handdator

Visa fullständig version : När växer muskler?


etttvåtre
2008-12-12, 19:50
Musklerna bryts ju ner och växer efter att man har tränat, men hur länge pågår det? Fortfarande nästa dag? Dagen efter det då?

MasterChief
2008-12-12, 20:00
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3329650&postcount=6

etttvåtre
2008-12-12, 23:20
Tack, jag är ingen höjdare att hitta genom sökfunktionen :(

Följdfråga: Man måste ju vara på kcal + för att bygga muskler, men det räcker väl att man ligger på kcal + enbart under den tiden då muskler bildas och inte på dagar då man inte gymmar?

C.E.J.
2008-12-12, 23:24
Tack, jag är ingen höjdare att hitta genom sökfunktionen :(

Följdfråga: Man måste ju vara på kcal + för att bygga muskler, men det räcker väl att man ligger på kcal + enbart under den tiden då muskler bildas och inte på dagar då man inte gymmar?

Det är väl en fördel tror jag att lägga en större mängd energi på träningsdagarna.

Rahf
2008-12-13, 00:27
Tack, jag är ingen höjdare att hitta genom sökfunktionen :(

Följdfråga: Man måste ju vara på kcal + för att bygga muskler, men det räcker väl att man ligger på kcal + enbart under den tiden då muskler bildas och inte på dagar då man inte gymmar?

Om du har ett uppehåll på flera dagar så kan det ju vara smartare att fördela överskottet till träningsdag och dagen därpå. Uppbyggnaden är störst timmarna efter och dygnet efter styrketräning. Om du däremot har ett fördelat schema över hela veckan (3-4 pass per vecka och träning varannan dag ungefär) så kan det säkert vara smart att bara plana ut överskottet på hela veckan så du slipper ödsla energi på att tänka och planera alltför mycket. Jag antar att du är relativt ny.