handdator

Visa fullständig version : Projektplaneringsverktyg


Calleman
2008-12-18, 11:47
Hej,

Förstår att detta inte är det bästa stället att ta upp denna frågan, men skulle vilja ha lite input från "vanliga" användare och inte bara IT-nördar som hänger på andra forum som jag ställt frågan till.

Har börjat leta efter ett enkelt projekthanteringsverktyg med ett par enkla krav:

- Se överblick av projekt (själv, samt andra användare)
- Sätta milstolpar och deadlines
- Kunna lägga till användare med olika rättighet (läs, skriv, admin)
- Dokumenthantering (.xlsx, .docx t ex)

I övrigt ska det vara lätt att använda, och en person som aldrig använt programmet ska enkelt kunna sätta sig in i det. Med andra ord behövs inte en massa lull-lull funktioner.

Finns det någon på kollo som använder ett system som liknar mina ställda krav, och vad tycker ni i så fall om det?

Calleman
2008-12-18, 11:49
Glömde säga att det ska vara webbaserat.

jocke12
2008-12-18, 12:00
http://www.basecamphq.com

Nitrometan
2008-12-18, 12:02
Har du kollat på projektplatsen.se ??

De har iaf en del av de funktioner du vill ha. Det var iofs ett tag jag var där och kollade.

Calleman
2008-12-18, 12:08
Har du kollat på projektplatsen.se ??

De har iaf en del av de funktioner du vill ha. Det var iofs ett tag jag var där och kollade.

Nej, men ska genast ta mig en titt. Tack för tipset. Hur upplevde du projektplatsen när du använde det?

Calleman
2008-12-18, 12:10
http://www.basecamphq.com

Den har jag kollat, och ser helt ok ut. Med ett problem, vissa av våra användare är inte bekväma med engelska, och vad jag förstod så fanns basecamp inte tillgängligt på svenska än.

hangatyr
2008-12-18, 12:18
basecamp är det klart bästa verktyg jag har använt avseende detta.

hangatyr
2008-12-18, 12:18
Nej, men ska genast ta mig en titt. Tack för tipset. Hur upplevde du projektplatsen när du använde det?

projektplatsen är som basecamp fast mycket sämre.

LSR
2008-12-18, 15:21
Har du kikat på Ms Project?
Är inte webb baserat, men det är ett ganska lättanvänt och kraftfullt verktyg för ditt projekt.