handdator

Visa fullständig version : kreatin under deff


Beppe
2008-12-18, 11:14
Tänkt börja deffen i slutet på januari, ska då ner från 93kg till 85 till att börja med. Förra gången jag deffade var jag totalt orkeslös på gymmet, ingen explosivitet eller uthållighet alls.
Är det någon idé att gå på en kreatinkur då samtidigt som man deffar för att "jämna" ut lite. För jag svarar jävligt bra på kreatin (under bulk iaf)
Någon som har bra erfarenheter/information om detta skulle vara någon idé?

Danny Devito
2008-12-18, 11:19
Är det dåligt att ta kreatin vid diet?
Nej, men det kan bli lite svårare att veta hur dieten går om man bara använder sig av en våg. Annars kan det till och med vara en fördel att ta kreatin i samband med diet då det kan motverka lite av muskelförlusten och ge mer uthållighet vid träningen.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194

Beppe
2008-12-18, 11:54
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194

jojo, har redan läst denna. Att det inte är dåligt vet jag. Men jag undrade om någon har märkt någon stor skillnad under viktminskning med intag av kreatin. Styrkemässigt eller uthållighetsmässigt.

är jäkligt dålig på att formulera mig också så du kanske missförstod

SweLabs
2008-12-18, 12:32
Kreatin fungerar kanon under deff.

Såfiiia
2008-12-18, 13:25
Vilket kreatin rekonenderar ni under deff... vill inte dra på mig onödig vätska..
nån som provat Kreatin complete star nutrition?? bra???

King Grub
2008-12-18, 13:31
Har du ingen viktklass att kvala in i är det ju inte en nackdel med vätska i musklerna.

SweLabs
2008-12-18, 14:11
Vilket kreatin rekonenderar ni under deff... vill inte dra på mig onödig vätska..
nån som provat Kreatin complete star nutrition?? bra???

Alla kreatin sorter är samma men bundna till olika transportmolekyler. Allt kreatin binder vatten och det är ingen dålig egenskap utan snarare positiv om du nu inte ska se helt stenhård ut på en tävling.

Prova ett kreatinmonohydrat av märket creapure. Säljs av de flesta större aktörer och är ett völdigt bra och prisvärt kreatin.