handdator

Visa fullständig version : Hemmaträning


adde1
2008-12-19, 19:57
Hej jag skulle vilja ha lite tips för hemmaträning vilka sorts övningar jag kan göra, går på gym i bland när jag har tid eller ork, annars brukar jag träna hemma. Men problemet är att jag gör mest samma övningar som situps med vikter, hantelpress, crunches, stångcurl, hantelcurl.

Vad jag har hemma är situppress, bänkpress, hantlar, stång eller vad det kallas, "träningsgummiband" . Kollade igenom övn..banken http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071
hittade olika övningar men vill ha förslag från er;). Jag har bara gymmat 2 månader så kanske inte klarar av allt för svåra övningar.

ceejay
2008-12-19, 19:59
Kör bänkpress, knäböj och marklyft som basövningar
sen kan du lägga till övningar till varje

Hemi
2008-12-19, 22:30
En sak jag tänkt på med hemmaträning är de viktplattor man använder. Vanligen är de av en mindre diameter än de man finner på gym och en övning som marklyft gör att man måste gå ned djupare. Det finns dock exepelvis 20 kilosplattor att köpa till hemmautrustning som brukar vara av en mindre kaliber och dessa finner man (eller fann en gång, kan inte Sverige) bl a på cykelringen. De är fortfarande något mindre men ok för marklyft. Är plattorna av mindre diameter och man går ned djupare, tenderar man att krumma nedre ryggen, särskilt en ovan nybörjare.

Fanns nyligen en tråd om mark och hemmaträning som jag skrev i...

dellan
2008-12-19, 22:47
Jag tränar hemma och det går alldeles utmärkt. Du kan kolla i min journal vilka övningar jag kör.