-12-23, 10:41
Kika på detta upplägg: http://www.bartoll.com/index.php/articles/7-articles-2007/72-stadiumguide-traenande-1-nyboerjaren

Tror det upplägget kan passa dina mål riktigt bra. Det baseras på basövningar som aktiverar stora muskelgrupper, vilket är viktigt för förbränningen. Jag önskar jag hade haft så bra instruktioner att följa när jag var 16år. :) En stor fördel med detta upplägg är att du roterar olika pass vilket gör att du inte tröttnar på träningen lika lätt. Du finner även videos på hur du bör utföra övningarna.

Sköt kosten enligt King Grubs guide. Här är lite fler generella tips kring kost:

http://www.bartoll.com/index.php/articles/7-articles-2007/41-stadiums-kostguide-del-1

http://www.bartoll.com/index.php/articles/7-articles-2007/42-stadiums-kostguide-del-2

Jag hade samma tråkiga inställning som du när jag var i din ålder och ville se resultat snabbt vilket istället resulterade i att jag skadade mig när jag lyfte fel och för tungt samt tränade med för stor volym. Du kan utan problem få bra resultat på 6månader om du tränar hårt och sköter kosten. Försök dock att se på träningen långsiktigt, slutar du lyfta tungt så anpassar sig musklerna och krymper. Passa på att utnyttja den här tiden i ditt liv då du har som bäst möjlighet att öka i muskelvolym och styrka och kanske samtidigt minska i fettprocent. Du kan skapa en riktigt bra bas att stå på resten av livet, har du en bra grund är det alltid lättare att komma tillbaka till samma nivå tack vare muskelminne. Lycka till!

DarkBoy
2008-12-23, 13:52
hahaha tack för länkarna "Salle", men stadium? HAHA!! *hånler* de stod ju inget smart alls där. Inget hur många reps eller set utan bara "träna 3 ggr vecka i 4 veckor sen en vecka vila sen gör om igen" tramset... men som sagt tack ändå *bs*

Har själv kört MAX-OT typ fast de hjälpte bara i början, dumma skit program som säger åt en att träna en gång i veckan bara, ja ni vet nog allt om hur de funkar^^ MAX-OT är överskattat som ***... *** **** *** **** *** ... **** ***** **** ***** ** ***...**** **** ***** **** ** (svär frenetiskt) :furious:

Jag ska satsa på att överträna mig med "flit" periodvis och sen ta veckas vila, istället för att ligga och lata med max-ot :naughty: ska träna 2 ggr om dagen, morgon och kväll typ såhär:

Måndag - biceps på mogon, bröst på kväll
Tisdag - Mage + nedre rygg på morgon, axlar på kväll
Onsdag - övre rygg morgon, ben på kväll

kör 4 - 8 reps, 16 set/muskel totalt (flera övningar) hög intensitet - kort vila mellan seten typ 40 minuter aaahh? :naughty: tror ni om det då? *popcorn*

DarkBoy
2008-12-23, 13:54
ps. efter "måndag, tisdag, onsdag" upprepar jag samma på "torsdag, fredag, lördag" så att jag tränar igenom kroppen 2 ggr i veckan... overtraining here I come!

Stoltz
2008-12-23, 14:14
Varför gör du det så onödigt komplicerat och så... Ja, dumt? Vad kommer överträningen hjälpa dig egentligen?

Du är ju helt fräsch till allvarlig träning, varför försöka göra något som din kropp så uppenbarligen inte klarar av?

Kontinuerlitet är nyckeln, inte o-ja-snabba-pass-ofta-sen-vila-snela.

Peter.B
2008-12-23, 14:15
Testa ditt upplägg. Personligen tycker jag det verkar skitdumt och jag skulle verkligen inte rekommendera det. Men, du verkar inte vilja ta till dig de tips som folk här på brädan ger dig.

Personligen tycker jag du kör ett upplägg med 3-4 dagar styrka i veckan, efter något utav z-bumbis program och utöver det kör du två konditionspass i veckan. Sen äter du väldigt mycket. Du kommer inte bli fet om du tränar så pass mycket och kör du hård konditionsträning kommer du förbränna en hel del.

Men gör som du själv vill, känner du att ditt förslag är bättre så absolut, testa det. Se vad du får för resultat och hur länge du orkar hålla det...

Stoltz
2008-12-23, 14:18
Personligen tycker jag du kör ett upplägg med 3-4 dagar styrka i veckan, efter något utav z-bumbis program och utöver det kör du två konditionspass i veckan. Sen äter du väldigt mycket. Du kommer inte bli fet om du tränar så pass mycket och kör du hård konditionsträning kommer du förbränna en hel del.


