handdator

Visa fullständig version : Paul Chek


obesogen
2008-12-17, 23:49
Vad tycker ni om Paul Chek och hans träning/kostfilosofi?

För er som inte vet vem Paul Chek är så är han en känd profil från Australien som tidigt gjorde sig känd för sina träningsfilmer med bobathbollen som redskap för ett antal år sedan. Han har även en skola "Paul Chek" institute, där man kan gå en fyraårig utbildning och lära sig om "hollistisk" hälsa. Idag håller han en kurs på Eleiko om dieter för atleter (han är ansluten till eleiko och håller en del kurser där). För mer info får ni googla, det finns en hel del...

Paul Chek om bålstabilitet:
Le6WVqvc9cU

Paul Chek tränar, hyfsat energisk kille :D :
mhYH_qtJrFk

ceejay
2008-12-17, 23:55
verkar ju rolig :P

kolla sista övningen på andra filmen, verkar asjobbig!

Ungrim
2008-12-18, 07:30
Hur gammal är gubben??

Arne Persson
2008-12-18, 08:59
Har träffat honom några ggr. Har en hel del bra idéer och en del totala vansinnigheter som nog är nödvändiga om man skall "slå igenom over there".....

Han är mkt vänlig och trevlig att prata med.

obesogen
2008-12-18, 10:25
Hur gammal är gubben??

46-47 har jag för mig

obesogen
2008-12-18, 10:26
Har träffat honom några ggr. Har en hel del bra idéer och en del totala vansinnigheter som nog är nödvändiga om man skall "slå igenom over there".....

Han är mkt vänlig och trevlig att prata med.

Vilka idéer tycker du är bra?

raQblad
2008-12-18, 10:26
Har träffat honom några ggr. Har en hel del bra idéer och en del totala vansinnigheter som nog är nödvändiga om man skall "slå igenom over there".....

Han är mkt vänlig och trevlig att prata med.Ursäkta för Off Topic men; Arne, snälla töm din PM-box :)

On topic så har jag jobbat med en herre som utbildats i Holistic Training av Paul Chek, och han är en ganska stabil herre dessutom. Som Arne säger verkar en del vara riktigt bra och en del väldigt knäppt.

Och sista övningen han gör _är_ ju omöjlig! Man får jobba rätt hårt med balans innan man ger sig på den :D

martin86
2008-12-18, 13:25
Har träffat några PT:s som är chek-skolade.

De är väl ganska kunniga, men även väldigt hjärntvättade. Väldigt insnöade på att allt Chek säger är absolut sant och ganska negativt inställda till andra träningsmetoder.

Min uppfattning är att Paul Chek har väldigt mycket speciella idéer som inte är särskilt teoretiskt förankrade, men som Arne säger krävs det väl för att slå igenom i the US of A.