handdator

Visa fullständig version : Bedöm mitt träningschema


villblienfyrkant
2008-12-18, 14:51
Hejsan!
jag undrar om jag tränar på ett bra sätt eftersom jag inte snackat med någon gyminstruktör.jag är 17 år och har tränat i 2 år men först sedan 3månader tillbaka har jag tredubblat min träning till det som står nedan .mitt chema ser ut så här.

måndag: löpning 6 km (30min)
tisdag: vila
onsdag: gym:bänkpress, armar (biceps+triceps med hantlar, vikten så tung att jag precis klarar 4-10 reps), knäböj, sit-ups, armhävningar
Torsdag: löpning 6 km
fredag: gym: hela kroppen(låg vikt+många reps=uthållighet), armar (samma som onsd)
lördag:löpning 6km
söndag:gym: alla övningar som onsd+fred förutom knäböj.

jag undrar om jag gör vissa saker onödigt mycket som tex armar3ggr/vecka eller om löpningen motverkar gymträningen? jag känner mig fräsch och utvilad till varje gympass och jag äter ordentligt. vad tycker ni? finns det något att förbättra?

mjukglass
2008-12-18, 15:15
träningsprograms duglighet är ofta beroende på vilka resultat den som använder sig utav dem vill ha.

Så. Mitt svar beror.

villblienfyrkant
2008-12-18, 15:28
träningsprograms duglighet är ofta beroende på vilka resultat den som använder sig utav dem vill ha.

Så. Mitt svar beror.

Det jag vill få ut av träningen är egentligern ALLT som går att få ut men om jag ska priotera det så blir det så här:
styrka, hälsa, ökad muskelmassa, uthållighet. kan väl sammanfatta det som att jag vill ha lite av varje.