handdator

Visa fullständig version : Svenska killar - invandrartjejer


beby
2008-12-19, 15:14
Ok, vet ej om det finns liknande tråd hittade ej något iaf.
Det var något jag och några vänner talade om, nämligen hur svårt det kan tyckas vara ibland att ta/få kontakt med svenska män (jag har inget emot icke-svenskar el så alls det är ej vad tråden handlar om fyi) om man är invandrartjej (nu tänker jag på utomeurope/asiat/mellanöstern ffa då man ju inte ser särskilt svensk ut). Vissa tycker det är lite "känsligt" el vågar inte, jag sa mest att "nä det är väl inget större att hänga upp sig på allt beror ju på personkemin inte nationalitet så det beror ju mest på det isånafall att man inte vill ta kontakt" etc. Fast jag märkte nu senaste tiden att jag ju faktiskt undviker sådant automatiskt/omedvetet av okända orsaker och att det är sant...och troligen på andra sidan samma sak i någon form kanske. Många är nyfikna på båda hållen men har blockeringar på något sätt. Feg men intresserad hmm. Någon som har tips på hur lösa detta, hur gör man om man är nyfiken men känner att det är svårt träffa/utforska/ta kontakt ? :smash:

Zakath
2008-12-19, 15:20
Gör det bara :)

Jag trodde att jag inte tände på invandrartjejer ända tills jag träffade en som både hånglade bra o smakade gott. Innan det så tog jag nästan aldrig kontakt med den typen av tjejer.

jwzrd
2008-12-19, 15:22
Gör det bara :)

Jag trodde att jag inte tände på invandrartjejer ända tills jag träffade en som både hånglade bra o smakade gott. Innan det så tog jag nästan aldrig kontakt med den typen av tjejer.

Den typen av tjejer?! Exakt vilken typ är det vi snackar om här?

Manta
2008-12-19, 15:23
Den typen av tjejer?! Exakt vilken typ är det vi snackar om här?

De som smakar gott?

Tricce
2008-12-19, 15:29
Ok, vet ej om det finns liknande tråd hittade ej något iaf.
Det var något jag och några vänner talade om, nämligen hur svårt det kan tyckas vara ibland att ta/få kontakt med svenska män (jag har inget emot icke-svenskar el så alls det är ej vad tråden handlar om fyi) om man är invandrartjej (nu tänker jag på utomeurope/asiat/mellanöstern ffa då man ju inte ser särskilt svensk ut). Vissa tycker det är lite "känsligt" el vågar inte, jag sa mest att "nä det är väl inget större att hänga upp sig på allt beror ju på personkemin inte nationalitet så det beror ju mest på det isånafall att man inte vill ta kontakt" etc. Fast jag märkte nu senaste tiden att jag ju faktiskt undviker sådant automatiskt/omedvetet av okända orsaker och att det är sant...och troligen på andra sidan samma sak i någon form kanske. Många är nyfikna på båda hållen men har blockeringar på något sätt. Feg men intresserad hmm. Någon som har tips på hur lösa detta, hur gör man om man är nyfiken men känner att det är svårt träffa/utforska/ta kontakt ? :smash:

Menar du ute på ställen som krogen eller i vardagslivet? Annars är det väl bara att börja småsnacka lite. På jobb och så tycker man inte det borde va några problem heller men vad vet jag :)

beby
2008-12-19, 15:29
Gör det bara :)

Jag trodde att jag inte tände på invandrartjejer ända tills jag träffade en som både hånglade bra o smakade gott. Innan det så tog jag nästan aldrig kontakt med den typen av tjejer.

Ah jo ok, gör det bara... Visst umm men lätare sagt än gjort måhända.

Sen resten hänger jag inte med, helt lost. Invandrartjejer är som alla andra, nämligen olika precis som svenska killar har olika personlighet, intressen, etc. Så jag har ingen aning vad du menar nu...

beby
2008-12-19, 15:32
Menar du ute på ställen som krogen eller i vardagslivet? Annars är det väl bara att börja småsnacka lite. På jobb och så tycker man inte det borde va några problem heller men vad vet jag :)

Jag menar vardagslivet & jobb/skola. På krogen är det relativt lättare, men det är ju inte alltid där man träffar någon som man är lite mer intresserad av..kan ju variera mkt.

jwzrd
2008-12-19, 15:32
De som smakar gott?

Som om det var husdjur vi snackade om här. "Ehh... jag har ju aldrig gillat katter. Jag är inte riktigt kattmänniska men så rätt som det var fick jag syn på en jag gillade."

Mental
2008-12-19, 15:34
Det kan ju finnas farliga kusiner/bröder/farbröder som vaktar runt hörnet ju *rolleyes*

Jag har dateat ett par asiater, inget konstigt med det. Men här på universitetet tycks de med utomeuropeiskt utseende hänga rätt mycket med varandra så det blir inte så ofta man hamnar i situationer där man kan träffas.

Kanske lite annorlunda med utbytesstudenter iof

Vinter
2008-12-19, 15:37
Många vågar inte ta kontakt, har lite fördommar helt enkelt skulle man kunna säga. Man kan ju alltid börja med att prata och bryta isen.

beby
2008-12-19, 15:41
Ja fast det är inte alla som har farbröder som lurar runt hörnet, detta är vad jag misstänkte lite också. Ok, det finns skillnader som jag kan vara öppen med- tex tjejer från mellanöstern (öppna familjer etc/självständiga talar jag om inte andra typer av problematik som du nämner) tex så letar man främst efter en kille man vill vara trogen mot för mer seriösa grejer- så stereotypiskt är att man undviker svenska killar för antagligen är de ej intresserade av sånt. Detta kanske är lite utav det man har i bakhuvudet, nu menar jag inte at det är en allmängiltig sanning /gäller ej alla såklart, jag talar ur min begränsade erfarenhet o de jag känner o umgås med bara givetvis.

Wao
2008-12-19, 15:45
Den typen av tjejer?! Exakt vilken typ är det vi snackar om här?

Troligen invandrartjejer

Ah jo ok, gör det bara... Visst umm men lätare sagt än gjort måhända.

Sen resten hänger jag inte med, helt lost. Invandrartjejer är som alla andra, nämligen olika precis som svenska killar har olika personlighet, intressen, etc. Så jag har ingen aning vad du menar nu...

Antar att han relaterar till ditt "problem" och delar med sig av sin erfarenhet.

beby
2008-12-19, 15:48
Det kan ju finnas farliga kusiner/bröder/farbröder som vaktar runt hörnet ju *rolleyes*

Jag har dateat ett par asiater, inget konstigt med det. Men här på universitetet tycks de med utomeuropeiskt utseende hänga rätt mycket med varandra så det blir inte så ofta man hamnar i situationer där man kan träffas.

Kanske lite annorlunda med utbytesstudenter iof

Ja fast svenska killar/tjejer hänger rätt mkt med varandra också på universitetet, så det är klart man kan vända på steken om man vill.

beby
2008-12-19, 15:52
Troligen invandrartjejer



Antar att han relaterar till ditt "problem" och delar med sig av sin erfarenhet.

Det fattade jag med. Jag har inget emot att man kanske uttrycker sig lite mindre bra, vet vad han menar iaf så det är ok. Ville bara påpeka att invandrartjejer inte är en klump, lika lite som svenska tjejer eller killar eller vad som helst är. Alla är ju individer, men inget emot Zakath alls, han är ju med och bidrar till tråden så han ska ha tack.

Mental
2008-12-19, 15:59
Tja, om vi ska ta tag i problemet då? Hur du skall lyckas träffa svenska killar.
Mitt förslag är hemmafester, träffas på krogen tycks lönlöst, för och efterfester är där man har vettiga möjligheter att träffas. Ordna själv eller gå på någon annans.
Och som med allt annat, om det ska bli något får man göra det själv, så släpp blygheten och börja prata med folk. Det är lättare än man tror när man väl försöker.

Wao
2008-12-19, 16:00
Det fattade jag med. Jag har inget emot att man kanske uttrycker sig lite mindre bra, vet vad han menar iaf så det är ok. Ville bara påpeka att invandrartjejer inte är en klump, lika lite som svenska tjejer eller killar eller vad som helst är. Alla är ju individer, men inget emot Zakath alls, han är ju med och bidrar till tråden så han ska ha tack.

Utseendemässigt, för att förenkla allt, är det nog acceptabelt att säga invandrartjejer, svenska tjejer osv osv. Min åsikt. Alla är invider, ja.

ErikWrestlingFreaket
2008-12-19, 16:00
Gör det bara :)

Jag trodde att jag inte tände på invandrartjejer ända tills jag träffade en som både hånglade bra o smakade gott. Innan det så tog jag nästan aldrig kontakt med den typen av tjejer.

Jag har aldrig gillat mjölkchoklad, tills jag en dag åt Marabou Amigo, och nu älskar jag mjölkchoklad, mums!

Förövrigt så är jag sugen på att skicka iväg ett raggnings-PM, kommer du reporta mig om jag gör det, beby?


/Tricklev försöker smyga in ett allmänt inlägg ifrån brorsans account, kommer inte hända igen.

Diggler
2008-12-19, 16:04
Se upp för sånt, en av mina kusiner gifte sig med en kurdisk tjej och nu får de post innehållandes patroner. Hon var tydligen bortlovad till någon farbror som betalat massa för henne så hela klanen blev kinkiga.

Andra kulturer är ofta dumma i huvudet.

beby
2008-12-19, 16:10
Se upp för sånt, en av mina kusiner gifte sig med en kurdisk tjej och nu får de post innehållandes patroner. Hon var tydligen bortlovad till någon farbror som betalat massa för henne så hela klanen blev kinkiga.

Andra kulturer är ofta dumma i huvudet.

Hahaha, det hade inte spelat roll fall du var marsian el svensk fördomsfull är du iaf. Lika intresserad av dig är jag som jag är av färg som torkar.

Jag hade inte frågat denna fråga ifall jag varit kontrollerad på ngt sätt, då hade jag tagit tag i problemet innan jag tänkte på såna saker etc. De svenska killar jag träffat har varit bra personkemi med fast ändå har det liksom ej vågats ngt, bara casual friends.

meurt
2008-12-19, 16:12
Mörka tjejer is the shit...

Allt jag ger i denna debatt...

Mental
2008-12-19, 16:15
Varför känns det här som en interaktiv kontaktannons? :)

beby
2008-12-19, 16:15
Andra kulturer är ofta dumma i huvudet.

Då är du dum i huvudet för merparten av världen.

beby
2008-12-19, 16:17
Varför känns det här som en interaktiv kontaktannons? :)

Det är bara en diskussion.

Mental
2008-12-19, 16:17
Hahaha, det hade inte spelat roll fall du var marsian el svensk fördomsfull är du iaf. Lika intresserad av dig är jag som jag är av färg som torkar.

Jag hade inte frågat denna fråga ifall jag varit kontrollerad på ngt sätt, då hade jag tagit tag i problemet innan jag tänkte på såna saker etc. De svenska killar jag träffat har varit bra personkemi med fast ändå har det liksom ej vågats ngt, bara casual friends.


Vänta nu? Var fick du uppfattningen att diggler var intresserad av dig ifrån? I mina ögon ser det mer ut som att han vill raljera och vara dryg?

Zakath
2008-12-19, 16:18
Ah jo ok, gör det bara... Visst umm men lätare sagt än gjort måhända.

