handdator

Visa fullständig version : Supersetta ben..


CiCoro
2008-12-14, 21:14
Har ofta ångest inför benpassen för jag hatar vilan mellan seten och bestämt mig för att börja supersetta de..ska sticka om 30 min så hoppas på snabba svar..att supersetta, ger det samma "volymträning" som att vänta typ en minut mellan seten, och funkar det att supersetta benpress/vader i benpressen, benspark med sittande lårcurl och liggande lårcurl med stående vadpress?..

Shajjn
2008-12-14, 21:17
Supersetta om du tycker det är olidligt att vänta. Det gör ingen större skillnad.

CiCoro
2008-12-14, 21:20
Supersetta om du tycker det är olidligt att vänta. Det gör ingen större skillnad.

ok, för mina ben släpar så att få volym e prio nummer 1, men om supersetta är sämre på att ge volym så håller jag mig till de gamla tråkiga långa benpassen..men det verkar inte göra någon större skillnad som du säger :)

Sparven från Minsk
2008-12-15, 11:24
ok, för mina ben släpar så att få volym e prio nummer 1, men om supersetta är sämre på att ge volym så håller jag mig till de gamla tråkiga långa benpassen..men det verkar inte göra någon större skillnad som du säger :)

Varför inte variera? Testa att superseta en period, sen byter du och kör lite volym. På så sätt får du ju det bästa av två världar. Sen om du märker att ena metoden fungerar bättre kör på den. Variation är aldrig fel :thumbup:

jwzrd
2008-12-15, 11:28
Kör i vind för fasen. Benen tål hur mycket smörj som helst och behöver även rejält av samma vara för att se riktigt bra ut.

Scratch89
2008-12-15, 14:09
Jag håller med jwzrd. Oftast är det väl inte ens benen som viker under trycket, utan att man inte orkar stabilisera med magen/ryggen i knäböj, flåset orkar inte med i benpressen, man tappar greppet i bensparken, osv osv. Benen orkar hur mycket som helst.

jwzrd
2008-12-15, 14:11
Jag håller med jwzrd. Oftast är det väl inte ens benen som viker under trycket, utan att man inte orkar stabilisera med magen/ryggen i knäböj, flåset orkar inte med i benpressen, man tappar greppet i bensparken, osv osv. Benen orkar hur mycket som helst.

Jag skulle nog säga att man inte ids pressa sig lika långt under benpasset som man faktiskt gör med andra kroppsdelar.

Slartibartfast
2008-12-15, 15:18
Jag skulle nog säga att man inte ids pressa sig lika långt under benpasset som man faktiskt gör med andra kroppsdelar.

Hur definierar du "pressa sig"?

Dom flesta är nog mera utpumpade efter ett benpass än ett överkroppspass, så jag antar att det inte är det du menar.

jwzrd
2008-12-15, 15:20
Hur definierar du "pressa sig"?

Dom flesta är nog mera utpumpade efter ett benpass än ett överkroppspass, så jag antar att det inte är det du menar.

Nej att pressa musklerna. Tror flera pressar sig till failure ett par gånger varje pass för olika muskler men samma personer stannar nog låångt från failure i benövningarna.

Slartibartfast
2008-12-15, 15:23
Nej att pressa musklerna. Tror flera pressar sig till failure ett par gånger varje pass för olika muskler men samma personer stannar nog låångt från failure i benövningarna.

Jo, det stämmer.

Det är ju lättare att faila i tre raka set bicepscurls än i tre raka set benpress. :D

tigerofsweden
2008-12-15, 15:24
Nej att pressa musklerna. Tror flera pressar sig till failure ett par gånger varje pass för olika muskler men samma personer stannar nog låångt från failure i benövningarna.

Bra sagt, själv har jag nog aldrig varit i närheten av att köra ett riktigt tungt benpass i dess "rätta" bemärkelse. Det krävs en del :em: