handdator

Visa fullständig version : byte av shema


Fridolf
2003-07-13, 12:30
Har nu kör så här i ca 10 veckor
Mån.Axlar,traps
Tis.Ben,vader
tor.bröst,tric
fre.ryg,bic

Men nu känner jag att det är dax att byta chema har tänkt mig att köra 5 dagar i veckan där ja kommer träna igenom kroppen 1 gång i veckan ja kommer alltså bara kör 1 stor muskel perr pass.
men nu till frågan hur skall ja lägga upp muskelgrupperna för att få bästa möjliga återhämtning.
anledningen till att ja ska köra så här är att ja ska höja sett antalet per muskelgrupp och att det då blir jobbigt att köra många muskelgrupper tillsamans.
det verkar också som att det är dom muskelgrupperna ja kör först i träningspasset som jag fått mest ökningar i tex ryggen har ja ökat väldigt bra i medans biceps har stått stilla.
så jag är väldigt tacksam för alla svar om hur ja ska lägga upp shemat för bästa möjliga återhämtning. En ska till bara mitt gym är för tillfället stängt på helgerna så det blir till att köra alla dar i sträck men om några veckor öppna det på helgerna så då skulle det väl va smart att lägga en vilo dag på tex.onsdag

King Grub
2003-07-13, 12:58
När jag kör ett femdagarsupplägg kan det se ut så här:

Måndag: Rygg

Tisdag: Bröst

Onsdag: Ben

Torsdag: Axlar

Fredag: Biceps, Triceps

Vader och mage där de passar.

Cartwright
2003-07-13, 13:16
Originally posted by King Grub
När jag kör ett femdagarsupplägg kan det se ut så här:

Måndag: Rygg

Tisdag: Bröst

Onsdag: Ben

Torsdag: Axlar

Fredag: Biceps, Triceps

Vader och mage där de passar.

Om man vill ha lördag och söndag helt träningsfria, men kombinera ovanstående med t.ex. jogging blir det väl bäst att köra vader tillsammans med den övriga benträningen. För man vill ju inte jogga på bendagen, och kanske helst inte dagen efter heller. Eller vad säger ni?

King Grub
2003-07-13, 13:23
Originally posted by Cartwright


Om man vill ha lördag och söndag helt träningsfria, men kombinera ovanstående med t.ex. jogging blir det väl bäst att köra vader tillsammans med den övriga benträningen. För man vill ju inte jogga på bendagen, och kanske helst inte dagen efter heller. Eller vad säger ni?

Instämmer. Axlar+vader fungerar också fint för mig, om jag har den dagen cardio-fri. Mage tycker jag känns skönt att köra tillsammans med bröstet.

Muskelsmurfen
2003-07-13, 13:51
Jag experimenterar just nu med en 4-split enligt 2-1-2 schema, kanske något för dig också?

Fridolf
2003-07-13, 18:35
det uppläget ser ju jättebra ut king grub precis som jag hade tänkt mig tack så mycket.:hbang: