handdator

Visa fullständig version : Den bästa dagen i ditt liv...


bear.flowertwig
2008-12-14, 14:49
Apropå Ninas tråd.

Ok, låt oss få lite angenämnare perspektiv på saker och ting. Ange gärna din ålder då och nu. Man kan så klart formulera sig så att man inte lämnar ut sig själv så mycket.

Den bästa dagen i mitt liv var... (jag ber att få återkomma jag har en dejt med Ursviksspåren men börja ni)

coxie
2008-12-14, 14:57
Den dagen jag insåg att jag kunde leva gott på mitt intresse. Detta var kring 16-17 års åldern och jag är idag 23 år ung.

beach2010
2008-12-14, 15:21
Nu blev det knepigt

Sofia4_4
2008-12-14, 15:25
När jag kom in på konstskolan (var en av de 24 utav 400 som tävlade). Då var jag 13. Jag kommer ihåg att jag hoppade upp och ner på matbordet och var nära att slå sönder taklampan. Sen åkte jag och mamma till staden där konstskolan var, ca 300 km från hemstaden, för att kolla upp om det inte var ett misstag, om jag verkligen var antagen. Och det var jag.

Fatcan
2008-12-14, 15:25
Har inte upplevt den än...kan inte komma på nån bästa dag faktiskt. Visst har man haft sköna dagar men inte nån "bästa dag", inte jag i alla fall.

Three pigs
2008-12-14, 15:26
Jag är 18 år och har såvitt jag vet inte upplevt någon dag som "min bästa dag". Jag kan inte komma på någon, hur mycket jag än försöker. Det suger.

daja
2008-12-14, 16:12
Dagen då vi fick vår dotter.

GLC
2008-12-14, 16:15
När min fina dotter kom till världen, utan tvekan.

Edit: ah, pucktvåa.

Shakemynuts
2008-12-14, 16:20
Det måste fan varit för några dagar sen.
Då jag sitter här med ett gäng kompisar, mina första kompisar jag Verkligen trivs med och känner att jag vet vart jag har. Då de rakt ut säger, fyfan vilken bra kompis du är, till mig.

Det var en väldigt speciell känsla jag aldrig upplevt.

Och så sa de att jag va minst douchebag av alla oss. :D

martin_vbg
2008-12-14, 16:21
Min kanske låter lite skumt men det var nog en dag på sommaren då jag var runt 18.

Jag och en av mina bästa polare åkte och hämtade en vinbutelj hos Morfar och gjorde en stor sats vin, sen drog vi iväg och badade och grillade på kvällen. Egentligen inget märkvärdigt iom. att vi gjort detta flera gånger men dagen var så jäkla najs rakt igenom, inga problem, bara lajbans. :)
Ändå har jag varit med om mycket roligare grejer men det var något väldigt speciellt just den dagen. Kommer ihåg allt som hände så väl idag fem år senare. Egentligen inte av någon anledning. :)

Kross
2008-12-14, 16:24
När jag träffade mitt senaste ex(innan hon blev ett ex såklart). Den dagen kunde jag ha dött lycklig på. Stark andraplats var när jag klarade uppkörning, hade käften i ett smil hela dagen, kvällen och natten.

L-Sami
2008-12-14, 16:30
Dagen då jag åkte till USA för första gången som jag hade längtat efter i flera år.

Nordenator
2008-12-14, 16:30
4YFmCAdhdNQ

Kan väl inte säga någon speciell dag som jag kan kalla den bästa.. Men har riktigt många trevliga sommardagar som ligger där på delad förstaplats :)

Nina L
2008-12-14, 16:31
Det var något allvarligt fel på mig.
Under större delen av mitt vuxna liv har jag lidit av en fysisk defekt som jag accepterat att jag skulle behöva hemlighålla inför min partner (annars skulle jag bli lämnad.). Den bästa dagen i mitt liv var när det gick upp för mig att jag haft helt fel. Det visade sig att allt var ett tankefel som löstes i samma sekund som jag vågade tro att det kunde vara annorlunda.

Tänk så här:
Jämför med att ha kronisk värk i hela kroppen, att en smekning skulle göra ont, och så plötsligt säger någon till dig att det inte behöver göra ont alls och nästa dag så får du för dig att nu men då är det säkert så och i nästa sekund är du smärtfri. Du är inte bara smärtfri, du är stark, du är fri. Du är frisk! Så var det för mig.

