handdator

Visa fullständig version : Vanligaste felet


Robban
2003-07-12, 10:37
Det vanligaste felet man gör under en diet som inte fungerar är att man äter för mycket. Alla är så rädda att förlora muskler så de äter +-0 = ingen viktnedgång.

King Grub
2003-07-12, 10:55
Jag äter hellre lite mer och rör lite mer på mig istället. Mat är gott. :eating: Och så får man kondis på köpet.

Viveqa
2003-07-12, 11:33
Håler med dig..

Å desto hårdare man är desto större ser man ut..

Efter deffen så finns det något som heter muskelminne som gör att man lätt får igen det man ev. tappat.

Många tror att de tappat muskler när det bara är glucogendepåerna som krympt.

Robban
2003-07-12, 14:08
Originally posted by King Grub
Jag äter hellre lite mer och rör lite mer på mig istället. Mat är gott. :eating: Och så får man kondis på köpet.
Om du gör av med mer än vad du äter så äter du ju inte för mycket!:thumbup:

King Grub
2003-07-12, 14:14
Det jag menade var att jag hellre skulle välja att reglera fettnivåerna med cardioträning än genom att dra ner på maten. Nu behövs ju inte det, men men. :naughty:

Castro
2003-07-12, 16:28
Originally posted by Viveqa
Håler med dig..

Å desto hårdare man är desto större ser man ut..

Efter deffen så finns det något som heter muskelminne som gör att man lätt får igen det man ev. tappat.

Många tror att de tappat muskler när det bara är glucogendepåerna som krympt.

Det är sant det du säger Viveqa. Man behöver inte vara alltför rädd för att förlora muskler under en deff då man ändå återfår allt så enkelt efteråt och hur man än gör så kommer man att se större ut när man är hårdare. Vad man däremot förlorar är tid, tid att bygga muskler, för det är väldigt få "förunnat" att bygga massa samtidigt som man går ner i fett.