handdator

Visa fullständig version : Datorproblem, skärmen fryser sig


__ML__
2008-12-18, 17:54
Tjena. Köpte en ny dator i förrgår från komplett en Laptop Pavilion Dv7-1190eo, nu är de så att den funkade kanon till en början men igår så började den att tjorva, först tänkte jag att de var en engångsföreteelse men nu när de har hänt 8-10 gånger så måste det vara nåt fel. Och problemet uppkommer inte vid någon större belastning av datorn, kan sitta å surfa runt bara, kolla nån video på youtube och sen mitt i allt så fryser sig hela skärmen, allting står stilla, det går inte att göra någonting förutom att hålla inne avstängningsknappen så den startar om. Har testat ominstallera datorn också och jag trodde nästan att det hade löst problemet, tills nyss då den hängde sig igen, tänkte ringa Hp-supporten men dom stängde kl 17 och har stängt för helgen. Har sökt runt på nätet efter lösningar men inte hittat någonstans så jag tänkte att jag testar här.Tänkte om någon av er har haft liknande problem eller vet hur man kan lösa problemet?

Tack för svar

King Grub
2008-12-18, 18:02
Du har installerat alla drivrutiner, från chipset till grafikkort?

__ML__
2008-12-18, 18:12
Datorn var ju "färdiginstallerad" när den kom, och det enda jag har uppdaterat är grafikkortsdrivrutinerna och uppdaterat Bios. Fast jag kanske borde testa ladda ner alla drivrutiner som finns på HP´s hemsida till min dator och testa köra och se om problemet försvinner. Men när det uppstår sådana här fel, vad är det som det brukar vara fel i, CPU´n, Grafikkortet eller minnena? Eller det kanske kan vara vad som helst av dom

King Grub
2008-12-18, 18:50
Är det hårdvarufel kan det nog vara vilket som helst, ja. Misstänker man det, och inte har möjlighet att felsöka själv utan att garantin försvinner, är det nog bäst att skicka in den.