handdator

Visa fullständig version : Vem ska jag gå till för behandling?


Hönke
2008-12-16, 11:24
Har en massa problem med ryggen, ont i skulderbladen, händerna dommnar, en krampaktig känsla i delar av ryggen, får lätt ishiash m.m

Vem ska jag gå till för att få rätt behandling? Naprapat, kiropraktor eller massageteraput? Vilken slags massage i sådana fall?

Har varit hos en (antar de var en naprapat) genom jobbet. Hon kunde inte göra så mycket, gav mig tips på visa övningar som inte har hjälpt.

Tipsa gärna om någon bra i Göteborg, tack.

obesogen
2008-12-18, 10:44
Har en massa problem med ryggen, ont i skulderbladen, händerna dommnar, en krampaktig känsla i delar av ryggen, får lätt ishiash m.m

Vem ska jag gå till för att få rätt behandling? Naprapat, kiropraktor eller massageteraput? Vilken slags massage i sådana fall?

Har varit hos en (antar de var en naprapat) genom jobbet. Hon kunde inte göra så mycket, gav mig tips på visa övningar som inte har hjälpt.

Tipsa gärna om någon bra i Göteborg, tack.

Sjukgymnast, naprapat och kiropraktor. Låter spontant som du har någon typ av nervproblematik, dessutom verkar det komma från mer än en och därför tycker jag du ska se till att boka in tid snart. Massageterapeuten har inte utbildning på hur man behandlar ischiassymtom.

Har tyvärr inga kontakter i Göteborgsområdet men bumpa tråden lite då och då så kommer det säkert någon med ett bra tips! :thumbup:

Martin Löwgren
2008-12-19, 09:58
Naprapat alt Sjukgymnast med OMT/OMI vidareutbilding (Vet inte om en vanlig Sjukgymnast kan behandla Ischiasbesvär manuellt utan de får du fråga någon Sjukgymnast på forumet om för de vet jag inte).

Dessa terapeuter kommer ge dig proffesionell hjälp för dina besvär.

På Naprapater.se finner du alla legetimerade i landet.

Mvh