handdator

Visa fullständig version : Pimp the gran!


Lellan
2008-12-13, 23:01
Vissa sakner saknar det Lellanska hemmet. Typ.. julpynt. Tydligen produceras inget julpynt på dagis i den här åldern. Tänker inte handla nu, utan på rean (ja stackars barn.. men va fan, har man snål mamma så har man.. förresten brukar de väl rea innan jul?).

Men jag velar mellan kitschig gran, traditionell gran, stilren gran.. :Virro

Denna tråd är värdelös utan bilder, och NEJ jag har inte bättre saker för mig en lördagkväll.. Har skänkt en slant till behövande idag så inget gnäll om ilandstjafs.

Bild på DIN gran eller bild på rekommendabel gran.. tack! :thumbup:

Litecore
2008-12-13, 23:39
äh, jag har inget bättre för mig heller, fast trådskaparen utövar inte "lead by example" speciellt bra ;P
måste montera upp kameran på stativ och labba med slutartider några minuter men bild kommer ASAP !

Lellan
2008-12-14, 00:05
http://jul.blogsome.com/images/julgran.JPG

Typ så ju? :) Opyntad.. har inte köpt pynt än, ska ju inspireras av denna tråd.. Bring it! :thumbup:

Litecore
2008-12-14, 03:42
ASAP i min värld skulle rädda få liv märker jag, haha! råkade somna ;P

granen, stjärna och glitter från Coop Forum, halva priset på alltihopa !
de silverfärgade kulorna har min flickvän samlat på sig under ett par år :)

http://img.photobucket.com/albums/v335/Litecore/koloXmas02.jpg

blaki
2008-12-14, 03:48
Har du skrivit holiday spirit i taket? Fin gran! Jag velar mellan äkta och oäkta gran.. Äkta luktar så gott men oäkta skräpar inte och kan återanvändas.

Litecore
2008-12-14, 03:52
Har du skrivit holiday spirit i taket? Fin gran! Jag velar mellan äkta och oäkta gran.. Äkta luktar så gott men oäkta skräpar inte och kan återanvändas.
haha, nej jag lade till det i bilden bara.. vet aldrig om den kommer till mer användning
än på kolo och jag orkar sällan göra om redigerade bilder från RAW-fotot en gång till ;P
tack så mycket i alla fall! plastgran är the shit även om jag också gillar/saknar lukten.

blaki
2008-12-14, 03:59
Å jisses, jag hajjar inte det där raw-språket! Men det var både en fin gran och en fin bild :) Den där plastgranen var riktigt tjusig, varifrån är den?

Jag tvingade ut min morfar för att hugga en riktig gran en gång för många år sedan när de tänkt skaffa en i plast, och det slutade i att han fick granen över sig och mormor fick plocka barr ur ögonen på honom. Har fortfarande dåligt samvete över det! Kanske ska de dem en plastgran i julkapp....

Mazr
2008-12-14, 04:08
Tack litecore... nu längtar jag bara ännu mera till julafton! :(

Litecore
2008-12-14, 04:39
Tack litecore... nu längtar jag bara ännu mera till julafton! :(
don't say it like it's a bad thing! :)

Fearstrike
2008-12-14, 06:12
ASAP i min värld skulle rädda få liv märker jag, haha! råkade somna ;P

granen, stjärna och glitter från Coop Forum, halva priset på alltihopa !
de silverfärgade kulorna har min flickvän samlat på sig under ett par år :)

http://img.photobucket.com/albums/v335/Litecore/koloXmas02.jpg

Sjukt mysit!!!

Nina L
2008-12-14, 07:18
Inget säger God Jul som prostatacancer!

http://www.rusta.se/images/products/77231017_l.jpg

JULGRAN BLÅ 210CM

Julgran i trendig, blå modell, höjd 210 cm. Rusta stödjer prostatacancerforskningen, vid köp av blå gran går 50 kronor per såld gran till Svensk Onokologisk Förening.

299:-

På förekommen anledning efterlyses dock en grå gran (eller multifärgad?) som alternativ, för oss som tycker att bröst och prostata är fina grejer, men att hjärnan ändå måste vara rätt svår att klara sig utan.

Cilia
2008-12-14, 10:19
I vår familj så klär vi granen först på kvällen den 23 dec.

willis
2008-12-14, 11:16
I vår familj så klär vi granen först på kvällen den 23 dec.

Det enda rätta :thumbup:

Nina L
2008-12-14, 11:30
Det enda rätta :thumbup:Högst olämplig tradition med tanke på behovet av dagsfärska julgransfotografier i tråden.

coxie
2008-12-14, 11:54
Är det bara jag som inte riktigt förstår varför det ska användas gåvor till välgörenhet som marknadsföring. Är det för att ge personer som inte donerar pengar dåligt samvete och istället för att donera pengar köper en ful plastgran?

On topic: Jag har ingen egen gran, orkar inte med besväret.

capture
2008-12-14, 12:06
Vi brukar gå ut och hugga granen dan före julafton eller om det krisar sig rejält så blir det på julafton. Det är inte första bästa gran som huggs ner. Nä man måste hitta 3-4 favoriter och sedan ska man välja. Fader min är väldigt kinkig när det gäller gran.

Nina L
2008-12-14, 12:21
Är det bara jag som inte riktigt förstår varför det ska användas gåvor till välgörenhet som marknadsföring. Är det för att ge personer som inte donerar pengar dåligt samvete och istället för att donera pengar köper en ful plastgran?

On topic: Jag har ingen egen gran, orkar inte med besväret.Ja du... Varför är många mer benägna att skänka om de kan få ett litet märke att sätta på kragen? *rolleyes*

I det här fallet tror jag dock mest att det är Rusta som vill skapa lite uppmärksamhet. (Som med girlie-glassen, fast sämre.)

Jag kan avslöja att jag var ruskigt otrevlig mot den som senast försökte sälja på mig något mysigt-rosa-bröst-klämma-titta-vad-jag-är-snäll-aktigt. Vad sägs om rosa band i granen, förresten, för att återgå till topic!?

z_bumbi
2008-12-14, 12:37
Jag kan avslöja att jag var ruskigt otrevlig mot den som senast försökte sälja på mig något mysigt-rosa-bröst-klämma-titta-vad-jag-är-snäll-aktigt. Vad sägs om rosa band i granen, förresten, för att återgå till topic!?

OT *drool* :D /OT

Rosa band bör funka, kristyränglar kan ju t ex vara rosa så färgen i sig är inget konstigt. Om det ska vara mycket rosa band så skulle jag däremot välja ganska noga vad jag sätter upp mer.
Själv ska jag inte klä någon gran men jag har julgranskulor hängade i vissa fönster året runt så jag klarar mig..

Cilia
2008-12-14, 12:43
Högst olämplig tradition med tanke på behovet av dagsfärska julgransfotografier i tråden.
Jag visste att det fanns en anledning till att jag gillar dig Nina.


fast jag tänkte så här. Att om dom börjar rea juldekoration innan julafton så ger min tradition Lellan en chans att smita ut och shopa julgransgrejer och klä granen utan att framstå som en snål mamma.

Litecore
2008-12-14, 17:11
I vår familj så klär vi granen först på kvällen den 23 dec.
true that, men jag blir utan min sambo fram till jul ikväll och hon ville att granen
skulle upp nu så hon fick en chans att titta på den innan tomten kommer också :)