Sen resten hänger jag inte med, helt lost. Invandrartjejer är som alla andra, nämligen olika precis som svenska killar har olika personlighet, intressen, etc. Så jag har ingen aning vad du menar nu...

Jag menade de med utländskt utseende + dialekt

Whistler
2008-12-19, 16:20
No, we don't go there. För mycket problem och svårigheter. Kulturkrock och sånt.

beby
2008-12-19, 16:21
Vänta nu? Var fick du uppfattningen att diggler var intresserad av dig ifrån? I mina ögon ser det mer ut som att han vill raljera och vara dryg?

Var fick du uppfattningen att jag trodde diggler var intresserad av mig? Jag återkopplade till OP där jag talade om intresset för svenska killar, använde därför "jag" och formulerade mig på det viset medvetet. Man är inte intresserad av svenska killar bara för att de är svenska i sin nationalitet utan annat också. Tex vad de tänker och tycker etc etc.

Zakath
2008-12-19, 16:22
Jag menade de med utländskt utseende + dialekt

det är ju bara en ytlig grej det här handlar om, det har inte med personlighet att göra för mig tills jag lärt känna personen och tidigare så var det den ytliga grejen som gjorde att jag inte lärde känna dem

Mantus
2008-12-19, 16:24
Men här på universitetet tycks de med utomeuropeiskt utseende hänga rätt mycket med varandra så det blir inte så ofta man hamnar i situationer där man kan träffas.


Plusettar det, riktigt synd faktiskt. Hade inte haft något emot en större uppblandning.

beby
2008-12-19, 16:28
det är ju bara en ytlig grej det här handlar om, det har inte med personlighet att göra för mig tills jag lärt känna personen och tidigare så var det den ytliga grejen som gjorde att jag inte lärde känna dem

Jo jag förstår. Jag är ju intresserad av personen på ytan också det är en del av nyfikenheten, fast den attraktiva ytan blir som bortblåst om personkemin är whack. Som tex låt säg man träffade en snygging som kunde ha varit personen några poster ovan för att illustrera, och man bara ville springa därifrån ändå : )

Langster
2008-12-19, 16:29
De tjejer av utomeuropeiskt ursprung jag träffade på när jag var yngre var oftast rätt kaxiga mot "svennar". Notera dock att jag vet att inte alla är sådana och att detta var under kickers-vågen (:D)... Hursomhelst, de skapade fördomar mot sig själva. Känner fortfarande att den gruppen överlag har en viss attityd som för mig är väldigt oattraktiv.

Tror annars att största hindret är kulturskillnader, tror många svenska killar känner ett motstånd eller osäkerhet mot att umgås med en t.ex arabisk familj.

Stoltz
2008-12-19, 16:30
Den typen av tjejer?! Exakt vilken typ är det vi snackar om här?

If you're a cracker, you better get blacker.

Flygplan
2008-12-19, 16:31
När jag klickade på tråden var jag bombsäker på att ämnet skulle vara varför invandrartjejer oftast inte är intresserade av svenska killar.

Kul överraskning det här ;) Mitt svar är, bara go for it. Svenska killar älskar invandrartjejer. Problemet är väl kanske att många är rädda för arga släktingar. Sen tror nog många redan innan att de inte har en chans, då, ja, de flesta tror nog inte att ni är intresserade.

johan karlberg
2008-12-19, 16:36
När jag klickade på tråden var jag bombsäker på att ämnet skulle vara varför invandrartjejer oftast inte är intresserade av svenska killar.

Kul överraskning det här ;) Mitt svar är, bara go for it. Svenska killar älskar invandrartjejer. Problemet är väl kanske att många är rädda för arga släktingar. Sen tror nog många redan innan att de inte har en chans, då, ja, de flesta tror nog inte att ni är intresserade.

varför skulle man vara rädd?

man har väl en egen släkt ifall det skulle behövas isf..

där jag bor känns det allmänt som att invandrar tjejer vill ha killar av sin egen sort.

Synd tycker jag.. men aldrig att jag skulle nobba någon pga någon efterbliven släkting som ska styra och ställa..

burre
2008-12-19, 16:39
Var köper man invandrartjejer? Det är alltid så ont om dom på krogen, hålls dom inlåsta av sina släktingar?



hehehehee

beby
2008-12-19, 16:46
När jag klickade på tråden var jag bombsäker på att ämnet skulle vara varför invandrartjejer oftast inte är intresserade av svenska killar.

Kul överraskning det här ;) Mitt svar är, bara go for it. Svenska killar älskar invandrartjejer. Problemet är väl kanske att många är rädda för arga släktingar. Sen tror nog många redan innan att de inte har en chans, då, ja, de flesta tror nog inte att ni är intresserade.

Nej jag tror många är rätt intresserade, igen jag kan inte säga något allmängiltigt bara vad jag vet/hört. Fast många invandrartjejer har ju kanske en liten annan attityd som ev. inte passar svenska killar kanske (så tex att många i första hand är ute efter mer seriösa relationer i förlängningen vad jag vet, man tror inte svenska killar -ifall de inte är i senare medelåldern riktigt söker sånt och undviker). Det här med släktingar well.. Finns ju massor av tjejer som inte vill omges av rasistiska påhopp/arga släktingar ev. heller och kan vara rädda isåna fall.

Hursomhelst, back to topic problematiskt verkar det vara iaf

Imni
2008-12-19, 16:53
Själv så tycker jag att invandrar tjejer ofta ser otroligt bra ut (framförallt tjejer som ser ut att komma från turkiet, iran mm) men jag har aldrig vågat ta kontakt med en. Varför vet jag inte.

Hillheim
2008-12-19, 17:33
En fördom (som kanske stämmer i vissa fall) jag har om tjejer från framför allt muslimska sänder är att de styrs ganska hårt hemifrån, och att släkten gärna lägger sig i allt och lite till på ett sätt som jag skulle ha svårt att acceptera.

Tror annars att största hindret är kulturskillnader, tror många svenska killar känner ett motstånd eller osäkerhet mot att umgås med en t.ex arabisk familj.

Se upp för sånt, en av mina kusiner gifte sig med en kurdisk tjej och nu får de post innehållandes patroner. Hon var tydligen bortlovad till någon farbror som betalat massa för henne så hela klanen blev kinkiga.

Det här med släktingar well.. Finns ju massor av tjejer som inte vill omges av rasistiska påhopp/arga släktingar ev. heller och kan vara rädda isåna fall.

Var köper man invandrartjejer? Det är alltid så ont om dom på krogen, hålls dom inlåsta av sina släktingar?

...Problemet är väl kanske att många är rädda för arga släktingar..

:)

dared
2008-12-19, 17:35
Att svenska killar skulle vara rädda för utländska tjejernas släkt köper jag inte.

Jag undrar vart du får uppfattningen att svenska killar inte vill ha något seriöst innan de nått medelåldern. Jag förstår att du generaliserar och inte menar det exakt osv, men ändå än skum tolkning då jag tycker var och varannan "svenne" tofflar runt med sina flickvänner. Eller du kanske mena mer att svenska killar inte är ute efter seriösa relationer med just invandrartjejer?

Jag skulle inte ha något emot att träffa en invandrartjej om kemin stämde, tyvärr träffar jag knappt några längre. (Är universitetstudent)

dared
2008-12-19, 17:41
Som ett litet tillägg är jag iofs delvis lite rädd för starkt religiösa människor så jag hade nog haft problem med att involvera mig med någon som är starkt knuten till någon religion. Då skulle jag nog vara lite rädd för släkten, men det gäller även svenska tjejer.

shadowfire
2008-12-19, 17:56
varför skulle man vara rädd?

man har väl en egen släkt ifall det skulle behövas isf..

där jag bor känns det allmänt som att invandrar tjejer vill ha killar av sin egen sort.

Synd tycker jag.. men aldrig att jag skulle nobba någon pga någon efterbliven släkting som ska styra och ställa..

haha, jag har fått gömma mig under en soffa för att en tjejs brorsa + farbror kom på besök och skulle kolla så att hon inte hade killfrämmande (hon var 29 år)... det blev lite kulturkrock där, jag förstod inte varför jag behövde gömma mig först, men sedan förstod jag att de hade spöat skiten ur mig om de fått syn på mig.

En annan date för många herrans år sedan så ringde tjejens familj och ville att jag skulle köra hem henne tillbaka till familjen (hon hade rest 22 mil till mig). Varken hon eller jag ville det, men efter diverse påtryckningar från ett antal kusiner o farbröder o morbröder som ringde som galningar o skrek, så fick jag sätta henne i bilen o köra hem henne mitt i natten...

Så jo, damer från annan kultur kan ha skrämmande familjer/släkter.. :)

ManuelIT
2008-12-19, 17:56
som ett litet tillägg är jag iofs delvis lite rädd för starkt religiösa människor så jag hade nog haft problem med att involvera mig med någon som är starkt knuten till någon religion. Då skulle jag nog vara lite rädd för släkten, men det gäller även svenska tjejer.

+1

mjukglass
2008-12-19, 18:11
Jag tror det handlar mer om forumet för kontakten mer än faktiska kontaktparametrar.

Jag föreslår en stunds frekventerande av de eminenta kontaktforumet knullkontakt.nu. Där händer det grejjor oavsett etniska barriärer.

hahavaffan
2008-12-19, 18:32
Jag har iaf fördomen att en absolut majoritet av invandrartjejer är troende... och det är inte riktigt min grej. Sen då lite det Shadowfire snackar om.

bear.flowertwig
2008-12-19, 18:34
Jag överväger inte ens invandrartjejer. Inte för att jag inte tror att det skulle kunna funka eller för att jag inte skulle kunna bli attraherad. Utan för att det alltid känts som att responsen är 0 eller rent av frysgrader där. Sen vet jag inte om det i själva verket beror på att svenska tjejer är rätt bra på att ta egna initiativ och hyfsat lättflirtade. Men hur som helst känns det som waste of time.

Edit: sen skulle det inte funka med en religiös flickvän heller, oavsett religion.

Tricce
2008-12-19, 18:46
No, we don't go there. För mycket problem och svårigheter. Kulturkrock och sånt.

Inte alltid dock, en polare träffade och har nu flyttat ihop med en tjej från Iran och det funkar hur bra som helst men jag antar att det är olika från tjej till tjej.

Notera dock att jag vet att inte alla är sådana och att detta var under kickers-vågen (:D)

Kina tofflor? :D

varför skulle man vara rädd?

man har väl en egen släkt ifall det skulle behövas isf..

där jag bor känns det allmänt som att invandrar tjejer vill ha killar av sin egen sort.

Synd tycker jag.. men aldrig att jag skulle nobba någon pga någon efterbliven släkting som ska styra och ställa..

Rädd är man väl inte? Är väl mer att det blir onödigt jobbigt men blir man helt nerkärad brukar det ska till mycket innan man sticker pga nån ilsk Faster.

En fördom (som kanske stämmer i vissa fall) jag har om tjejer från framför allt muslimska sänder är att de styrs ganska hårt hemifrån, och att släkten gärna lägger sig i allt och lite till på ett sätt som jag skulle ha svårt att acceptera.


+1 (samtidigt lite halvt motsägelsefullt mot mina ovanstående inlägg men heh)

D Andersson
2008-12-19, 19:27
haha, jag har fått gömma mig under en soffa för att en tjejs brorsa + farbror kom på besök och skulle kolla så att hon inte hade killfrämmande ...

Så jo, damer från annan kultur kan ha skrämmande familjer/släkter.. :)

Det här är inget roligt eller något att skratta åt utan tecken på hederskultur, tvångsgifte och andra otrevligheter som är vardag för många invandrarkvinnor.

beby
2008-12-19, 19:34
Att svenska killar skulle vara rädda för utländska tjejernas släkt köper jag inte.

Jag undrar vart du får uppfattningen att svenska killar inte vill ha något seriöst innan de nått medelåldern. Jag förstår att du generaliserar och inte menar det exakt osv, men ändå än skum tolkning då jag tycker var och varannan "svenne" tofflar runt med sina flickvänner. Eller du kanske mena mer att svenska killar inte är ute efter seriösa relationer med just invandrartjejer?

Jag skulle inte ha något emot att träffa en invandrartjej om kemin stämde, tyvärr träffar jag knappt några längre. (Är universitetstudent)

Jag skrev att man tror, dvs mer som en fördom (skumt, ja kanske men sen när är inte fördomar skumma). Vart man fått det ifrån vet jag men man antar att svenska killar inte skulle vara så förtjusta i att binda sig på samma sätt. Och nej jag menade absolut inte att det specifikt gällde invandrartjejer utan överlag mer.
Ska jag tolka det sista som att inga invandrartjejer pluggar vid universitet ;)

Avesta
2008-12-19, 19:43
För att man inte vill binda sig. Det blir lätt komplicerad när tjejen är från mellanöstern. Gäller inte alla, men en STOR del.

beby
2008-12-19, 19:47
För att man inte vill binda sig. Det blir lätt komplicerad när tjejen är från mellanöstern. Gäller inte alla, men en STOR del.

Oj tänk att den skumma fördomen blev bekräftad av en person iaf, hihi

Allan
2008-12-19, 19:53
Svårigheterna minskar ju längre familjen varit i Sverige. På samma vis som man tar till sig andra svenska företeelser så kommer naturligtvis dejtandet att bli mer normaliserat (dvs anpassat till förekommande sätt). Det är en jäkla skillnad att dejta en iransk tjej som varit här i tjugo år mot att dejta en som varit här i tre år. Men det är likadant med ryska tjejer - är de färska i Sverige vill de gifta sig direkt...

Allan
2008-12-19, 19:54
Oj tänk att den skumma fördomen blev bekräftad av en person iaf, hihi

Men det kan vara så åt bägge hållen. Det är inte det lättaste att förklara för vänner och arbetskamrater att man träffar en muslim.

dared
2008-12-19, 20:04
Ska jag tolka det sista som att inga invandrartjejer pluggar vid universitet ;)

Den tolkningen är felaktig då jag skrev "knappt", dessutom går jag bara på ett universitet och kan absolut inte svara för alla universitet i Sverige. Dock så är det väldigt få invandrartjejer på just mitt universitet (eller iaf den institutionen jag studerar vid), så jag träffar väldigt få.

Skrev dit det mest pga tidigare diskussionen om att invandrare höll sig till sig själva på universitetet (vilket jag iofs inte noterat).

shadowfire
2008-12-19, 20:34
Det här är inget roligt eller något att skratta åt utan tecken på hederskultur, tvångsgifte och andra otrevligheter som är vardag för många invandrarkvinnor.

Jo, så kan ju vi se det utifrån vår kultur, men kulturkrocken i sig är absolut humor. Den visar bara på hur galet det kan bli trots att två personer ändå matchar i kemi/personlighet osv, men ändå har så olika värderingsgrunder.

Sedan att vi utifrån våra värderingar och vår kultur i kristna norden tycker det är vansinne är en helt annan femma.

johan karlberg
2008-12-19, 22:20
Svårigheterna minskar ju längre familjen varit i Sverige. På samma vis som man tar till sig andra svenska företeelser så kommer naturligtvis dejtandet att bli mer normaliserat (dvs anpassat till förekommande sätt). Det är en jäkla skillnad att dejta en iransk tjej som varit här i tjugo år mot att dejta en som varit här i tre år. Men det är likadant med ryska tjejer - är de färska i Sverige vill de gifta sig direkt...

Erfarenheter? :D

Kwon
2008-12-19, 22:36
Mellanöstern-området hade jag nog inte vågat, däremot om de invandrat från Ryssland, Polen, Bulgarien, Rumänien, Tyskland, Ungern, Norge, Danmark, Finland, Frankrike, Spanien, Brasilien, Argentina etc

Hemi
2008-12-19, 22:43
Mellanöstern-området hade jag nog inte vågat, däremot om de invandrat från Ryssland, Polen, Bulgarien, Rumänien, Tyskland, Ungern, Norge, Danmark, Finland, Frankrike, Spanien, Brasilien, Argentina etc

He he, jag har hört några historier från Finland, äldre förvisso, där svensken träffar fel tjej och brorsorna jagar honom med gevär över gård och land.

Kwon
2008-12-19, 22:44
Ok, vi skippar Finland åsse. :)

kaffe_psykos
2008-12-19, 23:13
Invandrartjejer är som alla andra, nämligen olika precis som svenska killar har olika personlighet, intressen, etc. Så jag har ingen aning vad du menar nu...
Så vad är det för problem om invandrartjejer är som alla andra?

Hemi
2008-12-19, 23:34
Ok, vet ej om det finns liknande tråd hittade ej något iaf.
Det var något jag och några vänner talade om, nämligen hur svårt det kan tyckas vara ibland att ta/få kontakt med svenska män (jag har inget emot icke-svenskar el så alls det är ej vad tråden handlar om fyi) om man är invandrartjej (nu tänker jag på utomeurope/asiat/mellanöstern ffa då man ju inte ser särskilt svensk ut). Vissa tycker det är lite "känsligt" el vågar inte, jag sa mest att "nä det är väl inget större att hänga upp sig på allt beror ju på personkemin inte nationalitet så det beror ju mest på det isånafall att man inte vill ta kontakt" etc. Fast jag märkte nu senaste tiden att jag ju faktiskt undviker sådant automatiskt/omedvetet av okända orsaker och att det är sant...och troligen på andra sidan samma sak i någon form kanske. Många är nyfikna på båda hållen men har blockeringar på något sätt. Feg men intresserad hmm. Någon som har tips på hur lösa detta, hur gör man om man är nyfiken men känner att det är svårt träffa/utforska/ta kontakt ? :smash:

Man måste någonstans intressera sig för den andre/as kultur/historia eller vad det nu än må vara. Det innebär att man även måste släppa lite på sin egen.

"HALLÅ, VEM FLYTTADE PÅ MIN TEKOPP?????"

¿Comprende?

The_RobRoy
2008-12-20, 00:30
Håller med om att hela denhär släkten bestämmer och vi invandrare lever i stora gäng och är en enda stor familj mentalitet, är inte riktigt något jag skulle vilja beblanda mig med.

Invandrar tjejer är dock grymt heta, känns som dom håller sig bättre upp i åren också.. ..man bor ju efter blåa linjen så har studerat en hel del nu under mina resor till och ifrån jobbet.

Så om ni inte har en jobbig släkt tycker jag ni ska börja prata lite mer med oss vita kostymsnissar på blåa linjen :)

Hemi
2008-12-20, 00:45
Men det är ju svenskarna som måste släppa lite på sig själva först, (om de vill, måste inte) invandrartjejen gör det ju varenda dag genom att bara bo där. Hon matas varenda dag av hur hon måste bli mer svensk, kanske tom skriva på ett kontrakt för att bli det, läsa rader med SD trådar på kolo, osv. Sverige är ett präktigt såhärgörvihörförstårdu-land.

Men som sagt, vill ingen blir det inget. Inte mitt problem.

Evolus
2008-12-20, 00:57
På en av krogarna jag brukar gå till så är det gott om 25-30 åriga invandrarkillar som står efter väggarna. I början tänkte jag inte så mycket på saken, sen en dag dansade nån kille med fel tjej och det blev ett mindre upplopp. Efter det så blir jag lite nervös av alla som (enligt mina fördomar) kan tänkas ha en vaktande äldre bror stående i närheten.
Kan vara en anledning till att kontakt inte tas i första taget...

(Å andra sidan är jag precis livrädd för alla föräldrar och släktingar av någon anledning :D)

stevebc
2008-12-20, 03:15
Intressant diskussion! Jag har nämligen samma problem. Med risk för att verka alltför öppen så... jag blir hmm... jag har hittils i mitt liv attraherats mycket av kurder, israeler och perser. Det har hittils inte gått så bra, och det kanske är en lam ursäkt, men jag tror det till viss del beror på att jag är en s k "svenne". Brukar gå ut mestadels i Malmö och det är verkligen sjukt segregerat även på dansgolvet(n). Det känns faktiskt som jag blir dissad rätt ofta på grund av att jag är "svenne" och inte på grund av att jag gjort något egentligt fel. Jag hoppas det är mina egna hjärnspöken, och att folk egentligen inte bryr sig om hudfärg och ursprung utan endast om personlighet.

Generellt kan jag säga så här om mina killkompisar:
mina "svenska" killkompisar gillar mestadels svenska tjejer
mina "icke-svenska" killkompisar gillar både och ungefär lika mycket

Jag förstår faktiskt inte varför svenska tjejer är så populära i just min bekantskapskrets. Vi har diskuterat det här hur mycket som helst men det är svårt att komma fram till något vettigt. Attraktion är ju ofta något instinktivt som inte går att motivera - antingen så tänder man på något eller så gör man inte det, oavsett vad.

Exdiaq
2008-12-20, 03:35
Har inget emot tjejer med utländsk påbrå och sorterar inte medvetet bort dem om jag är ute då det finns en hel del som är rätt heta. Tycker dock att det kan kännas lite mer ovant, stelt och nervöst att snacka med invandrartjejer som inte "svenska" i sättet, lite kulturkrock alltså.

beby
2008-12-20, 09:45
Man måste någonstans intressera sig för den andre/as kultur/historia eller vad det nu än må vara. Det innebär att man även måste släppa lite på sin egen.

"HALLÅ, VEM FLYTTADE PÅ MIN TEKOPP?????"

¿Comprende?

Jo jag comprendar alltför väl. Detta kan vara ytterliggare en av de blockeringar man har, man vet inte vilken svensk kille som är öppensinnad nog att låta flytta på sin lilla tekopp. F ö så låter det på vissa här som att alla invandrartjejer är från någon annan planet, de flesta av mina vänner är liksom jag antingen födda här eller levt här +20 år. Klart man ska vara/är intresserad av Sverige, historia osv (helst vara världsmedborgare än någon viss nationalitet/kultur imho) vilket ju går åt båda hållen. Lika lite attraktiv är en Ahmed som bara är ingrodd i sin egen kultur som en Svenne som bara är i sin egen svennebubbla och är helt oförstående/ointresserad av andra än sig själv.

Allan
2008-12-20, 09:48
Jo jag comprendar alltför väl. Detta kan vara ytterliggare en av de blockeringar man har, man vet inte vilken svensk kille som är öppensinnad nog att låta flytta på sin lilla tekopp. F ö så låter det på vissa här som att alla invandrartjejer är från någon annan planet, de flesta av mina vänner är liksom jag antingen födda här eller levt här +20 år. Klart man ska vara/är intresserad av Sverige, historia osv (helst vara världsmedborgare än någon viss nationalitet/kultur imho) vilket ju går åt båda hållen. Lika lite attraktiv är en Ahmed som bara är ingrodd i sin egen kultur som en Svenne som bara är i sin egen svennebubbla och är helt oförstående/ointresserad av andra än sig själv.

