handdator

Visa fullständig version : "Man-boobs" - Bli av med överflödigt fett på 9 veckor


gustav_
2008-12-14, 18:44
Hej.
Under 1 ½ år har jag gått upp i vikt, utan att jag lagt märke till det. För 4 år sen var jag vältränad med en fin slimmad kropp, men nu undviker jag att ta av mig tröjan eftersom jag har blivit fet. Fettet har satt sig på magen, höfterna och framförallt brösten! Har fått s.k. "Man-boobs" - sjukt pinsamt! *gah!* Har absolut ingen aning om varför fettet har tillkommit på senaste året.
Har tränat fotboll regelbundet sen liten, la dock av med det för en månad sen. Tränar på gym 3-4 ggr i veckan och försöker träna konditionen 1 gång/vecka.
Är 18 år, 1.88cm lång och väger runt 86kg. Vad ska jag säga om muskelmassan? Helt normalt/stark. Bänkar 90. Musklerna finns där, bara att fettet döljer dem. Äter normal familjekost; frukost, lunch, middag. Med cirka 2 mellanmål.

Mitt mål är att bli av med detta överflödiga fett på 8-9 veckor (till sportlovet) och därför behöver jag så mycket tips jag kan få!
I nuläget består mina tillskott av: Whey-100 och Rage (ska byta till No-xplode)

Det jag undrar över är om någon vet någon bra diet, kosttillskott eller dylikt som kan hjälpa mig. Är även öppen för tips på workouts.
Jag funderar på att beställa Quick Diete Complete från GG, men är osäker på om den verkligen hjälper att bli av med fettet?

Kortfattat vill jag bli av med överflödigt fett, (framförallt runt brösten) och behöver tips om HUR jag ska bli av med detta? dieter, kost etc. SNÄLLA hjälp mig.
(Vet ej om man får länka till andra hemsidor här, men om ni är osäkra vad Qick Diet Complete är, så gå in på GG och sök där)

young_george
2008-12-14, 18:47
Snabba svaret: ät mindre eller träna mer.

Om du äter normalt och bra nu, så äter du bara för mkt. Du behöver ingen särskild diet. Lite mindre portioner, och lägg av med godis/läsk om du stoppar i dig det till vardags.
Ditt energi-in har varit större än ditt energi-ut. Det kan du bara ändra genom att göra av med mer energi, eller stoppa in mindre energi i munnen.

Lägg inte pengar på ngn sketen dietpåse som du inte behöver.

mattilainen
2008-12-14, 21:40
när du säger att du vill bli av med fett, framför allt runt bröstet så förekommer inte punktförbränning och egentligen det ända som finns kvar för att bli smalare, är en deff.

Läs deffguiden ett par gånger och försök förstå den, mycket ny information och all är lika värdefull.

Kalori in < kalori ut = viktnedgång

1. Träna som du gör och ät mindre.
2. Träna mer och du kan äta lite mer.

Hoppas det hjälpte något