Detta är alltså enligt dig ett vettigt råd till en nybörjare med hans fysik (inget illa menat mot trådskaparen här, det är dock en skillnad på en smal och inte för tränad person och någon som kanske spenderat de senaste tio åren med att hugga ner träd men också för första gången kommer in på gymmet)?

3-4 dagar styrketräning, sen två konditionspass? 5-6 dagars träning i veckan?? Det ska ingen nybörjare göra.

Peter.B
2008-12-23, 14:22
Detta är alltså enligt dig ett vettigt råd till en nybörjare med hans fysik (inget illa menat mot trådskaparen här, det är dock en skillnad på en smal och inte för tränad person och någon som kanske spenderat de senaste tio åren med att hugga ner träd men också för första gången kommer in på gymmet)?

3-4 dagar styrketräning, sen två konditionspass? 5-6 dagars träning i veckan?? Det ska ingen nybörjare göra.

Nej det tycker jag inte. Men allt vad "normal" träning heter är TS emot. Han verkar vilja lägga all sin tid på träning och bli enormt biffig. Skulle jag föreslå som jag vill, typ 2 helkroppspass per vecka och 1-2 konditionspass per vecka, är jag ganska övertygad om att han skulle rata det. Å andra sidan lär han rata det här förslaget också...

Allan
2008-12-23, 17:56
Nå, då får väl farbror tala om för DarkBoy hur det fungerar. Du har fått en rad rätt kloka synpunkter och inbilla dig inte att du skulle vara annorlunda än andra. Tvärtom - din kropp reagerar exakt som andras på träning. Det vi föreslår i t ex stickyn för nybörjare är oerhört väl underbyggt.
Gör inte samma misstag som de flesta andra. Börja inte på en nivå där du inte hör hemma- det kommer bara försena träningsutvecklingen.
Nej, jag tycker inte du har nån kropp att tala om. Det finns mycket att göra där. Och det viktigaste träningsrådet man kan ge någon är att vara ödmjuk och lyssna till erfarenheten.

Einar
2008-12-23, 21:24
3-4 dagar styrketräning, sen två konditionspass? 5-6 dagars träning i veckan?? Det ska ingen nybörjare göra.

Det gjorde jag som nybörjare och det fungerade alldeles utmärkt. Jag tror inte att man ska stirra sig blind på hur många pass i veckan man gör utan istället på hur mycket total träning det innefattar. Är det en halvtimme till fyrtiofem minuter träning per tillfälle så tycker inte jag att det är så farligt.

Anders Isaksson
2008-12-23, 21:54
Nej, jag tycker inte du har nån kropp att tala om. Det finns mycket att göra där.
Men då han inte är så gammal blir man nästan avundsjuk på hur många år av utveckling han har framför sig ;-)

Själv är jag en "gubbe", nästan 30 år äldre, som började på allvar för två år sedan, och att omvandla en lönnfet kropp på en kontorsarbetare har inte varit en så lätt resa.

Men som det heter: det är vägen, som är mödan värd.

Salle
2008-12-23, 22:00
hahaha tack för länkarna "Salle", men stadium? HAHA!! *hånler* de stod ju inget smart alls där. Inget hur många reps eller set utan bara "träna 3 ggr vecka i 4 veckor sen en vecka vila sen gör om igen" tramset... men som sagt tack ändå *bs*

Har själv kört MAX-OT typ fast de hjälpte bara i början, dumma skit program som säger åt en att träna en gång i veckan bara, ja ni vet nog allt om hur de funkar^^ MAX-OT är överskattat som ***... *** **** *** **** *** ... **** ***** **** ***** ** ***...**** **** ***** **** ** (svär frenetiskt) :furious:

Jag ska satsa på att överträna mig med "flit" periodvis och sen ta veckas vila, istället för att ligga och lata med max-ot :naughty: ska träna 2 ggr om dagen, morgon och kväll typ såhär:

Måndag - biceps på mogon, bröst på kväll
Tisdag - Mage + nedre rygg på morgon, axlar på kväll
Onsdag - övre rygg morgon, ben på kväll

kör 4 - 8 reps, 16 set/muskel totalt (flera övningar) hög intensitet - kort vila mellan seten typ 40 minuter aaahh? :naughty: tror ni om det då? *popcorn*

Kolla i rullningslisten till höger så ser du alla scheman och andra artiklar. Det är ingen kassörska på "Stadium" som har författat programmen.