Insikt
Och med den här upplevelsen följde vissheten om att problem som ter sig olösliga eller svårlösliga faktiskt kan ändras lika snabbt som de allra minsta problemen. Det är mäktigt. Visst tänker man att ett stort problem tar längre tid att lösa än ett litet problem. Men det behöver inte alls vara så. Och man vet aldrig när man blir överraskad...

Hopp
När allt är som värst och jag inte ser något ljus då vet jag, lika säkert som jag skriver det här, att allt kan förändras i nästa sekund. Ett möte med någon som säger något, en rad i en bok, en ny tanke, en insikt, en förkastad tankegång och så den där sekunden. Jag blir lyrisk, som ni märker. Och det är för att jag önskar att alla hade fått uppleva det jag fick uppleva.

Tänk spindelfobi. Och så bestämmer man sig för att spindlar faktiskt är gulligare än kattungar. En spindel i vardera hand och man myser. Men det krävs mod, för att släppa sina övertygelser känns konstigt.

havremoped
2008-12-14, 16:38
Den dagen jag blev antagen till Flygförar gymnasiet i Arvidsjaur (Norrbotten). Jag börjar sista terminen efter nyår, 19 år gammal.

Pingu
2008-12-14, 16:58
2002 07 11
2003 11 02

Dagarna då mina 2 ungar föddes

http://i33.tinypic.com/2e0tnw4.jpg

Nina L
2008-12-14, 17:01
Dagarna då mina 2 ungar föddes
PLURAL!!! Fail! Gör om, gör rätt! *slap*

joriice
2008-12-14, 17:03
Har för många minnen att kunna placera.

Nina L
2008-12-14, 17:05
Har för många minnen att kunna placera.http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=16097 Din bästa dag var när King Grub svarade ja på din vänförfrågan.

Tricce
2008-12-14, 17:13
När min fina dotter kom till världen, utan tvekan.

Edit: ah, pucktvåa.

Hur kan man bli pucktvåa på det där? Har ni barn ihop kanske ;)

Iaf

Varje dag min son säger "Jag älskar dig Pappa" vilket är nästan varje dag *cupid*

bear.flowertwig
2008-12-14, 17:14
Jag gillar de där få tillfällena när man tillåter sig att för en gångs skull släppa prestationsångesten och inse att man är rätt bra. Eller kanske ännu bättre, när någon säger det. Det krävs inga stora ord och man kan leva lääänge på det. Jag försöker påminna mig själv om att tala om det för andra också.

Pingu
2008-12-14, 17:15
PLURAL!!! Fail! Gör om, gör rätt! *slap*

Jag har dispens, har gått fordons

Exdiaq
2008-12-14, 17:15
Hitintills är det nog de dagarna då jag fick reda på att jag kommit in på den gymnasieskolan jag ville gå på samt när jag blev kallad till mitt första landslagsläger.

bear.flowertwig
2008-12-14, 17:16
Hur kan man bli pucktvåa på det där? Har ni barn ihop kanske ;)


Haha, tänkte samma sak. Och det måste ju vara den enda vettiga slutsatsen. Kul att ett okänt kolopar avslöjat sig :kinky:

JustinCredible
2008-12-14, 17:19
den dagen jag insåg att jag kunde leva gott på mitt intresse. Detta var kring 16-17 års åldern och jag är idag 23 år ung.

+1

GLC
2008-12-14, 22:03
Haha, tänkte samma sak. Och det måste ju vara den enda vettiga slutsatsen. Kul att ett okänt kolopar avslöjat sig :kinky:


Lugnt! :D


http://www.kolozzeum.com/forum/images/smilies/liebe.gif

Ignatius72
2008-12-14, 22:44
De bästa dagarna är när jag skrattar tillsammans med mina barn. Det uppväger det mesta och det händer nästan varje dag. Just de dagarna när barnen föddes ser jag dock inte som särskilt bra dagar, hur konstigt det än kan låta. Nervositet, smärta, sömnbrist, oro och ut kommer ett barn som man inte vet något om. men sett ur perspektivet att det var då det startade så är det nog de bästa dagarna.
Nina, du gör mig ohyggligt nyfiken.

lectris
2008-12-14, 22:52
jag vet faktiskt inte.

det närmaste är nog den dagen jag tog mod till mig och avslutade en mycket lång, jobbig och ångestfylld relation till mitt ex.

önskar dock att jag också får uppleva klyschor som dagen (dagarna?) när mina barn föds, dagen då jag gifter mig osv.

