handdator

Visa fullständig version : Hur fortsätta öka/behålla sin massa under lumpen?


PingPongPung
2008-12-17, 17:49
Har inryck juli nästa år, men vill inte förlora all denna massa jag lagt på mig sen jag började träna.
Så för att inte magra ner till en jude alá 1943 så skulle jag vilja ha knep (från er som kanske gjort lumpen?) hur jag gör för att inte tappa allt!

Alla mina kompisar som gjort lumpen har gått ner nå jävligt. Mycket aktivitet, kanske inte lika mycket mat!
Vad säger befälen om man bunkrar upp med gainers på regementet?

Eller får jag helt enkelt ta att det kommer bli en 11 månader lång deff och sen inse att min träningskompis nu kommer bli starkare än mig? :confused:

Langster
2008-12-17, 17:56
Har inryck juli nästa år, men vill inte förlora all denna massa jag lagt på mig sen jag började träna.
Så för att inte magra ner till en jude alá 1943 så skulle jag vilja ha knep (från er som kanske gjort lumpen?) hur jag gör för att inte tappa allt!

Alla mina kompisar som gjort lumpen har gått ner nå jävligt. Mycket aktivitet, kanske inte lika mycket mat!
Vad säger befälen om man bunkrar upp med gainers på regementet?

Eller får jag helt enkelt ta att det kommer bli en 11 månader lång deff och sen inse att min träningskompis nu kommer bli starkare än mig? :confused:
Ät mycket. Jag gick upp typ 10 kvalitetskilon i lumpen.
Skaffade min första gainer under värnplikten, när fänriken såg burken under sängen frågade han om jag hade den för jag skulle bli en stor och stark krigare. Ja, fänrik! Var mitt svar.

tejpis
2008-12-17, 18:06
Ät mycket. Jag gick upp typ 10 kvalitetskilon i lumpen.

Samma här.

saab900
2008-12-17, 18:10
Samma här med, precis 10 kilo upp. Det är bara att äta mycket av det som bjuds, maten är generellt riktigt bra*popcorn*
Det beror ju också på vilken utbildning du gör, dvs hur mycket du är i fält. Själv var jag ca 1/3 av tiden i fält, där man får betydligt minder mat om det inte är iso, och minimalt med sömn, men det gick ju bra ändå.

Erik__
2008-12-17, 20:05
Ät allt du kommer över bara, på min pluton struntade folk i grönpåsen om det var fel rätt eller nått annat problem, och "åt" choklad och energidryck som måltid...då går man ner rätt fort =)

bunkra upp med bullens pilsnerkorv, man kan sälja sånt riktigt dyrt efter en vecka i skogen dessutom :D

Gladen
2008-12-17, 20:10
Brorsan muckade precis från lumpen och han hade med sig Gainer som han tog ibland. :)

raQblad
2008-12-17, 20:49
Är du inte befälens hack-offer så ska det nog gå bra att ta med sig gainer. Annars är mitt tips precis som alla andras - ät allt och ät mycket. Vissa dagar är det omöjligt men andra får du möjlighet att trycka i dig nå gröndjävulska mängder mat.

Hemi
2008-12-17, 21:55
Maten är väl ganska stabbig också, lite väl lite grönsaker, kan jag tycka. Gym finns kanske, det jag såg sist hade det man behöver. Fast man kan vara ganska sliten i bland.

svedberg1
2008-12-17, 23:09
Det beror på vilken utbildning du går. Vissa är mer ute i fält och i fält får man i sig mindre mat, om man inte tar med sig mer. Vissa gillar inte norgepåsar så de skiter i vissa måltider, andra käkar för att orka med. När du är på kasern, så får man ju mycket mat och bra mat, så det är inga problem. Det är just i fält som du kommer gå ner, enligt mig

SåTunn
2008-12-17, 23:40
Som sagt, det beror på vad du är uttagen till. Är du jägare kan det bli tufft. Jag åt allt jag kom över och klarade mig nog +-0. Det är svårt när "all förflyttning sker med språng"...

Tänk på att äta mycket och mycket fett. Vill dina polare inte ha leverpastejen i fält? Kanon! Den är rena gourmematen kan jag lova!

Är du uttagen till en lugn tjänst lär du nog vara mer försiktig med maten. Har polare som gick upp 10 kg.

-Englund
2008-12-18, 17:22
som sagt, det beror på vad du är uttagen till.

+9999999999