handdator

Visa fullständig version : bf/kaliper mätning i sthlm området..


jik
2008-12-14, 21:26
Hej nån som har tips på ställen man kan få en seriös BF mätning utförd i sthlm? Samt prisupgifter.

Ps En liten fråga till: Vilke olja är bäst att "dricka" under bulk för att höja kalori intaget,oliv eller raps? Eller kanske nån annan? Ds

Tack för hjälpen

.357
2008-12-15, 17:33
Hej! Linfröolja, Olivolja och Matolja innehåller alla 900Kcal/100g så rent energimässigt borde alla gå bra. Dock har jag ingen aning om hur det är konsistensmässigt.
Jag förstår inte varför du vill klunka olja i stället för att äta mat, Det är obegripligt för mig :p (Ingen aning om fråga 1)

Eddie Vedder
2008-12-15, 17:44
Bara för att du planerar en viktuppgång blir ju inte klunkande av olja något krav. Hur fet vill du egentligen bli?

Om du idag ligger i viktbalans så räcker det ju med att lägga till kanske två stora glas röd mjölk och en två mackor med smör och leverpastej så är ju energiintaget betydligt högre och kommer tveklöst generera i en successiv viktökning.

Många verkar tro att skillnaden mellan underhållsintag och det intag som krävs för att sakta men säkert öka i vikt (ja det ÄR bäst att inte öka jättesnabbt) är så enormt.

Men att tillsätta extra sås till maten, extra dressing på salladen, hälla på majonnäs på äggen o.s.v. är ju både gott och enkelt. Och majonnäs är en god variant av att få i sig rapsolja, samma sak med dressingar t.ex.

jik
2008-12-15, 19:50
Hej anledningen till att "klunka" oljan är som sagt för att det är ett snabbt o enkelt sätt att få i sig mycket energi.

Maten jag äter innehåller inte mycket fett, visst kan man dricka mer mjölk m,m Olja dricker jag inte varje dag utan när jag märker att kalori intaget blitt för lite..

Kör förövrigt me raps nu.. smaken/konsistensen gör mig ingenting..

Men tack för omtanken..

Mvh jik

Eddie Vedder
2008-12-15, 19:55
Jo jag förstår precis syftet. Det jag inte förstår är anledningen bara. Hela min poäng är ju den att det ökade energiintaget knappast behöver bli enormt.

Dessutom verkar du ju redan ha bestämt dig så kör vidare.

jik
2008-12-15, 22:20
Jag vill ligga runt 800-1000 kalorier extra om dagen just nu för att jag gått ner 2kg pga av en utlandsresa. Jag har ca 5kg kvar till min målvikt. Sen ska jag ligga på energi balans. Fram till det blir deff dags.
Har ganska lätt för mig när det kommer till att gå ner i vikt så jag är inte så orolig,för vikten just nu. Men skulle jag helt plötsligt öka väldigt mycket och fort så är det ju mest rent fett jag går upp, och då ändrar jag givetvis mina rutiner.

Brooklyn
2008-12-15, 22:35
800-1000kcals extra om dagen kommer bara generera i att din viktuppgång mestadels kommer bestå av fett... och det vill du väl inte, eller?


skulle rekommendera 2-300kcals överskott max!

jik
2008-12-16, 21:37
800-1000kcals extra om dagen kommer bara generera i att din viktuppgång mestadels kommer bestå av fett... och det vill du väl inte, eller?


skulle rekommendera 2-300kcals överskott max!

Ja jag vet att det är lite i överkant..haha
Men som sagt jag vill upp i en viss vikt nu som jag hade innan resan, dock vill man ju inte gå upp enbart i fett. Känns som vikt nedgången under resan bestod mest av fett så jag är inte jätte orolig..
Men jag ska passa mig..
Mvh jik

Brooklyn
2008-12-16, 23:18
Ja jag vet att det är lite i överkant..haha
Men som sagt jag vill upp i en viss vikt nu som jag hade innan resan, dock vill man ju inte gå upp enbart i fett. Känns som vikt nedgången under resan bestod mest av fett så jag är inte jätte orolig..
Men jag ska passa mig..
Mvh jik

om man mest går ner i fett vid en viktnedgång, så är det mest fett man kommer lägga på sig vid en viktuppgång. Kan vara värt att ha i tankarna...