handdator

Visa fullständig version : för lite mat dålig kondition


bratizlava
2008-12-16, 20:00
Hej jag är en kille på 22år gammal och äter för lite, äter oftast en gång om dagen men ibland två gånger.Så nu har jag börjat träna boxning och jag märker jag orkar inte med något längre blir yr i huvudet när jag tränar och får ont i halsen.Jag har gått ner 15 kg är 189cm lång och väger nu 72cm. Jag undrar kan nån hjälpa mig hur jag ska gå tillväga för att förbättra konditionen och orka mer. Och hur ska jag börja, jag behöver också hjälp me att gå upp i vikt

Scratch89
2008-12-16, 20:46
Du kan väl börja med att äta mer och fler gånger?

Snorkelfarsan
2008-12-17, 00:28
Du kan väl börja med att äta mer och fler gånger?

Det Scratch föreslår är ju självklart... Men jag antar att du redan vet om att du måste äta mer för att orka och för att så småning om gå upp i vikt. Och att du inte gör det för att du av någon anledning inte vill eller kan äta mer än två gånger per dag. Är det någon mental inställning (ätstörning) eller har du bara inte aptit?

Oavsett så borde du kunna öka energiintaget genom att se till att ha riktligt med fett i maten som är energirikare än kolhydrater och protein, och fortfarande äta 2 gånger om dagen. Även om det inte är optimalt, tre gånger är nog minimum tycker jag, och att äta två gånger verkar ju inte funka för dig? (därmed inte sagt att det inte kan funka).

Har du svårt att få i dig mer mat så försök att få i dig energi genom att förtära mer vätska i form av Gainers (ex mjölk med diverse pulver osv) eller frukt-smoothies. Det är inte så svårt att göra en energirik dryck som slinker ner lätt. ha i lite grädde eller olja.

Onigiri
2008-12-17, 09:44
Eller lite godis :) :)