*applåder*

D Andersson
2008-12-20, 09:55
Jo, så kan ju vi se det utifrån vår kultur, men kulturkrocken i sig är absolut humor. Den visar bara på hur galet det kan bli trots att två personer ändå matchar i kemi/personlighet osv, men ändå har så olika värderingsgrunder.

Sedan att vi utifrån våra värderingar och vår kultur i kristna norden tycker det är vansinne är en helt annan femma.

Det var ju inte tjejen som hade olika värderingsgrund, utan hennes släkt.
Om vi hade bott i Somalia eller Iran och diskuterat saken hade det du säger passat lite bättre, men det är fortfarande lika fel. Eller är det ok att många kvinnor inte har någon frihet för att de kommer från en annan kultur? För i "kristna norden" där både vi och invandrartjejerna befinner sig är det inte ok att slå ihjäl sin dotter och hennes svenska pojkvän just för att någon har fått för sig något annat, inte heller att med hot om våld tvinga tjejen att gifta sig med någon hon inte vill gifta sig med.
o.s.v.

Ninjasmurf
2008-12-20, 10:10
Hade fått för mig att "invandrar"tjejer (ogillar verkligen det ordet) inte var intresserade av svenska killar (dvs den bleka sorten), skönt att bli av med den fördommen :)

Nitrometan
2008-12-20, 10:47
Beby: :bow: Mycket bra skrivet!

Griip
2008-12-20, 10:50
Jag har faktiskt skänkt en del tankar åt detta också. Som jag ser det är problemet brist på gemensamma intressen: Få tjejer med invandrarbakgrund kan supa som svenska brudar, men framförallt så har de mindre tålamod när man själv är aspackad och knappt kan tala. Jag tror det är där problemet ligger.

Imni
2008-12-20, 11:30
Jag har faktiskt skänkt en del tankar åt detta också. Som jag ser det är problemet brist på gemensamma intressen: Få tjejer med invandrarbakgrund kan supa som svenska brudar, men framförallt så har de mindre tålamod när man själv är aspackad och knappt kan tala. Jag tror det är där problemet ligger.

Jag tror inte att en grej va rätt där om jag ska vara ärlig.

Richard85
2008-12-20, 11:45
Jag har varit tillsammans med en bosnisk tjej i fyra år, flyttat ihop och allt, hennes familj och släkt har inga problem med detta. Däremot har man hamnat i luven i början på ett par bosniska konserter där killarna inte uppskattade det men dom visste ju inte heller att jag hade massa bosniska kompisar på plats så det löste sig men i övrigt har det inte varit problem så jag säger, GO FOR IT

Griip
2008-12-20, 12:06
Jag tror inte att en grej va rätt där om jag ska vara ärlig.

För att vara helt ärlig så har du helt fel. Även om jag la fram det på ett fruktansvärt roligt sett så finns det en del sanning i det.

Imni
2008-12-20, 12:19
För att vara helt ärlig så har du helt fel. Även om jag la fram det på ett fruktansvärt roligt sett så finns det en del sanning i det.

Den delen ang. gemensamma intressen kan jag köpa men inte den övriga delen.

Whistler
2008-12-20, 12:49
Sen har vi ju biten med brytning och kroppsbehåring, båda saker som är det absolut mest avtändande som finns i min värld, det sätter vissa gränser.

Fast det är ju givetvis en individuell bedömning. En "svensk" tjej som hängt för mycket utåt förorten och bryter på syriska är ju inte heller så het om man säger så.

skaparn
2008-12-20, 15:01
Sen har vi ju biten med brytning och kroppsbehåring, båda saker som är det absolut mest avtändande som finns i min värld, det sätter vissa gränser.


Okej, jag har lite dialekt kvar, men jag rakar benen!!11on1

Vinter
2008-12-20, 15:19
Fast det är ju en helt individuel bedömning inte sant, personligen ser jag ingen speciell skillnad mellan svenska tjejers hygien vanor och etc, syrianska tjejer i stort.
Brytning asnses tex som något attraktivt i tex USA. Dvs det hela är en subjektiv bedömning.

Tyckte inte "syrianska" tjejer var så mycket olika svenska tjejer när jag gick i gymnasiet i Södertälje... förutom hudfärg och hårfärg då. Det fanns många kompisgäng med 50/50 svenska syrianska tjejer. Det var mest de som kom utifrån landsbyggden som hade det svårt att ta sig förbi sina fördommar på skolan, märktes ganska tydligt.

Brytning är för endel en identitet, tänker på alla nyinflyttade stockholmare som plötsligt tappat sin gamla lokala dialekt.

Men jag kanske är extremt tolerant eftersom jag kan relatera till att vara annorlunda i en majoritet efter endel utlands studier. Perspektiv är bara förordet.

Whistler
2008-12-20, 15:42
Det fanns många kompisgäng med 50/50 svenska syrianska tjejer.

Eh? Vad har det med saken att göra? Jag trodde vi pratade om attraktion - förhållande och relationer? Jag har inget som helst problem att komma överens med invandrare i arbetslivet, och hade det inte heller i skolan. Relation är dock något helt annat.

Ironbabe
2008-12-20, 15:48
Okej, jag har lite dialekt kvar, men jag rakar benen!!11on1

säär dö liiite mä nifen?

Vinter
2008-12-20, 15:58
Eh? Vad har det med saken att göra? Jag trodde vi pratade om attraktion - förhållande och relationer? Jag har inget som helst problem att komma överens med invandrare i arbetslivet, och hade det inte heller i skolan. Relation är dock något helt annat.

Dvs kompisgäng som uppför sig likadant gör samma saker har liknande värderingar och intressen, inte speciellt stor skillnad förutom bakgrunden med andra ord. Börjar det klarna?

Ja du tänder inte på invandrartjejer, jag har personligen lite svårt för hårt blonderade tjejer. Har inte heller något med tråden att gör eftersom det endast är en personlig åsikt inte sant?

skaparn
2008-12-20, 16:03
säär dö liiite mä nifen?

Jag har en lätt spansk brytning. Som den matador jag är.

stevebc
2008-12-20, 16:04
säär dö liiite mä nifen?Snackar skaparn skånska? :S

Vinter
2008-12-20, 16:07
Jag har en lätt spansk brytning. Som den matador jag är.

Sexigt

jik
2008-12-20, 23:43
Sen har vi ju biten med brytning och kroppsbehåring, båda saker som är det absolut mest avtändande som finns i min värld, det sätter vissa gränser.

Fast det är ju givetvis en individuell bedömning. En "svensk" tjej som hängt för mycket utåt förorten och bryter på syriska är ju inte heller så het om man säger så.

+100
Sen så gillar man ju inte deras bröder,farbröder,kusiner m,m eller rättare sagt dom gillar inte mig..

J de Koof
2008-12-21, 07:55
Den största stötestenen torde som sagt vara att vi blekfisar tror att kvinnor med utomeuropeiskt ursprung är fullkomligt ointresserade av oss, just för att vi är blekfisar, socialt platta och allmänt osexiga. Macho är vi inte heller.

Vore ju förträffligt på alla sätt om denna fördom är grundad på lösan sand, men jag kan säga att det märks inte ute på fältet...

Att få utbyta mer än slumpmässig ögonkontakt med, så att säga 'lokalt förankrade' kvinnor händer dagligen. Icke så vid utomeuropeiskt utseende, varför?

För att de tror att jag tror att de tror att....?

Deceiver85
2008-12-21, 11:23
När jag började stöta på LadyInsane fick jag (bland annat) följande svar:

"Jag tror jag är lite för internationell för dig"

Haha, som att det skulle skrämma bort en. Därefter var det bara att koppla på the good ol' "bullshit charm" och hon var fast *cupid*

----

Någon har nämnt asiatiska brudar, det tycks vara många svenska killar som tänder/intresserar sig för dem och det har jag aldrig förstått varför. Är det anime-relaterad skada eller?

Kwon
2008-12-21, 11:40
Asiatiska brudar är enormt tråkiga. No booty at all!

shadowfire
2008-12-21, 11:42
När jag började stöta på LadyInsane fick jag (bland annat) följande svar:

"Jag tror jag är lite för internationell för dig"

Haha, som att det skulle skrämma bort en. Därefter var det bara att koppla på the good ol' "bullshit charm" och hon var fast *cupid*

----

Någon har nämnt asiatiska brudar, det tycks vara många svenska killar som tänder/intresserar sig för dem och det har jag aldrig förstått varför. Är det anime-relaterad skada eller?

Ja er relation visar ju att det fortfarande finns hopp för mänskligheten *cupid*

Asiatiska damer, jadu, dels liknar flera av dem tonåringar (små, smala osv) o det går väl gubbarna igång på. Dels har de i flera fall en kultur där de är hemmafruar och tar hand om sina män o lagar mat, städar osv. Så du får någon som är som din mamma o som tar hand om dig, samtidigt som hon ser ut som din dotters bästa kompis, men ändå har åldern inne?

Nej jag vet ärligt inte.. bara en teori.

dared
2008-12-21, 12:00
Once you go asian, you never go caucasian

Skämt å sido så håller jag nog med Kwon.

johan karlberg
2008-12-21, 12:51
Ja er relation visar ju att det fortfarande finns hopp för mänskligheten *cupid*

Asiatiska damer, jadu, dels liknar flera av dem tonåringar (små, smala osv) o det går väl gubbarna igång på. Dels har de i flera fall en kultur där de är hemmafruar och tar hand om sina män o lagar mat, städar osv. Så du får någon som är som din mamma o som tar hand om dig, samtidigt som hon ser ut som din dotters bästa kompis, men ändå har åldern inne?

Nej jag vet ärligt inte.. bara en teori.


:D:hbang: blir det bättre än så? :)

stevebc
2008-12-21, 13:03
När jag började stöta på LadyInsane fick jag (bland annat) följande svar:

"Jag tror jag är lite för internationell för dig"

Haha, som att det skulle skrämma bort en. Därefter var det bara att koppla på the good ol' "bullshit charm" och hon var fast *cupid*

----

Någon har nämnt asiatiska brudar, det tycks vara många svenska killar som tänder/intresserar sig för dem och det har jag aldrig förstått varför. Är det anime-relaterad skada eller?AHAHAHAHAHHAAH

Sjukt bra diss :D

JG_81
2008-12-21, 15:47
Har inte orkat läsa hela tråden, men tjejer från mellanöstern kan ju se så fruktansvärt bra ut så att man inte vet vart man ska ta vägen.*cupid* Asiatiska tjejer är inte alls min kopp av te.

JJ
2008-12-21, 20:24
Jag får väl fråga brorsan hur han snodde åt sig en persisk skönhet, men jag tror att de helt enkelt gick i samma klass.

ErikWrestlingFreaket
2008-12-21, 22:42
Rasism har blivit etablerat och accepterat på kolo?

If you're a cracker, you better get blacker.

Asiatiska brudar är enormt tråkiga. No booty at all!

Asiatiska damer, jadu, dels liknar flera av dem tonåringar (små, smala osv) o det går väl gubbarna igång på. Dels har de i flera fall en kultur där de är hemmafruar och tar hand om sina män o lagar mat, städar osv. Så du får någon som är som din mamma o som tar hand om dig, samtidigt som hon ser ut som din dotters bästa kompis, men ändå har åldern inne?

