handdator

Visa fullständig version : Bild från dator till vägg


rQx
2008-12-21, 16:30
Hej!
Jag har gjort om en bild i photoshop till färgerna svart och vitt. Jag vill måla upp bilden på en vägg, har ni några tips?

Det som dyker upp i min skalle är att dela upp bilden i rutor stora som A4 och sen skriva ut ruta för ruta, klippa ut det svarta på bilden och sedan måla som en shablon? Jag ska alltså ha en vit vägg där jag målar svart.

En projektor skulle ju varit smart, men har tyvärr ingen sådan.

kharon
2008-12-21, 16:39
printa ut bilden på A4, klipp ut schablon, ta fram en stark lampa. Spänn fast sablonen framför lampan på nåt sätt, rita konturerna av skuggan på väggen.

Flykt
2008-12-21, 17:09
Jag skulle frågat runt efter projektor. Eller lånat en overhead.

rQx
2008-12-21, 17:33
printa ut bilden på A4, klipp ut schablon, ta fram en stark lampa. Spänn fast sablonen framför lampan på nåt sätt, rita konturerna av skuggan på väggen.

okej det där kan ju faktiskt vara en riktigt bra ide! Spanx!

Pdaddy
2008-12-21, 17:54
okej det där kan ju faktiskt vara en riktigt bra ide! Spanx!

Är det inte lika bra att skriva ut det i rätt size från början och göra som en fondvägg/tavla. JA kan skrivar ut i 1.5 meter brett till, ja vilken längd som hellst. Alla olika material, canvas, photopapper, Banner, coated paper, u name it ;)

Pd

rQx
2008-12-21, 23:30
Är det inte lika bra att skriva ut det i rätt size från början och göra som en fondvägg/tavla. JA kan skrivar ut i 1.5 meter brett till, ja vilken längd som hellst. Alla olika material, canvas, photopapper, Banner, coated paper, u name it ;)

Pd

Går inte att tapetsera upp då det är i en källare och väggen måste andas :/
Isåfall skriva ut och fixa en stor shablon av det, men isåfall kan jag lika gärna projesera (stava) upp den?

elo_
2008-12-21, 23:36
går även att göra något med detta program (finns som online och installerbart, kolla gallerierna, folk har gjort mycket snyggt med det). http://homokaasu.org/rasterbator/

elo_
2008-12-21, 23:38
...projesera (stava)...

projicera.