Fatalist
2008-12-14, 22:53
Tragiskt nog minns jag inte "jag älskar dig" från en helt fantastisk kvinna som den bästa dagen i mitt liv, utan det starkaste minnet jag har är bekräftelsen från att ha den mest eftertraktade tjejen på hela utestället med en helt annan tjej. :(

Jag vet att om/när jag får barn kommer det nog bli helt fantastiskt. Att se sin egen genkod leva vidare minst en generation, gah vilken tillfredställelse.

tjabon
2008-12-14, 23:28
Jag var 16 år och vi var i Stockholm på skateboardtävling.

På kvällen gick vi på något ungdomsdisco och jag lyckades lägga
vantarna på en jättesöt tjej 18-19 år, som hade en lägenhet i Rågsved.

Vi åkte hem till henne och :kinky::eating::cheers::kinky: heeela natten.
Det var första gången och jag gick i ett lyckorus en hel vecka efteråt.....:)

bear.flowertwig
2008-12-14, 23:52
Jag var 16 år och vi var i Stockholm på skateboardtävling.

På kvällen gick vi på något ungdomsdisco och jag lyckades lägga
vantarna på en jättesöt tjej 18-19 år, som hade en lägenhet i Rågsved.

Vi åkte hem till henne och :kinky::eating::cheers:heeela natten.
Det var första gången och jag gick i ett lyckorus en hel vecka efteråt.....:)

Good one! :thumbup: Det väckte gamla minnen till liv...

dice
2008-12-15, 00:17
Landade i NYC med 60k på fickan och hembiljett från Mexiko City två månader senare, det var en skön känsla. Hade varit i USA innan men bara under kortare visit, nu kunde jag göra vad jag ville (kändes det som). Det var något jag hade drömt om i ett par år.

Ectomorph
2008-12-15, 05:30
Den dagen jag insåg att jag kunde leva gott på mitt intresse. Detta var kring 16-17 års åldern och jag är idag 23 år ung.

Offtopic, men visst är det Jesse Livermore på din bild?

Nina L
2008-12-15, 06:43
Jag gillar de där få tillfällena när man tillåter sig att för en gångs skull släppa prestationsångesten och inse att man är rätt bra. Du får faktiskt välja en dag. Kan du bara dra dig till minnes en dag så får det bli den. Annars blir det ingen ordning alls på tråden. "De bästa dagarna är när solen skiner och mina kompisar ringer med glada nyheter" yadayada

De bästa dagarna är när jag skrattar tillsammans med mina barn. [...]
Nina, du gör mig ohyggligt nyfiken.Läs trådtiteln era fuskare!!!! (Så kan man skriva i den här tråden, för den är positiv, men man skriver inte så i den sorgliga tråden. "Hallå, du kan faktiskt inte tycka att din mammas död och din lillasyrras våldtäckt (påhittat exempel) väckte lika mycket sorg, du mååste välja.) Trevligt med nyfikenhet. När man är en blädderbok som jag så är det inte alla gång man väcker den. :) Men ser man på, jag har saker som är privata. Inte för att jag skulle skämmas, men för att alla inte måste veta allt.

Jag var 16 år och vi var i Stockholm på skateboardtävling.

På kvällen gick vi på något ungdomsdisco och jag lyckades lägga
vantarna på en jättesöt tjej 18-19 år, som hade en lägenhet i Rågsved.

Vi åkte hem till henne och ::cheers::kinky: heeela natten.
Det var första gången och jag gick i ett lyckorus en hel vecka efteråt.....:)High five! :hbang:

Loke
2008-12-15, 06:53
Jag var 16 år och vi var i Stockholm på skateboardtävling.

På kvällen gick vi på något ungdomsdisco och jag lyckades lägga
vantarna på en jättesöt tjej 18-19 år, som hade en lägenhet i Rågsved.

Vi åkte hem till henne och :kinky::eating::cheers::kinky: heeela natten.
Det var första gången och jag gick i ett lyckorus en hel vecka efteråt.....:)

HAHA! Rågsved! =P

Bästa dag? Ja, det blir svårt... Men högt på listan var väl när jag gymnasieklasskompisarna (som man fortfarande var sådär nyförälskad i) spenderade ett dygn i någons sommarstuga på sommaren efter ettan. Det vart mycket mys med speciellt en fin tjej. Hände inte så mycket egentligen, men det visar väl bara på hur viktigt det är med gott sällskap.

Men i mitt mörka sinne har även den dagen sina dåliga sidor, så...