Andra kulturer är ofta dumma i huvudet.

Jag trodde att jag inte tände på invandrartjejer ända tills jag träffade en som både hånglade bra o smakade gott. Innan det så tog jag nästan aldrig kontakt med den typen av tjejer.

miss_incorrigible
2008-12-22, 10:30
Svenska män är bra män (när de inte är äckliga och berusade dvs).

psirus
2008-12-22, 10:46
Rasism har blivit etablerat och accepterat på kolo?


Det börjar bli etablerat och accepterat i hela samhället.

stevebc
2008-12-22, 12:18
Rasism har blivit etablerat och accepterat på kolo?Attraktion kan man inte kontrollera. Tyvärr är det inte så att man väljer vem man ska bli attraherad av. Är det så att man t ex är chef på ett företag och anställer latinotjejer istället för asiatiska tjejer för att man tycker de förra är hetare, ja då gör man givetvis en rasistisk handling. Jag tycker dock inte det är rasistiskt att ha vissa sexuella preferenser. Isf är jag själv rasist.

Stoltz
2008-12-22, 12:19
Rasism har blivit etablerat och accepterat på kolo?

Skojar du med mig? Det är titeln på en låt som skämtar om rasism. Gå inte in i PK-väggen ffs.

Vilket för övrigt var tänkt peka på att jag tänder mer på mörkhyade tjejer än vad jag tänder på motsatsen.

Därav "if you're a cracker" (en vit person) "you better get blacker", en mörkhyad person.

Saft und Kraft
2008-12-22, 12:28
Attraktion kan man inte kontrollera. Tyvärr är det inte så att man väljer vem man ska bli attraherad av. Är det så att man t ex är chef på ett företag och anställer latinotjejer istället för asiatiska tjejer för att man tycker de förra är hetare, ja då gör man givetvis en rasistisk handling. Jag tycker dock inte det är rasistiskt att ha vissa sexuella preferenser. Isf är jag själv rasist.

Diskriminering är inte ekvivalent med rasism. Sådan kan förstås grunda sig på rasistiska åsikter.

Exhale_
2008-12-22, 12:37
Jag citerar Jay-Z: "I love girls, girls, girls, girls - Girls all over the globe"

LUg7G3CPos0

stevebc
2008-12-22, 13:06
Diskriminering är inte ekvivalent med rasism. Sådan kan förstås grunda sig på rasistiska åsikter.Men om diskrimineringen beror på etnicitet, är det inte då en rasistisk handling?

Saft und Kraft
2008-12-22, 13:12
Men om diskrimineringen beror på etnicitet, är det inte då en rasistisk handling?

Jo, och detta överensstämmer med vad jag skrev. Den första meningen i mitt inlägg är fortfarande ett faktum. Vidare grundade ditt exempel sig dessutom på en fråga om attraktion. Precis som du själv uttryckte det (eller åtminstone menade), gör dina preferenser dig inte till rasist.

stevebc
2008-12-22, 14:07
Ah, ja.

C.E.J.
2008-12-22, 14:26
Rasism har blivit etablerat och accepterat på kolo?

Det är inget nytt.

Rimmon
2008-12-22, 14:46
Då är jag väl rasist då, för jag tänder inte på majoriteten asiater.
Latinass <3<3<3

Saft und Kraft
2008-12-22, 15:28
Då är jag väl rasist då, för jag tänder inte på majoriteten asiater.
Latinass <3<3<3

Själv tänder jag inte på någon majoritet sådär i största allmänhet. Jag kan däremot rätt enkelt tända till över densamma.

Hmm, jag tänder förstås trots allt på majoriteten av de jag tänder på.

Trance
2008-12-22, 15:29
Jag tänder på det mesta med puls eller som har haft puls den senaste timmen. Jag är väldigt tolerant och öppen på det sättet.

jocke12
2008-12-22, 15:41
ErikWrestlingFreaket: Alla inlägg, förutom Digglers, är extremt försvarbara på ett eller annat sätt. Det är inte rasistiskt att konstatera fakta eller att ha personliga preferenser vad gäller kvinnor.

Trance: Haha!

Saft und Kraft
2008-12-22, 16:05
ErikWrestlingFreaket: Alla inlägg, förutom Digglers, är extremt försvarbara på ett eller annat sätt. Det är inte rasistiskt att konstatera fakta eller att ha personliga preferenser vad gäller kvinnor.

Trance: Haha!

Det beror på vilka "fakta" man konstaterar och motivet bakom ett sådant kontstaterande.

Nu orkar jag inte kolla igenom allt igen men det fanns visst en hel del inlägg i denna tråd vilka, även om de inte är rasistiska, är pretty fucking stupid. Visst kan man få uttrycka sig lite som man vill inom rimliga gränser, men man får då också räkna med risken att bli betraktad som ett sinnesslött pucko.

Alltså; jag har svårt att se anledningen till varför man skulle vilja förklara varför man inte attraheras av människor från en viss folkgrupp, där vissa drag i regel är utmärkande. Det känns som det vore mer rationellt att inrikta sig på vad man attraheras av istället.

Ibland är det smidigare att låta vad man är, vara det som definierar en, och mindre påtala vad man inte är. Sådant borde i ett sådant sammanhang ändå framgå.

ErikWrestlingFreaket
2008-12-22, 18:59
Det är inte rasistiskt att konstatera fakta eller att ha personliga preferenser vad gäller kvinnor.


Var är faktan? Om jag säger att jag inte är attraherad av svarta kvinnor för att jag tycker deras utseende ser primitivt ut, räknar du det som rasism eller personlig preferens?
Om jag säger att jag inte gillar svarta kvinnor för att dom har lägre IQ(säger inte att det är biologisk men just nu ligger det till så), är det rasism eller "fakta"?

Den här tråden är klart rasistisk eftersom ni dömer folk utefter etnicitet. En kvinna är inte attraktiv, inte för att inte hon som individ inte är attraktiv utan för att hon tillhör en viss etnisk grupp som inte är attraktiv.

Kvinnorna som dock tillhör en etnisk grupp som ni betecknar som attraktiva utsätter ni dessutom för ett vi och dom tänkande, men i detta fallet något mer i ett positivt ljus av att dom är "exotiska".

Ni har inte tänkt på att vissa etniska grupper kanske inte ses som attraktiva på grund av position,framställning och bild av i median. Är Zigenare ett biologiskt fult folk och asiatiska män fula och o attraktiva? Rasism speglar eran kvinnosyn och val utav kvinnor.

Manta
2008-12-22, 19:20
Sluta nu. Man är inte mer rasist för att min inte attraheras av vissa etniska drag än man är homofob för att man inte gillar kukar.

shadowfire
2008-12-22, 19:26
Var är faktan? Om jag säger att jag inte är attraherad av svarta kvinnor för att jag tycker deras utseende ser primitivt ut, räknar du det som rasism eller personlig preferens?
Om jag säger att jag inte gillar svarta kvinnor för att dom har lägre IQ(säger inte att det är biologisk men just nu ligger det till så), är det rasism eller "fakta"?

Den här tråden är klart rasistisk eftersom ni dömer folk utefter etnicitet. En kvinna är inte attraktiv, inte för att inte hon som individ inte är attraktiv utan för att hon tillhör en viss etnisk grupp som inte är attraktiv.

Kvinnorna som dock tillhör en etnisk grupp som ni betecknar som attraktiva utsätter ni dessutom för ett vi och dom tänkande, men i detta fallet något mer i ett positivt ljus av att dom är "exotiska".

Ni har inte tänkt på att vissa etniska grupper kanske inte ses som attraktiva på grund av position,framställning och bild av i median. Är Zigenare ett biologiskt fult folk och asiatiska män fula och o attraktiva? Rasism speglar eran kvinnosyn och val utav kvinnor.
Du måste ha humor, jag har i varje fall otroligt svårt att ta dig på allvar. Rasism handlar om att dela in människor i raser och sedan kategorisera detta, dvs se en vit ras överlägsen en svart ras, bara för att slänga mig i sådana termer.

Rasism har i huvudtaget inte det minsta med att göra att jag t.ex. tycker att asiatiska kvinnor som i regel har smala ögonspringor inte är speciellt attraktiva. Det är en preferens om vad jag ser som attraktivt och det grundar sig inte det minsta på någon rasindelning. Jag tycker skandinaviska kvinnor med smala ögonspringor är minst lika oattraktiva, men de är inte lika frekvent förekommande här.

På samma sätt tycker jag likbleka kvinnor är mindre attraktiva än lite färgade kvinnor, typ en likblek svenska kontra en brunfärgad latinamerikanska. Är jag då rasist mot mitt eget folkslag i mitt hemland menar du?

ErikWrestlingFreaket
2008-12-22, 19:30
Sluta nu. Man är inte mer rasist för att min inte attraheras av vissa etniska drag än man är homofob för att man inte gillar kukar.


Okej jag fattar, det är rasistiskt att inte anställa en person på grund av sin etnicitet men att sluta ut en person ur ens sexuella val på grund av personens etnicitet är inte rasistiskt.

Jag tycker det är en någorlunda skruvad ide. Du tror alltså på fullaste allvar att en persons sexuella preferens inte är påverkat och speglat av median?

ErikWrestlingFreaket
2008-12-22, 19:40
Du måste ha humor, jag har i varje fall otroligt svårt att ta dig på allvar. Rasism handlar om att dela in människor i raser och sedan kategorisera detta, dvs se en vit ras överlägsen en svart ras, bara för att slänga mig i sådana termer.

Det är exakt vad du gör. Du delar upp människor i olika raser som har olika värden på attraktivitetsskalan.

Rasism har i huvudtaget inte det minsta med att göra att jag t.ex. tycker att asiatiska kvinnor som i regel har smala ögonspringor inte är speciellt attraktiva. Det är en preferens om vad jag ser som attraktivt och det grundar sig inte det minsta på någon rasindelning. Jag tycker skandinaviska kvinnor med smala ögonspringor är minst lika oattraktiva, men de är inte lika frekvent förekommande här.

Preferensen grundar sig visst i en rasindelning. Du nämner en egenskap som du ser som negativ och som råkar vara nästintill icke existerande i vissa folkslag och säger att det inte grundar sig på rasindelning.

"Jag gillar inte afro och mörk hud. Nej men alltså jag är inte rasist, det råkar bara vara så att det är mindre förekommande här"

Hur kommer det sig att zigenare inte anses som vackra? Anser ni att det är någon biologisk underlägsenhet eller kan ni medge att det finns sanning i min teori om att det att attraktivitet och etnciteter har att göra med sociala konstruktioner, status, stereotyper, mediabilder osv.

På samma sätt tycker jag likbleka kvinnor är mindre attraktiva än lite färgade kvinnor, typ en likblek svenska kontra en brunfärgad latinamerikanska. Är jag då rasist mot mitt eget folkslag i mitt hemland menar du?

Jag ser det som självklarhet att en individ kan vara rasist mot sitt egna folkslag.

shadowfire
2008-12-22, 19:48
Det är exakt vad du gör. Du delar upp människor i olika raser som har olika värden på attraktivitetsskalan.
För det första blandar du fullständigt ihop ras och människor som bor i ett samlat geografiskt/kulturellt område. Du får det att låta som att "asiater" är ett sätt att rasklassificera. Det är det inte.

