handdator

Visa fullständig version : Rätt kul...


iconoclast
2002-06-20, 14:25
...att vissa här på forumet som för ett halvår sedan ställde rena nybörjarfrågor nu uttalar sig om de vore fullblodsproffs.

Rätt kul, som sagt. Lycka till med träningen allihopa...

Allan
2002-06-20, 19:10
..det är ju det jag säger. Det här forumet är bra!!! Vi lär oss alla något nytt varje dag...

allan

H-L
2002-06-20, 20:51
Måste man ha tränat seriöst i 10 år och ta 170 kg bänk innan man får uttala sig om saker och ting? Jag ser mig själv som en nybörjare även fast jag ibland ger råd. Jag säger inte att det är mina råd som gäller och som är bäst. Jag ger bara förslag från sådant jag har upplevt, läst, eller hört. Det är upp till var och en om dom vill ta åt sig...

Det heter diskussionsforum pga av att man ska diskutera träning. Alla får vara med, nybörjare som veteraner, Tycker jag då?
:(

Pudzianovski
2002-06-20, 21:44
Bra skrivet Henrik, jag håller med.

:cool:

iconoclast
2002-06-21, 12:06
Synpunkter, visst - men jag uppfattar det många gånger som att vissa utger sig för att ha den enda sanningen... Det finns många sätt att träna på och jag tycker inte man ska få arroganta gliringar på ett träningsforum för att man går emot strömmen i vissa frågor.

Sedan är det ju så att vissa personer som uttalar sig i ovan nämnda stil inte har så stor koll dom kanske själva anser sig ha...

Bara en känsla jag fått - jag kan naturligtvis ha fel...

iconoclast
2002-06-21, 12:08
Dessutom, H-L - var det ingen personlig kritik mot dig, om du nu uppfattade det så. Dessutom är du i gott sällskap - jag har en bit kvar till 10 år och 170 kilo också :)

Nä, nu blir det midsommar-bulk! :d

Chris
2002-06-21, 12:49
Håller med om att alla ska få sin röst hörd. Oavsett om man är korkad eller inte, för jag tar verkligen inte åt mig allt som skrivs på alla träningsforum, det är ju samma sak som att tro på vad aftonbladet skriver! :D

Forest
2002-06-23, 19:53
Vad som är bra med denna typ av forum där man har en registrerad nick är att man med tiden bygger sig en uppfattning om skribenterna.

Nu efter över ett år så tycker jag mig ha en god uppfattning om många deltagare. Det är skoj att diskutera med alla, men vissas råd tar man till sig mer än andras.

Själv är jag skyldig till att återupprepa råd som jag tycker kloka skribenter har skrivit och som verkar logiska enligt mig själv. Egna råd kan jag främst ge inom utmattningsträning där jag har gedigen erfarenhet.

Jag försöker vara försiktig med råd om styrketräning även om jag börjar bli en förespråkare av fria knäböj i högrepsutförande för relativa nybörjare :)