handdator

Visa fullständig version : Två snabba frågor


shut teh face
2008-12-17, 10:44
Jag behöver tips på en god apelsinlikör som jag ska använda i tryffel


---

Min advokat är på semester, jag blev tilldömt ett skadestånd förra året, nu har kronofodgen konstaterat att han som misshandla mig är pank. Så jag ska gå vidare själv. Men jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Försäkringskassan eller försäkringsbolaget (som jag hade vid tidpunkten) ?

hahavaffan
2008-12-17, 11:22
Jag vet bara Cointreau... men det kanske inte räknas som apelsinlikör?

kaer
2008-12-17, 11:31
Jag skulle väl säga Cointreau med, men föreslår den här som alternativ:
http://www.vinguiden.com/?flaskID=6402&M=62
Eclair triple sec eller vad den nu ska kallas.
Jag blev pålurad den istället för cognac i somras, värdelös som cognac, men som apelsinlikör är den väl rätt bra.

strimman
2008-12-17, 19:29
Jag vet ingenting, men det borde det ju finnas någon annan här som gör .. :)

Men har du kollat med Brottsofferfonden?
De bör kunna betala ut pengarna till Dig, och göra upp en avbetalningsplan med den dömda, för att han ska kunna återbetala pengarna till dem.

I min värld iaf. :)

Backe
2008-12-17, 19:40
Min advokat är på semester, jag blev tilldömt ett skadestånd förra året, nu har kronofodgen konstaterat att han som misshandla mig är pank. Så jag ska gå vidare själv. Men jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Försäkringskassan eller försäkringsbolaget (som jag hade vid tidpunkten) ?

Kontakta först det försäkringsbolag du hade vid tiden för misshandeln och se om din försäkring täcker skadan. Får du inte ut någonting alls eller en summa som understiger det du blivit tilldömd i tingsrätten vänder du dig till Brottsoffermyndigheten (http://www.brottsoffermyndigheten.se/).

Handcuff
2008-12-17, 19:44
Kronofogden fortsätter ju söka pengar hos den panke person i massa år...orkar inte kolla upp hur länge just nu. Är för hungrig.

Har rätten dömt ut skadestånd så ska det inte vara några problem att få hjälp av brottsoffermyndigheten. Ring och fråga hur du ska göra.

Kolla också hos ditt försäkringsbolag, eller ja det ska du göra först.

Yes
2008-12-17, 20:05
Kronofogden fortsätter ju söka pengar hos den panke person i massa år...orkar inte kolla upp hur länge just nu. Är för hungrig.
Har för mig man kan söka skuldsanering efter 5 år men det är inget som beviljas i första taget. Problemet är väl bara att snubben lär vara arbetslös och inte direkt motiverad att skaffa jobb då han kommer få leva på existensminimum ett tag för att betala av skulden, och han kan mycket väl ha andra skulder att betala. Så risken är stor att det är tämligen kört att få pengarna den vägen.