Preferensen grundar sig visst i en rasindelning. Du nämner en egenskap som du ser som negativ och som råkar vara nästintill icke existerande i vissa folkslag och säger att det inte grundar sig på rasindelning.
Fortfarande ingen rasindelning, jag har i huvudtaget inte nämnt något om raser. Den som tycks se folk i raser är uppenbarligen du. Är du rasist?

"Skandinavier" är inte en ras, däremot är det människor som har ett visst geografiskt och kulturellt samröre med många gemensamma nämnare. Det finns också mönster i hur skandinavier ser ut. Antingen gillar man det eller så gillar man det inte, det har fortfarande inte ett smack med rasism att göra.

Manta
2008-12-22, 19:57
Okej jag fattar, det är rasistiskt att inte anställa en person på grund av sin etnicitet men att sluta ut en person ur ens sexuella val på grund av personens etnicitet är inte rasistiskt.

Kort sagt, ja. Om man vill fortsätta din osunda analogi kan man säga att personen inte klarar av arbetsuppgiften; att göra mig upphetsad.

Jag tycker det är en någorlunda skruvad ide. Du tror alltså på fullaste allvar att en persons sexuella preferens inte är påverkat och speglat av median?

Med tanke på hur våra preferenser när det kommer till vad som är attraktivt har ändrads under åren kan man förmodligen anta att det är så. Vad är din poäng?


Trollar Tricklev?

ErikWrestlingFreaket
2008-12-22, 20:03
För det första blandar du fullständigt ihop ras och människor som bor i ett samlat geografiskt/kulturellt område. Du får det att låta som att "asiater" är ett sätt att rasklassificera. Det är det inte.

Du vet vad jag menade. Skall jag säga "Mongoloida rasen", "den negroida rasen" osv i fortsättningen?


Fortfarande ingen rasindelning, jag har i huvudtaget inte nämnt något om raser. Den som tycks se folk i raser är uppenbarligen du. Är du rasist?[/QUOTE]

Du delar upp folk i etniciteter. Rasbegreppet i sig är oklart om det existerar och varierar beroende på länder. Men individer från Sydamerika beroende på vilken "etnisk grupp" dom tillhör brukar ha ett gemensamt utseende ja, och du säger att dom utseendena har olika värden.

"Skandinavier" är inte en ras, däremot är det människor som har ett visst geografiskt och kulturellt samröre med många gemensamma nämnare. Det finns också mönster i hur skandinavier ser ut. Antingen gillar man det eller så gillar man det inte, det har fortfarande inte ett smack med rasism att göra.[/QUOTE]

Skandinavier tillhör enligt rasbiologi "the Caucasian race". Att säga att somalier är vackrare än skandinavier hade varit ett solklart fall av rasism. Sen finns det ju fall som blir svårare att tyda, är det rasism att säga att svenskar är snyggare än engelsmän osv.

Trance
2008-12-22, 20:09
Att säga att man är mer attraherad av människor med en viss utseendetyp är inte något rasistisk.

Skriv gärna define:racism i google för att få reda på vad det är.

Estremo
2008-12-22, 20:11
Kan vi konstatera att man med jämna mellanrum bör ligga med någon man inte tänder på för att slippa oroa sig för att bli stämplad som rasist?

ErikWrestlingFreaket
2008-12-22, 20:13
Att säga att man är mer attraherad av människor med en viss utseendetyp är inte något rasistisk.

Skriv gärna define:racism i google för att få reda på vad det är.


Det finns ju massvis med definitioner på rasism.

"Jag tycker att ett område är trevligare och bekvämare när det är blonda och blåögda gossar, än när det är mörkhyade."

Hade någon yttrat detta, hade du inte tolkat det som rasism?

Kwon
2008-12-22, 20:13
Svenska män är bra män (när de inte är äckliga och berusade dvs).

Which they are all the time eller? :D

Trance
2008-12-22, 20:21
Det finns ju massvis med definitioner på rasism.

"Jag tycker att ett område är trevligare och bekvämare när det är blonda och blåögda gossar, än när det är mörkhyade."

Hade någon yttrat detta, hade du inte tolkat det som rasism?

Det kan vara det om någon försöker påstå att blonda och blåögda är på grund av sina gener trevligare än mörkhyade. Vilket verkar som uttalandet säger då det inte nämner ett specifikt område utan generellt.

Jag vet att du gillar att läsa Flashbacks rasbiologi-forum och trolla lite men det blir lätt lite fel.

ErikWrestlingFreaket
2008-12-22, 20:26
Det kan vara det om någon försöker påstå att blonda och blåögda är på grund av sina gener trevligare än mörkhyade. Vilket verkar som uttalandet säger då det inte nämner ett specifikt område utan generellt.

Men om personen helt enkelt bara tycker att blåögda och blonda är trevligare, en personlig preferens om man säger så. Precis som att någon i sin personliga preferens tycker vita är fula och smutsiga.


Jag ser fortfarande inte varför rasism i arbetslivet och vardagslivet anses vara fel, samtidigt som det är totalt acceptabelt när det gäller relationer och sexualitet.


Jag vet att du gillar att läsa Flashbacks rasbiologi-forum och trolla lite men det blir lätt lite fel.


Mycket kul Trance, jag skrockar för det fullaste.

kaffe_psykos
2008-12-22, 20:27
"Jag tycker att ett område är trevligare och bekvämare när det är blonda och blåögda gossar, än när det är mörkhyade."

Håller med där. Finns många orsaker, men inget som jag tycker är rasistiskt. Ett kan vi säga är utseendet, gillar helt enkelt svenska tjejer mer än mörkhyade. Så hellre vill man ju ha snygga brudar boendes nära. Och skulle känna mer samhörighet om det är svenska blåögda gossar. Så jag skulle ju hellre vilja bo där med de blonda och blåögda gossarna.

dared
2008-12-22, 20:30
Var går gränsen då? Vi säger att man är lång och dras sig till långa tjejer. Faktum är ju att då att man har svårare att hitta en "match" i Vietnam än i Holland. Är man fortfarande rasist om man inte tycker att Vietnam-chicks är lika attraktiva som de från Holland? Eller har jag missuppfattat dina argument?

Trance
2008-12-22, 20:34
Men om personen helt enkelt bara tycker att blåögda och blonda är trevligare, en personlig preferens om man säger så. Precis som att någon i sin personliga preferens tycker vita är fula och smutsiga.

Men då måste personen av någon anledning tro att blonda och blåögda människor har det i generna att vara trevligare än svarta om personen skall kunna göra sådana svepande uttalanden. Det finns ingenting som stödjer det och med andra ord så drar personen slutsatser ifrån gruppers utseenden som ej kan stödjas vetenskapligt och rangordnar dessa, det är ett typiskt rasistiskt uttalande.


Jag ser fortfarande inte varför rasism i arbetslivet och vardagslivet anses vara fel, samtidigt som det är totalt acceptabelt när det gäller relationer och sexualitet.

Det anses inte vara ok. Det är bara du som försöker med ett slippery slope-argument för att få en hållning att verka absurd.

LadyInsane
2008-12-22, 20:38
När jag började stöta på LadyInsane fick jag (bland annat) följande svar:

"Jag tror jag är lite för internationell för dig"

Haha, som att det skulle skrämma bort en. Därefter var det bara att koppla på the good ol' "bullshit charm" och hon var fast


Hahahahaahaha! Jag trodde Robert hade noll koll på att jag var halvarab..:D

Ja er relation visar ju att det fortfarande finns hopp för mänskligheten


Aw*cupid*


Sjukt bra diss

I know:cool:


-------------

Ontopic:

Generellt sett har det oftast varit fler "invandrarkillar" som har stött på mig. När jag var yngre trodde jag att mitt utseende helt enkelt attraherade mörka killar. Nuförtiden tror jag mest att det beror på att folk är olika blyga när det kommer till raggning.

ErikWrestlingFreaket
2008-12-22, 20:42
Men då måste personen av någon anledning tro att blonda och blåögda människor har det i generna att vara trevligare än svarta om personen skall kunna göra sådana svepande uttalanden. Det finns ingenting som stödjer det och med andra ord så drar personen slutsatser ifrån gruppers utseenden som ej kan stödjas vetenskapligt och rangordnar dessa, det är ett typiskt rasistiskt uttalande.


Han kanske anser att blondhet och blåögdhet är trevliga färger. Han gillar att bemötas av folk som har dom attributerna och gillar helt enkelt inte mörka attributer på människor. Han behöver nödvändigtvis inte tro att en är biologiskt överlägsen den andra.


Då är det väl inte rasism, utan bara personlig preferens enligt ditt resonemang.
"Personliga preferenser" kan vara rasism, i min åsikt.

Trance
2008-12-22, 20:49
Han kanske anser att blondhet och blåögdhet är trevliga färger. Han gillar att bemötas av folk som har dom attributerna och gillar helt enkelt inte mörka attributer på människor. Han behöver nödvändigtvis inte tro att en är biologiskt överlägsen den andra.

Som jag sade, ett slippery slope-argument. Du försöker driva ett argument in i absurdum för att på något sätt förändra det. Din hypotetiska person existerar inte och det blir bara löjligt att hoppa genom ringar för att bevisa något. Men det enkla svaret är att om personen värderar och behandlar folk lika och bosätter sig bland ljushyade enbart för att han gillar färgen så är det inte ett rasistiskt argument.


Då är det väl inte rasism, utan bara personlig preferens enligt ditt resonemang.
"Personliga preferenser" kan vara rasism, i min åsikt.

Personliga preferenser kan vara baserade på rasism eller så är de inte det. Skönhet är en personlig subjektiv sak, de saker som rasister normalt försöker generealisera är det ej.

shadowfire
2008-12-22, 20:59
Han kanske anser att blondhet och blåögdhet är trevliga färger. Han gillar att bemötas av folk som har dom attributerna och gillar helt enkelt inte mörka attributer på människor. Han behöver nödvändigtvis inte tro att en är biologiskt överlägsen den andra.


Då är det väl inte rasism, utan bara personlig preferens enligt ditt resonemang.
"Personliga preferenser" kan vara rasism, i min åsikt.

Du har ett för mig helt främmande sätt att se saker och ting på.
Om jag har tolkat dig rätt så ser du samtliga dessa inlägg som rasistiska?

1) Norrmän har mer olja än svenskar
2) Greker lagar godare mat än spanjorer
3) Brasilianskor är snyggare än ukrainskor
4) Asiater är kortare än skandinaver

Korrekt? Eller gör du någon skillnad på ovan uttalanden?
Ser du ovan inlägg som rasism så har du också rasistförklarat en väldigt stor del av mänskligheten.

Allan
2008-12-22, 21:01
Lägg ner det där nu.

bear.flowertwig
2008-12-22, 21:05
Lägg ner det där nu.

För att? Det är väl en högst relevant diskussion?

Jag tycker också Erik verkar ha en lite märklig definition av rasism och att anklaga folk till höger och vänster för att vara rasister... ja då får man nog ta att det blir mothugg.

beby
2008-12-22, 21:48
Svenska män är bra män (när de inte är äckliga och berusade dvs).

Där spottades nog ännu en blockering (inom parentesen).
Hellre en kille som tar "mayabloss" vs. ett urinstinkande äckel (om han nu måste öht).

bear.flowertwig
2008-12-22, 21:51
Hellre en kille som tar "mayabloss" vs. ett urinstinkande äckel (om han nu måste öht).