Ignatius72
2008-12-15, 09:53
Läs trådtiteln era fuskare!!!! (Så kan man skriva i den här tråden, för den är positiv, men man skriver inte så i den sorgliga tråden. "Hallå, du kan faktiskt inte tycka att din mammas död och din lillasyrras våldtäckt (påhittat exempel) väckte lika mycket sorg, du mååste välja.) Trevligt med nyfikenhet. När man är en blädderbok som jag så är det inte alla gång man väcker den. :) Men ser man på, jag har saker som är privata. Inte för att jag skulle skämmas, men för att alla inte måste veta allt.

High five! :hbang:

På A svarar jag: Damn woman! jag trodde jag fintade dig.
På B svarar jag: Vet ej, det blev för svårt. Får fundera lite.
På C svarar jag: Såklart, men jag blev ändå nyfiken :em:

Muskelbyggaren
2008-12-15, 10:26
När jag började plugga gick det grymt dåligt men drygt ett år senare, efter att ha först trott mig vara stendum, så trillade resultatmailen för hela periodens tentor in på några dagar med högsta betyg i samtliga. Den veckan glömmer jag nog aldrig! Lärdomen att man måste jobba för resultaten finns nu ristad i sten, så det var en bra grej.

coxie
2008-12-15, 11:16
Offtopic, men visst är det Jesse Livermore på din bild?

Visst är det Jesse.

Lellan
2008-12-15, 12:14
Låter klyshigt, men det var LÄTT när jag födde sonen.. Allt var så klockrent, jävlar i min låda vad ont och VILKEN JÄVLA kick! :hbang: Kände mig som superduperwoman och stoor fascination över livet och människan, att man liksom kan forsera ut en ny, som skapats av ens egen och någon annans massa och gener. Coolt som sjutton!

Känsla av att vara pyttepytteliten flicka och vis i något flummigt allvetande lugnt stadie. Ytterst mänsklig men ofattbart ogripbar händelse.


Nu är jag 30, då skulle jag fylla 27.

Juliette
2008-12-15, 13:26
Den bästa dagen i mitt liv, det var när min son föddes! Då var jag 23.

Iof så tänkte jag inte så när jag låg där med all smärta och bara fokuserad på att ta mig igenom förlossningen, men såhär i efterhand när man ser tillbaks...

:n00b *cupid*
Tänk att jag fick en sån här liten underbar människa.. Helt fantastiskt!

mangs
2008-12-15, 15:19
Oh, man blir på lite bättre humör i denna tråden jämfört med den andra men på något sätt känns de värsta dagarna som mer sorgliga jämfört med hur glada de bästa dagarna är, är det bara jag?

Annars håller jag med Igge, det största som hänt mig är mina barn men dagarna då de föddes var inget speciellt mer än en jävla anspänning, väntan, oro och kämpande. Inte alls så puttenuttigt och känslosamt som man hoppats på men en jävla fokusering. Klart man var lycklig men mer trött och utpumpad, och då stod jag ändå bara vid sidan om. ;)

Nu i efterhand så är det ju den bästa händelsen men för att följa trådskaparens begäran får jag säga en dag istället och då får det bli dagen eller dagen efter jag hade min första date med min fru. Jag hoppas det är ok att jag säger två dagar då vi inte sov en sekund mellan dessa dagar? Däremot insåg vi båda två redan där att vi hittat partnern i våra liv och man kunde inte sluta att le de närmsta månaderna. :) Efter denna date berättade jag för morsan att jag hittat kvinnan jag skulle gifta mig med och jag fick rätt...

Sedan har ju detta bidragit med en massa roliga saker och format mitt liv så dessa dagar måste varit de bästa. :D

JJ
2008-12-15, 15:26
Annars håller jag med Igge, det största som hänt mig är mina barn men dagarna då de föddes var inget speciellt mer än en jävla anspänning, väntan, oro och kämpande. Inte alls så puttenuttigt och känslosamt som man hoppats på men en jävla fokusering. Klart man var lycklig men mer trött och utpumpad, och då stod jag ändå bara vid sidan om. ;)
+uno

Nu i efterhand så är det ju den bästa händelsen men för att följa trådskaparens begäran får jag säga en dag istället och då får det bli dagen eller dagen efter jag hade min första date med min fru. Jag hoppas det är ok att jag säger två dagar då vi inte sov en sekund mellan dessa dagar? Däremot insåg vi båda två redan där att vi hittat partnern i våra liv och man kunde inte sluta att le de närmsta månaderna. :) Efter denna date berättade jag för morsan att jag hittat kvinnan jag skulle gifta mig med och jag fick rätt...

Coolt. Jag tyckte att jag insåg tidigt att jag mött den rätte, men du slår mig med hästlängder.