handdator

Visa fullständig version : Träningshandskar utan skinn?


ZirTiger
2008-12-17, 23:15
Jag har försökt hitta ett par träningshandskar som inte är gjorda av skinn men det verkar helt omöjligt. Jag hittar inte ens halvkassa handskar. Någon som vet var det finns?

(Ja, jag vet att riktiga män både slaktar djur och lyfter skrot utan handskar men jag har inga problem med att inte vara så manlig.)

Mental
2008-12-17, 23:41
Köp ett par handskar som inte är av skinn och klipp fingrarna av dem och kalla de träningshandskar då?

ZirTiger
2008-12-18, 00:10
Köp ett par handskar som inte är av skinn och klipp fingrarna av dem och kalla de träningshandskar då?

Det är en idé som slagit mig med men tyvärr hittar jag inga sådana handskar heller. Det är klart att jag kan ta vilka handskar som helst men problemet med dem är att om de bara är gjorda av vanligt tyg kommer de garanterat att gå sönder väldigt snart och dessutom kommer de inte ge vidare bra grepp. Men känner du till några slitstarka handskar (typ arbetshandskar) som inte är gjorda av skinn får du gärna säga till var du hittat dem med. :)

Buckethead
2008-12-18, 00:25
Jag kommer ihåg skydd som var gjorda av neoprene eller något liknande som i princip var en tyglapp man hade i handen. Vissa var just rektangulära tyglappar medans andra hade hål man körde in fingrarna i så dom hölls kvar på handen. Men jag tror jag såg dom i slutet på 90-talet så om dom fortfarande finns kvar vet jag inte.

Testade googla lite och hittade: http://www.newgrip.com/
Dom jag kommer ihåg var i samma stil, men dom var nog lite mer primitiva.

ZirTiger
2008-12-18, 10:22
Nice. De där skall jag kolla in mer. :D Tack!

ZirTiger
2009-01-12, 21:13
Nu är de beställda och på väg. :D Ser fram emot att prova dem.

jeriksson
2009-01-12, 21:22
Okej, men annars är det väll inte alltid skinn på handskarna? Tror det bara är tyg som är skinnliknande annars faktist :)

Srednq
2009-01-12, 22:12
cykelhandskar?

Dreas
2009-01-12, 22:14
Varför vill du inte ha skinn? Allergisk?

Sebbe_H
2009-01-12, 22:40
Varför vill du inte ha skinn? Allergisk?

Svårt att dra slutsatsen att han är emot skinn från djur?

ZirTiger
2009-01-13, 17:11
Okej, men annars är det väll inte alltid skinn på handskarna? Tror det bara är tyg som är skinnliknande annars faktist :)
Har inte hittat några som inte har åtminstone små detaljer gjorda av superüberdupergetskinn typ. :(

cykelhandskar?
De är inte tillräckligt hållbara. De ger iofs ok grepp men slits sönder relativt enkelt. Dessutom är väl de flesta sådana också gjorda av skinn?

Varför vill du inte ha skinn? Allergisk?
Jag är vegan.

TcAnders
2009-01-13, 17:13
Crosshandskar är nog inte helt fel som träningshandskar.

ZirTiger
2009-01-13, 21:09
Crosshandskar är nog inte helt fel som träningshandskar.

Kan nog vara helt sant. Det ska jag tänka på när jag slitit ut mina new-grip. :)