handdator

Visa fullständig version : Killar som flirta på nätet trots att de har tjejer


Nina L
2008-12-19, 07:08
Om ni ser till era polare osv. Hur vanligt är det att en kille som har en flickvän/sambo/fru flirtar runt och ger komplimanger till tjejer på nätet,aldrig går över gränsen och vill/försöker träffa/träffar någon av dem i verkliga livet. Existerar det beteendet? Och nu menar jag inte en flyktig flirt, eller några ord som kanske inte var så okej utan ett återkommande beteende.

Som tjej kan man ju tycka att det är okej med lite flirtande på nätet (inte jag dock) så länge det håller sig därvid.

Min undran är; finns det såna killar öht? Min erfarenhet av flirtiga upptagna killar offline alltid vill ta det steget vidare, och jag tänker mig att det borde vara samma sak över nätet. (Tidigare flirtade jag glatt med upptagna killar, men sedan jag blev bedragen ordentligt så han jag vänt tvärt.)

Mental
2008-12-19, 07:53
Jag är sådan som mäniska, varesig jag är i ett förhållande eller inte så är jag allmänt flirtig av mig, ger ofta komplimanger eller retas/antyder saker. Men jag har aldrig vart otrogen, eller känt något behov av att vara det. Och jag tror inte jag kommer vara det heller.

Chaan
2008-12-19, 07:56
Om jag tillåts se saken från den andra sidan (mouha)

Jag lät många upptagna tjejer (tom. gifta) flirta med mig först irl och sedan nu på nätet men har insett att det beteendet måste hållas nere till en viss nivå. Det är ok att de flirtar och jag kan svara leende men uppmuntrar det inte mer.

Jag tycker man måste hålla isär internet och irl. Det borde vara ok att flirta online med vissa förbehåll.. en sak är att flirta med någon man aldrig träffat - från andra sidan jorden - en annan är att flirta med granntjejen som gett en emailadressen - samma med exen - inte alls samma sak att flirta med exen som med nya.

Över huvud taget tänker jag att det måste vara ok att vara i ett förhållande och flirta på avstånd (brev, online, sms, telefon osv) med klausulen att tjejer löper en större risk (för överfall o dyl) förstås - sålänge man inte träffas. Men tyvärr så kräver det där "inte träffas" typ fotboja på partnern för att det ska kunna kontrolleras... och egentligen räcker inte ens det. Tänk förklaringen "ja men jag satt på Stureplan och fikade" - hur fan ska man då veta vad sällskapet var? Nej - det enda raka vore att ALLA har fotbojor som har en GPS och något id och så kan man sitta vid datorn och se var alla befinner sig hela tiden :D

Sedan så är ju webbkamera med ljud och video ganska mycket som att träffas också men tycker fortfarande det måste räknas till "flirtar" och det måste ju vara ok. Jag menar, hur ska man kunna ta ett vanligt jobb om man måste lova partnern att titta ned i marken så fort den där snyggingen ler och tittar en i ögonen.
__________________________________________________ _____
Väldigt nyfiken på vad du är ute efter men räknar inte direkt med att få veta :em: Om du fiskar i grumliga vatten efter någonting som skulle röra killars psyken, så tänk först på att någonstans kring 50% av befolkningen (eller vad är det är - många iaf) någon gång träffar en partner på jobbet... och då snackar vi inte gayförhållanden utan tjejer är precis lika goda kålsupare. Som samhället sett ut de 3 senaste årtiondena har det varit rätt stor risk/chans (beroende på vems perspektiv man tar) att par bryts upp pga en ny partner som hittas på jobbet - men det är bra att du tar upp saken ;) Det kommer bara bli mer och mer av internet :D

Nina L
2008-12-19, 08:21
Jag är sådan som mäniska, varesig jag är i ett förhållande eller inte så är jag allmänt flirtig av mig, ger ofta komplimanger eller retas/antyder saker. Man väljer själv hur man är "som människa".

Jag menar, hur ska man kunna ta ett vanligt jobb om man måste lova partnern att titta ned i marken så fort den där snyggingen ler och tittar en i ögonen.Jag tycker att ögonkontakt är okej. Men om personen är extremt attraktiv så drar jag mig undan. Sen finns det omedveten flirting som jag tydligen ägnar mig åt, förändrade rörelser och beteenden. Men eftersom jag faktiskt inte märker att jag gör det så tycker jag inte att det räknas. På nätet är det ju en annan femma. Skulle jag skriva till någon att denne var jävligt het på den där bilden han/hon nyss lade upp så är det en uppenbar sexuell komplimang och därmed (enligt Nina) inte okej.

Men jag börjar faktiskt misströsta. Jag vill inte ha en snubbe som håller på och säger till andra tjejer att de är sexiga eller snygga. Då är det lika bra att ha ett öppet förhållande och ****** runt hur mycket man vill med andra, för då blir man i alla fall (troligen) inte lurad.

Men det gäller Internet här. Är det ett allmänt sett okej beteende om en upptagen kille (eller tjej, okej) säger till en ytlig bekant att hon är het? Är det jag som är en osäker gammal särring?

D Andersson
2008-12-19, 08:28
Jag tycker man måste hålla isär internet och irl.

Känner du igen det där Nina? ;)

Chaan
2008-12-19, 09:12
Är det jag som är en osäker gammal särring?

Kontrollbehov behöver inte betyda osäkerhet. Jag tycker t.ex. saker och ting brukar gå bra sålänge jag inte låter andra blanda sig i.


Sen finns det omedveten flirting som jag tydligen ägnar mig åt, förändrade rörelser och beteenden. Men eftersom jag faktiskt inte märker att jag gör det så tycker jag inte att det räknas.

Hehe

Min senaste tjej var sådan - parant som det nog heter. Trevlig, söt., öppenhjärtlig.. hon brukade säga "jag var bara trevlig mot honom" och det stämmer långt! Tjejer är faktiskt normalt trevligare mot varandra och killar (jag menar i mingelsituationer - inte kompisrelationer.) Men mina misstankar besannades när det gällde henne - hon hamnade i samma säng som en av hennes flirtar.


Jag tycker att ögonkontakt är okej. Men om personen är extremt attraktiv så drar jag mig undan. På nätet är det ju en annan femma. Skulle jag skriva till någon att denne var jävligt het på den där bilden han/hon nyss lade upp så är det en uppenbar sexuell komplimang och därmed (enligt Nina) inte okej.


Åh fan så du är den perfekta partnern alltså?


Men jag börjar faktiskt misströsta. Jag vill inte ha en snubbe som håller på och säger till andra tjejer att de är sexiga eller snygga.

Det är ju det jag säger, du vill inte ha en snubbe utan en snel tjej *cupid*


Då är det lika bra att ha ett öppet förhållande och ****** runt hur mycket man vill med andra, för då blir man i alla fall (troligen) inte lurad.


Nej det där punk/raggarsystemet gillar jag inte - finns iofs t.om. under de omständigheterna att man kan gå ut på krogen och haffa första bästa. Men vem vill ha det? Däremot i förtrolighet så går det nog att ha flera partners, kallas polyamori... jag menar - finns det verkligen någon perfekt partner?


Men det gäller Internet här. Är det ett allmänt sett okej beteende om en upptagen kille (eller tjej, okej) säger till en ytlig bekant att hon är het?

Ja det är ok att flirta. Däremot kan det få konsekvenser. Killar som flirtar med neurotiska kvinnor kan få större svartsjukedramor än de kunnat drömma om inklusive rättsprocesser och annat. Tjejer kan dra på sig killar som var lite för tuffa och kanske har lite för tuffa kompisar. Ska "snubben" skydda tjejen mot vad det nu är (Hells Angels?)

Men killar kommer alltid säga till andra tjejer när de är heta och tjejer kommer alltid fortsätta intervjua killar i syfte att utröna om de skulle bli en bra partner :D SÄRSKILT på internet

Langster
2008-12-19, 09:27
Men det gäller Internet här. Är det ett allmänt sett okej beteende om en upptagen kille (eller tjej, okej) säger till en ytlig bekant att hon är het? Är det jag som är en osäker gammal särring?

Att säga att någon ser bra ut är väl en sak, att säga att man vill sätta på är en helt annan.
Om man går runt och känner att ens partner inte får vara social/vänskaplig (och där ingår komplimanger av icke-sexuell art) mot andra av det motsatta könet, utan att hela hans/hennes värld ska kretsa runt dig kommer det bli väldigt jobbigt för båda två.

J.V
2008-12-19, 09:31
Är jag i ett förhållande så är jag.
Vill man flirta med allt och alla kan man lika gärna vara singel.

Griip
2008-12-19, 10:03
Flirta gör man väl för att söka en partner att para sig med inte för att det är något socialt med det? Och varför skulle någonting vara ok på internet men inte irl? Är inte internet bara ett kommunikationsmedel? Förstår inte alls hur människor resonerar ibland

mangs
2008-12-19, 10:12
Jag tycker det är bra att vara trevlig mot andra av både det egna och motsatta könet oavsett om man är singel eller i ett förhållande. Var gränsen mellan trevlig och flirtig går är individuellt skulle jag tippa men jag tycker inte det är ok att flirta bakom ryggen då man är i en partner-relation. Grundregeln borde ju vara att man skall inte göra någonting som man inte kan göra när ens partner ser en.

Sedan handlar det mycke tom ett samspel med tror jag. Vissa människor passar bättre ihop och kan då lättare ha en viss typ av relation. Detta gäller ju oavsett om personen är singel eller partner. Man har en viss jargong med vissa kompisar och arbetskollegor och för vissa yttrar dessa sig i att tex vissa arbetskollegor har en lite flirtig relation.

Sedan är det klart att vissa gör det med avsikten att kanske få äta olovlig frukt men detta tror jag gäller båda könen.

Jag har årets företagsjulfest starkt i minnet och det kom upp både ett och annat /frånom ens kollegor som man höjde ögonbrynen för.

shut teh face
2008-12-19, 10:19
Jag har årets företagsjulfest starkt i minnet och det kom upp både ett och annat /frånom ens kollegor som man höjde ögonbrynen för.
Det klassiska! Man undrar vad folk är för stolpar egentligen.

Det är förståeligt att man kan utveckla känslor för arbetskollegor, och många verkar leva ut dessa under "företagsfester". Men det är avskyvärt folk som trasslar med andra, har man det dåligt då gör man slut med sin partner istället!

Langster
2008-12-19, 10:25
Flirta gör man väl för att söka en partner att para sig med inte för att det är något socialt med det? Och varför skulle någonting vara ok på internet men inte irl? Är inte internet bara ett kommunikationsmedel? Förstår inte alls hur människor resonerar ibland

Tycker inte flirta och komplimang är samma sak som sagt. Nina ville inte ha en kille som gav andra tjejer komplimanger på nätet. Jag tycker det låter konstigt och jobbigt att man t.ex inte skulle få ge en komplimang till någon av motsatt kön här på kolo. För mig är det inte att flirta, folk måste fan kunna ta och ge komplimanger utan att tänka "knula knula knula", annars är det något fel.
Flirtar man går man ett par steg längre än att ge en simpel komplimang som "snyggt" tycker jag och det kan man ju ge fan i om man är rädd om sitt förhållande.

Sen angående internet eller irl så tycker jag samma regler ska gälla överallt.

mangs
2008-12-19, 10:30
Jag håller med Langster. Jag kan även passa på att ge en komplimang och säga att han oftas skriver bra och tänkvärda saker. Detta kan jag säga eftersom han är samma kön och därmed inte intressant ur ett sexuellt perpektiv. Hade däremot en kvinnlig medlem postat samma sak hade kanske vissa tyckt det var flirtning jag höll på med då jag berömde.

Jag tycker det är en skillnad på komplimanger och att flirta. Sedan är det ju en annan historia att många medlemmer här uteslutande ger komplimanger till det motsatta könet men detta är som sagt en annan historia och grundar sig nog både i "moste knula" samt att det är svårt att berömma och därmed stärka en konkurent som ev. någon gång i framtiden skulle kunna komma emellan dig och "moste knula" objektet.

Langster
2008-12-19, 10:41
Tack Mangs, det var snällt skrivet och jag tar den komplimangen utan att bli sexuellt upphetsad. :D

Griip
2008-12-19, 10:53
Tycker inte flirta och komplimang är samma sak som sagt. Nina ville inte ha en kille som gav andra tjejer komplimanger på nätet. Jag tycker det låter konstigt och jobbigt att man t.ex inte skulle få ge en komplimang till någon av motsatt kön här på kolo. För mig är det inte att flirta, folk måste fan kunna ta och ge komplimanger utan att tänka "knula knula knula", annars är det något fel.
Flirtar man går man ett par steg längre än att ge en simpel komplimang som "snyggt" tycker jag och det kan man ju ge fan i om man är rädd om sitt förhållande.

Sen angående internet eller irl så tycker jag samma regler ska gälla överallt.

Absolut.

Mirre
2008-12-19, 11:54
Jag fick inspiration i denna tråden och ställde lite liknande diskussionsämnen här: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=3380138#post3380138

Mental
2008-12-19, 12:00
Man väljer själv hur man är "som människa".


Japp, och jag älskar mig själv, det var inte det mitt svar berörde, utan att man visst kan vara flirtig utan att på något sätt gå och vara otrogen.

xarizma
2008-12-19, 12:59
Palla flirta på nätet.

RL ftw

L-Sami
2008-12-19, 13:01
Om man är nöjd med sin tjej så varför ska man flirta med andra :Virro