Det kan ju finnas mellanting.

Saft und Kraft
2008-12-22, 22:28
Preferenser av detta slag handlar inte om rasism. Det är väldigt enkelt. Däremot är det synnerligen klumpigt att uttala sig helt kategoriskt om en folkgrupps utseende. Även om det inte är rasistiskt låter det korkat, vilket är högst passande då det också är det. Åtminstone låter det korkat i mina öron. Jag skulle aldrig uttrycka det som att, de typiska drag jag associerar till den och den folkgruppen, inte faller mig på läppen. Ska jag samtidigt deklarera att jag inte tänder på sotare, hälleflundra och din mammas, om än nya, hudfärgade trosor?

Btw är det för mig helt oviktigt vad en tjej har för etnicitet så länge hon är en superhjältinna. Har hon kräm och karaktär är hon min tekopp.

Dry
2008-12-22, 22:57
invandrartjejer är det bästa, svarthåriga tjejer med fina kurvor och mörka ögon smälter jag verkligen för. varje gång man gång i längan på medicinarberget dör man =) bemiram!

skaparn
2008-12-22, 23:05
För att? Det är väl en högst relevant diskussion?


Plus to the ett. Varför skulle en helt ämnesrelaterad diskussion läggas ner? Det är ju det enda hoppet att något vettigt meningsutbyta ska komma från en tråd som annars skulle bli en orgie i generaliseringar.

Deceiver85
2008-12-22, 23:06
Jag ser fortfarande inte varför rasism i arbetslivet och vardagslivet anses vara fel, samtidigt som det är totalt acceptabelt när det gäller relationer och sexualitet.

Med din "logik" och argumentation så är det väl också alla heterosexuella homofober eftersom de bara tänder på folk av det andra könet?

skaparn
2008-12-22, 23:07
Preferenser av detta slag handlar inte om rasism. Det är väldigt enkelt. Däremot är det synnerligen klumpigt att uttala sig helt kategoriskt om en folkgrupps utseende. Även om det inte är rasistiskt låter det korkat, vilket är högst passande då det också är det.

Bra där. Det verkar ofta behöva understrykas att korkat och rasistiskt inte är samma sak.

flesh
2008-12-22, 23:24
Som om det var husdjur vi snackade om här. "Ehh... jag har ju aldrig gillat katter. Jag är inte riktigt kattmänniska men så rätt som det var fick jag syn på en jag gillade."

Lägg ner, det här är ingen häxbränning.

Doctor Snuggles
2008-12-22, 23:30
Men hur svårt är det egentligen? Rasism är åsikten att en specifik folkgrupp ("ras") är mindre värd än en annan.
Att tycka mörk hudfärg, eller små läppar, eller whatever är snyggt på en människa är en estetisk preferens.
Att rasistiska åsikter ofta medföljs av en estetisk preferens betyder inte att det omvända automatiskt är sant.

shadowfire
2008-12-22, 23:32
Däremot är det synnerligen klumpigt att uttala sig helt kategoriskt om en folkgrupps utseende.
Ledsen Allan, banna mig eller radera inläggen, men denna diskussion är högintressant. Det finns alltså en grupp individer som anser att det är antingen rasism alternativt citat korkat/klumpigt att kommentera att människor från en viss region kan se ut på ett visst sätt.

Detta är ju otroligt intressant och för mig helt nytt.

Här kan hela världen ta del av statistik som visar att ett land har otroligt hög medellängd på sin befolkning, men det är sedan rasism/fel/klumpigt att säga att det landet har långa personer. :confused:

Jag står fast vid min åsikt, latinamerika och ffa Brasilien har troligtvis världens vackraste kvinnor. Jag måste vara en dålig människa som har den åsikten.

JoeyP
2008-12-22, 23:34
Jag håller mig undan från invadrar tjejer omedvetet, vet inte varför, men tycker inte om deras "din mamma" språk när dem är fulla osv.

skaparn
2008-12-22, 23:42
Jag håller mig undan från invadrar tjejer omedvetet, vet inte varför, men tycker inte om deras "din mamma" språk när dem är fulla osv.

Själv tänder jag inte på tjejer som stavar fel och inte kan använda de/dem korrekt.

beby
2008-12-23, 00:50
Det är helt beklagligt att jag tvingades använda ordet "invandrartjejer" (fast kom inte på något annat och hoppades man ändå kunde förstå det hela lite vidare/använda sin hjärna något, att det är massor av olika individer det handlar om etc. etc.) Inlägget ^^ tyder dock på att detta var för mycket att förvänta.

kaffe_psykos
2008-12-23, 00:54
Det är helt beklagligt att jag tvingades använda ordet "invandrartjejer" (fast kom inte på något annat och hoppades man ändå kunde förstå det hela lite vidare/använda sin hjärna något, att det är massor av olika individer det handlar om etc. etc.) Inlägget ovan + dessförinnan tyder dock på att detta var för mycket att förvänta.
Vad är det för fel på det? Det är ju samma som svenska tjejer, massor av individer.

beby
2008-12-23, 01:09
Vad är det för fel på det? Det är ju samma som svenska tjejer, massor av individer.

Tja för att många är födda här, vart gränserna går och liknande etc. Men mest för att det ur detta kan spira en mentalitet liknande den i tex inlägget som joeyp postade (där man refererar till "dem" som grupp pga att man stött på en del som är si eller så). Jag skulle aldrig få för mig att uttala mig om svenska killar som dyslektiker bara för att jag sett en och annan på kollo som inte kan stava ordentligt.

stevebc
2008-12-23, 01:25
Bra. Det kliar lite i fingrarna när JoeyP särskrivande klagar på andras språkbrister.

pojken
2008-12-23, 01:58
Bra. Det kliar lite i fingrarna när JoeyP särskrivande klagar på andras språkbrister.


Å andra sidan så har han inte sagt att han är bättre själv.:) Det finns feta människor som inte tänder på andra tjockisar..

Kwon
2008-12-23, 02:06
Rasism har blivit etablerat och accepterat på kolo?

Show me an asian chick (100 % asian, not a hybrid, from either Japan, China, Korea, Vietnam, Tibet, Thailand etc) with curves and a thick latin-bootay, then we can talk! :D

We don't actually choose what we are attracted to, it's just the way it is.

Why am i not attracted to X but attracted to Z?

No idea, but i surely do not find other races "superior" to a particular race, it's just that i'm attracted to certain attributes that a certain group lack and another group is more bound to have.

Nothing else.

dared
2008-12-23, 02:10
Word, KwonKapone

Griip
2008-12-23, 09:39
Kan vi konstatera att man med jämna mellanrum bör ligga med någon man inte tänder på för att slippa oroa sig för att bli stämplad som rasist?

:laugh: :laugh:

Nitrometan
2008-12-23, 10:11
Kwon säger som det är... :D

estremo: :laugh: Det kanske är bäst så...

Nitrometan
2008-12-23, 10:16
Jag står fast vid min åsikt, latinamerika och ffa Brasilien har troligtvis världens vackraste kvinnor. Jag måste vara en dålig människa som har den åsikten.
Latinamerika har haft en bra blandning med folk under åren. Slavar, indianer, kolonisatörer... Massor med folk från Europa som har kommit av olika anledningar. Antagligen därför de är så snygga. :thumbup:

Det finns feta människor som inte tänder på andra tjockisar..
Finns det? Har du nån källa på det? ;)

Stoltz
2008-12-23, 10:21
Kan vi konstatera att man med jämna mellanrum bör ligga med någon man inte tänder på för att slippa oroa sig för att bli stämplad som rasist?

:D

Kan vi inte bara konstatera att Erik har blivit tvingad till för många marklyft/knäböj och tappat vettet?

Exhale_
2008-12-23, 10:27
Show me an asian chick (100 % asian, not a hybrid, from either Japan, China, Korea, Vietnam, Tibet, Thailand etc) with curves and a thick latin-bootay, then we can talk! :D

We don't actually choose what we are attracted to, it's just the way it is.

Why am i not attracted to X but attracted to Z?

No idea, but i surely do not find other races "superior" to a particular race, it's just that i'm attracted to certain attributes that a certain group lack and another group is more bound to have.

Nothing else.

[To Kwon]
Jag var faktiskt i Thailand och synade en tjej som snabbt fick nicknamet Beyonce. Det var grymma kurvor och en bootaaay som även the Kwon skulle kunna acceptera.

[To everybody]
Sen tror jag inte att man ska döma ut hela kontinenter innan man varit dit och tagit sig en titt. Jag förmodar att de flesta inte tänder på alla europeér eller latinas heller. Att döma ut en hel kontinent för att man sett en promille av befolkningen på antingen TV eller då de besökt hufvudstan på turistuppdrag är en aning förhastat kanske.

Jag hade t ex inte mycket övers för indiska tjejers utseende förrän jag besökte landet och insåg att det även där fanns foxy ladies!

Med ett öppet och fördomsfritt sinne kommer man långt.

GO JUL!

Vinter
2008-12-23, 10:34
Självklart är det bra att svenska killar har problem(inte vill?) att ta kontakt med invandrartjejer, har mer för mig själv helt enkelt. :D

Kwon
2008-12-23, 11:15
[To Kwon]
Jag var faktiskt i Thailand och synade en tjej som snabbt fick nicknamet Beyonce. Det var grymma kurvor och en bootaaay som även the Kwon skulle kunna acceptera.


Pics or it didn't happen! :D

stevebc
2008-12-23, 11:18
Å andra sidan så har han inte sagt att han är bättre själv.:) Det finns feta människor som inte tänder på andra tjockisar..Äh :( Jag som trodde att bli fet var en sure-fire way att få ligga mera.

Exdiaq
2008-12-23, 13:22
Jag står fast vid min åsikt, latinamerika och ffa Brasilien har troligtvis världens vackraste kvinnor. Jag måste vara en dålig människa som har den åsikten.



OffT: Var med en brasilianska och det var veery nice :) De övriga brasilianskor jag har sett har det inte varit något fel på heller så får ta och hålla med dig lite där.

Saft und Kraft
2008-12-23, 22:21
Ledsen Allan, banna mig eller radera inläggen, men denna diskussion är högintressant. Det finns alltså en grupp individer som anser att det är antingen rasism alternativt citat korkat/klumpigt att kommentera att människor från en viss region kan se ut på ett visst sätt.

Detta är ju otroligt intressant och för mig helt nytt.

Här kan hela världen ta del av statistik som visar att ett land har otroligt hög medellängd på sin befolkning, men det är sedan rasism/fel/klumpigt att säga att det landet har långa personer. :confused:

Jag står fast vid min åsikt, latinamerika och ffa Brasilien har troligtvis världens vackraste kvinnor. Jag måste vara en dålig människa som har den åsikten.

Rent hypotetiskt och något alldeles överjävla tydligt då: Om du och dina aderton bröder delar den fenotypiska lustigheten att ni har fullständigt skitfula näsor, ugly as fuck rätt och slätt. Ja, då kan jag vara så förbannat god att jag inte påtalar detsamma. Detta inte av anledningen att jag inte skulle vilja göra er ledsna, utan helt enkelt för att min karma inte ska gå åt helvete. Jag kostar liksom då på mig att vara överdrivet sötsliskigt blödig och vidare att se de eventuella andra kvaliteter som kan tänkas finnas hos er, som de helt säkert underbara individer ni trots allt är.

Du förstår bevisligen inte min poäng kamrat. Det finns rum av särskilt slag och andra av helt annorlunda. Tanken på att inreda sängkammaren med alla garagets attribut lämpar sig icke. För hur ska du, min gode man/pojk, kunna förklara en rostig gräsklippare i sängen, om nu någon skulle behaga bry sig. Jag orkar knappast göra mig mer begriplig än så här då det förmodligen ändå vore fullständigt bortkastat.

Puss & Kram

/Henri de Boueff

Saft und Kraft
2008-12-23, 22:28
Okej dÅ; man kan vara lite finkÄnslig och uttrycka sig med hÄnsyn taget till andra. Att fÖredra nÅgot, Över nÅgot annat, Är naturligtvis inget konstigt. Du har kanske den dÅliga smaken att sÄga till din kompis att du tycker att kineser i regel Är fula. Det hade du inte gjort, antar jag, om denne/denna var kines. DÅ man inte kan veta vilka som hÄr plÄgar lÄsa kan man alltsÅ vÄlja att inte uttala sig alltfÖr ofÖrdelaktigt kategoriskt. Att sÄga vad man istÄllet gillar som du i ditt inlÄgg gjorde, ser jag abslout inga problem med.

jocke12
2008-12-23, 22:54
Är det mer rasistiskt att säga att någon folkgrupp i allmänhet är fula än att säga att de i allmänhet är korta? Båda kan vara lika mycket fakta för den personen, även om det ena är mer subjektivt än det andra. Rasism handlar väl i grund och botten om någon form av människorvärde. Att någons värde som människa skulle minska för att denne är ful är väl om något väldigt ytligt?

Tycker vissa är lite väl snabba med att plocka fram rasiststämpeln. Finns väl ingen som kunnat undgå att det finns olika folkgrupper och att de har olika fysiska egenskaper. Att man inte skulle få tala om sina personliga preferenser utan att bli kallad rasist.

Allan
2008-12-23, 22:56
Lägg ner rasistsnacket när det gäller utseendet nu. Hur märkligt det än kan låta så finns det folkslag som har skönhetsideal som inte överensstämmer med Vecko-Revyns (eller Slitz för den delen). De tycker rentav att vi - svenskar - är fula.
Däremot finns det säkert en och annan som har fördomar mot invandrartjejer (kan ni tänka er, va?)

ErikWrestlingFreaket
2008-12-23, 23:20
Ni har inte tänkt på att visa saker har sin grund i kost och näring. Vissa kulturer har mat som inte är lika fet eller näringsrikt som andra kulturers mat vilket innebär att dom inte blir lika långa eller får lika mycket fett, vilket rövar och bröst består av.


Men jag ska dra mig ut ur diskussionen nu. Jag anser dock att ni bör omdefinera eran defination på rasism, sluta tala i ett vi och dom språk, samt behandla individer mer individuellt.

Det känns som att en del killar här är uppenbarligen porrskadade och har en världssyn och kvinnosyn som går ut på att ni tittar på halvnakna/nakna kvinnor, sägande "Öhh fan vad hon var het, henne hade man velat sätta på" osv. Skäms på er, är det en sådan värld ni vill att era döttrar ska växa upp i?

Tricce
2008-12-23, 23:32
Det känns som att en del killar här är uppenbarligen porrskadade och har en världssyn och kvinnosyn som går ut på att ni tittar på halvnakna/nakna kvinnor, sägande "Öhh fan vad hon var het, henne hade man velat sätta på" osv. Skäms på er, är det en sådan värld ni vill att era döttrar ska växa upp i?

Skojar du med oss nu eller?

jocke12
2008-12-23, 23:32
Lägg ner rasistsnacket när det gäller utseendet nu. Hur märkligt det än kan låta så finns det folkslag som har skönhetsideal som inte överensstämmer med Vecko-Revyns (eller Slitz för den delen). De tycker rentav att vi - svenskar - är fula.

Det är just precis det där jag inte anser vara rasism. Varken från "deras" eller vår/min sida. Man växer upp och lär sig av sin omgivning vad som "är" snyggt och inte. Rasistiskt att sen inte sexuellt gå igång på vissa karakteristiska drag - hos en folkgrupp - som inte överensstämmer med det man lärt sig när man växt upp? Definitivt inte.

Exdiaq
2008-12-23, 23:34
Ni har inte tänkt på att visa saker har sin grund i kost och näring. Vissa kulturer har mat som inte är lika fet eller näringsrikt som andra kulturers mat vilket innebär att dom inte blir lika långa eller får lika mycket fett, vilket rövar och bröst består av.


Men jag ska dra mig ut ur diskussionen nu. Jag anser dock att ni bör omdefinera eran defination på rasism, sluta tala i ett vi och dom språk, samt behandla individer mer individuellt.

Det känns som att en del killar här är uppenbarligen porrskadade och har en världssyn och kvinnosyn som går ut på att ni tittar på halvnakna/nakna kvinnor, sägande "Öhh fan vad hon var het, henne hade man velat sätta på" osv. Skäms på er, är det en sådan värld ni vill att era döttrar ska växa upp i?



:laugh:

Tricce
2008-12-23, 23:38
http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2570936&postcount=25

jocke12
2008-12-23, 23:38
... sluta tala i ett vi och dom språk, samt behandla individer mer individuellt.

Förnekar du att det finns generalla utseendemässiga drag för olika folkslag och folkgrupper? Eller är det att tala om dem som är fel? Så länge inte andemeningen är vi mot dem, så anser inte jag att det är något fel i alla fall.

jocke12
2008-12-23, 23:40
http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2570936&postcount=25

:laugh::thumbup:

Tricce
2008-12-23, 23:42
Ber om ursäkt men alltså varna mig eller ta bort posterna men Erikwrestling är verkligen fel man att hålla på att vifta med pk fingret.

http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2567831&postcount=2601

Exdiaq
2008-12-23, 23:44
Ber om ursäkt men alltså varna mig eller ta bort posterna men Erikwrestling är verkligen fel man att hålla på att vifta med pk fingret.

http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2567831&postcount=2601



Blir bara bättre och bättre :)

ErikWrestlingFreaket
2008-12-23, 23:46
Ber om ursäkt men alltså varna mig eller ta bort posterna men Erikwrestling är verkligen fel man att hålla på att vifta med pk fingret.

http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2567831&postcount=2601


Åsikter är inte något statiskt som man har hela livet utan är något som ständigt utvecklas och ändras, som ett resultat av både åldrande och livsupplevelser :)

tonedef
2008-12-24, 00:02
ErikWrestlingFreaket är du rädd för snygga svarta människor?

ErikWrestlingFreaket
2008-12-24, 00:11
ErikWrestlingFreaket är du rädd för snygga svarta människor?


Nej, självklart inte.

Dock av någon anledning verkar svarta kvinnor inte vara så populära bland män, vilket jag tror har att göra med mer än att folk bara inte råkar finna deras "drag" attraktiva.
Precis som att jag inte tror att det bara råkar vara så att kvinnor i större utsträckning inte är attraherade till asiatiska män, utan har att göra med stereotyper i samhället och media om att dem är töntiga och har små penisar osv.


Men vi lär nog aldrig enas om den här frågan. Så ha det bra gubbar.

Kwon
2008-12-24, 01:17
Inget nytt att folk har olika smak ErikWrestlingFreaket. :)

Vissa föredrar lite mer robusta mörka kvinnor medans andra föredrar lite mindre, spädare damer från tex vissa delar av Asien.

Alla attraheras vi av olika attribut.

Vissa tycker ögon är vackrare än näsor, medans andra föredrar långt hår framför detta etc.

shadowfire
2008-12-24, 01:35
Underbar tråd.

Törs dock inte skriva vad jag tycker, har Allan varit inne i en tråd 2 ggr o gormat om rasism utan att för fem öre tala om vad han menar, så vet man att det är "random button" på ban som gäller. Ska ni moderera så skriv för tusan med tydlighet utan massa flum, "stop med rasistiska inlägg" beror ju för bövelen på vad den moderatorn anser är rasistiskt.

Kwon jag vet att du ogillar asien, men sluta vara så tydlig i alla dina trådar ;)

Erikbrottarkillen, du har en intressant syn måste jag säga, jag blir allt nyfiken på om det är fler som tänker som du eller om du bara är en tjomme som älskar att dra allt till sin yttersta spets för att testa gränserna. God jul iaf!

bear.flowertwig
2008-12-24, 03:06
Har en dejt med galet het iranska den 25:e. Jag kommer bla att *kissass* sen lutar det åt :mallan: för att avslutas med :kinky: och *love*

Det var bara en parentes :cool:

burre
2008-12-24, 03:45
Har en dejt med galet het iranska den 25:e. Jag kommer bla att sen lutar det åt :mallan: för att avslutas med :kinky: och *love*

Det var bara en parentes :cool:

Nice!
Glöm dock inte:http://manolo.se/wp-content/uploads/2008/07/rakaryggen.jpg

bear.flowertwig
2008-12-24, 03:53
Nice!
Glöm dock inte:http://manolo.se/wp-content/uploads/2008/07/rakaryggen.jpg

Tack för tipset. Ska jag köra den på mig, henne eller oss båda tycker du? :)

Bahir
2008-12-24, 04:06
Har en dejt med galet het iranska den 25:e. Jag kommer bla att *kissass* sen lutar det åt :mallan: för att avslutas med :kinky: och *love*

Det var bara en parentes :cool:

Så du börjar med anilingus, övergår till att rekonstruera scenen från När Lammen Tystnar (http://www.youtube.com/watch?v=79Jt4Q5ulEs), sen analsex, och till sist kommer ni att älska varandra?

j/k


I alla fall, jag vet inte hur ni kom in på rasistdebatten, men vad som är vacker och vad som är fult är ju subjektivt, och det är ingen tvekan om att olika folkslag har olika fysiska egenskaper som kan vara det ena eller det andra. Självklart finns det väl alltid undantag, men att säga t ex "generellt sett så tycker jag inte kvinnor från folkslag x är attraktiva" är lika rasistiskt som att säga att man föredrar chokladglass före vaniljglass (och då snackar jag glass och inget annat).


Själv har jag en polare som är ihop med en invandrartjej och de har det grymt ihop. Så länge det funkar mellan personerna, och släktingar osv inte blandar sig i, så är det inget fel på det. Skulle släktingar blanda sig i så ligger felet hos dem och den kultur de kommer ifrån (jag drar här en linje och säger att kulturer som uppmanar hedersvåld är dåliga, men ta debatten någon annan stans).

bear.flowertwig
2008-12-24, 04:38
Så du börjar med anilingus, övergår till att rekonstruera scenen från När Lammen Tystnar (http://www.youtube.com/watch?v=79Jt4Q5ulEs), sen analsex, och till sist kommer ni att älska varandra?

j/k


Ska jag vara ärlig så har jag ingen aning, vi kommer ju trots allt från två helt olika kulturer. Om jag förstått det rätt så brukar de (från mellanöstern) ju spränga sig i luften. Jag hoppas bara att hon gör det efteråt samt att det inte kommer att förstöra min julgrupp med hyacinter som jag planterade om igår (i en snygg betongkruka - kan stå emot självmordsbomber kanske?).

Kwon
2008-12-24, 12:33
Good luck Flowertwig! :)

Vinter
2008-12-25, 02:31
Har en dejt med galet het iranska

Vill också ha. Får ta och leta på rätt ställe känns det som.