handdator

Visa fullständig version : Hydrapro (Vitargo,Esapro)


HanneJoelsson
2008-12-14, 17:48
Hej,

Vad tror ni om att ta hydrapro efter träningen? "det består av Vitargo Och Esapro"

Ska jag även ta Vassleprotte eller ngt annat tillsammans med detta?

Ha att *flex*

King Grub
2008-12-14, 17:49
Vad tror ni om att ta hydrapro efter träningen? "det består av Vitargo Och Esapro"

Det är så bra det blir, enligt alla rön som finns i dag.

Ska jag även ta Vassleprotte eller ngt annat tillsammans med detta?

Kreatin om du använder det. Vassle behövs ej.

HanneJoelsson
2008-12-14, 18:30
Vad tror ni om att ta hydrapro efter träningen? "det består av Vitargo Och Esapro"

Det är så bra det blir, enligt alla rön som finns i dag.

Ska jag även ta Vassleprotte eller ngt annat tillsammans med detta?

Kreatin om du använder det. Vassle behövs ej.

Tack för ett bra & snabbt svar!

ravendb
2008-12-18, 10:22
Jag kör med HydraPro och för mig fungerar det bra, bättre återhämtning efter passet, blir piggare mycket snabbare etc.

747
2008-12-18, 10:33
Du känner skillnad jämfört med en gainer med maltodextrin? Gäller detta styrketräning?

King Grub
2008-12-18, 10:52
Visst kan man känna skillnad på Vitargo och andra kolhydratkällor efter hård träning, oavsett träningsform, i fråga om hur snabbt man känner sig pigg och alert igen. Att styrketräning inte kräver så snabb glykogeninlagring för att man skall kunna prestera nästa pass är en annan sak, men att glykogeninlagringen verkligen blir snabbare, insulinnivåerna höjs mer, och blodsockret återställs snabbare, det är ett faktum.

747
2008-12-18, 18:44
Då förstår jag inte vad som menas med känna sig pigg och alert igen. Pratar vi om minuter eller dagar? Jag tränar nog på för låg nivå för att känna sånt ändå.

King Grub
2008-12-18, 18:48
Minuter/timmar.

Efter ett hårt pass kan man bli helt utslagen resten av dagen, om man inte sköter återhämtningen i form av energitillförsel.

Jag tränar mellan 6 till 9:30 någonting, helkropp plus intervallkondition, och fyller jag inte på med kolhydrat, mycket och snart, är det dimma fram till eftermiddagen. Där känns det skillnad om jag tar en banan eller äter ett halvkilo godis. ;)

plexmar
2008-12-18, 19:49
Är det inte bättre att dricka det precis innan passet än efter? :/

Tabbe
2008-12-19, 07:09
Om jag köper EAA och malto och väljer att blanda själv, räcker det att skaka så får man pulvret jämt?

Vill ha lite andra ratios än 6 g eaa per 50 g kolhydrat.


Tex ha en stor burk hemma med 1 kg kolhydrat och 240 gram eaa.

Alfred Nobel
2008-12-19, 08:21
Om jag köper EAA och malto och väljer att blanda själv, räcker det att skaka så får man pulvret jämt?

Vill ha lite andra ratios än 6 g eaa per 50 g kolhydrat.


Tex ha en stor burk hemma med 1 kg kolhydrat och 240 gram eaa.

Du kan aldrig vara säker på att du får exakt de mängder du eftersträvar. Därför hade jag doserat EAA och maltodextrin var för sig.

Udd3n
2008-12-19, 08:31
Om jag köper EAA och malto och väljer att blanda själv, räcker det att skaka så får man pulvret jämt?

Vill ha lite andra ratios än 6 g eaa per 50 g kolhydrat.


Tex ha en stor burk hemma med 1 kg kolhydrat och 240 gram eaa.

Ja, det bör inte vara några problem. Jag dricker alltid mitt EAA tillsammans med malto innan passet och det blandas bra. Både för att få extra energi och för att det blir godare. :)

HanneJoelsson
2008-12-19, 12:26
Så, När ska man ta det?

Innan eller efter passet och varför?

mikaelj
2009-05-07, 21:28
Efter ett hårt pass kan man bli helt utslagen resten av dagen, om man inte sköter återhämtningen i form av energitillförsel.

Jag tränar mellan 6 till 9:30 någonting, helkropp plus intervallkondition, och fyller jag inte på med kolhydrat, mycket och snart, är det dimma fram till eftermiddagen. Där känns det skillnad om jag tar en banan eller äter ett halvkilo godis. ;)

OK, trodde jag var ensam om att bli helt vimsig resten av dagen när jag tränar på morgonen. Tur att jag lagt av med de dåliga vanorna nu! ;-)

Hur mycket av den tiden är intervallkondition?

Phillelicious
2009-05-07, 23:24
King grub?

Om man kör ett gympass och tar eaa innan och eaa + vitargo efter, sedan går jag ut och springer intervall eller distanslöpning. Ska jag äta vanlig mat då när jag kommer hem eller ska jag ta ännu mer eaa+ vitargo?

AmericanDragon
2009-05-08, 00:08
Ska jag äta vanlig mat då när jag kommer hem eller ska jag ta ännu mer eaa+ vitargo?

Mat.

Ex nihilo
2010-06-17, 12:39
Vad tror ni om att ta hydrapro efter träningen? "det består av Vitargo Och Esapro"

Det är så bra det blir, enligt alla rön som finns i dag.


Stämmer detta även idag eller har det kommit något nytt under solen?

Kischen
2010-06-17, 12:48
Stämmer detta även idag eller har det kommit något nytt under solen?

Det är eaa och snabba kolhydrater. Jag skulle skippa att dricka kolhydrater men det bero på vad man har för mål och vad man tränar.