handdator

Visa fullständig version : Vatten


Andyh
2003-07-11, 23:05
På jobbet har vi sån vattenautomatbubblare. jag brukar kolka i mig ett par liter vatten från den varje dag. men jag är i princip den enda på jobbet som använder den. Alla andra säger att man kan bli sjuk av det vattnet. Kan det verkligen stämma eller är det bara bs?

911
2003-07-11, 23:10
varför skulle man bli sjuk av det vattnet? har du blevit sjuk?

Där jag jobbade hade de också en sån, alla satt jämt o smuttade på det där vattnet men ingen blev sjuk...

De kanske tänker på salmonella risken eller nåt?

Andyh
2003-07-11, 23:12
själva vattentanken är inte kyld och därför kan bakterier föröka sig ganska snabbt där speciellt en varm sommardag. det är deras argument.

911
2003-07-11, 23:15
hm, vi har nog inte likadan isf, för den är iskall....

kanske är nån som är mer hemma än jag på detta, men jag tror inte att det är nån fara om det dricks rätt mycke o vattnet inte hinner stå still för länge...

Diana
2003-07-12, 03:35
vet inte hurde e me sånnadär stora "allmänna"? behållare men på mitt jobbspringer iaf alla runt me vattenflaskor me pissljummet vatten i o ingen blir sjuk av de.. har svårt att troatt hälsovårdsgubbarna skulle låta den stå kvarom de va en hälsorisk att dricka ur den

Viveqa
2003-07-12, 07:15
Du borde ha märkt vid det här lagret ifall du blivit sjuk utav den....

GhostFace
2003-07-12, 07:35
Originally posted by Andyh
På jobbet har vi sån vattenautomatbubblare. jag brukar kolka i mig ett par liter vatten från den varje dag. men jag är i princip den enda på jobbet som använder den. Alla andra säger att man kan bli sjuk av det vattnet. Kan det verkligen stämma eller är det bara bs?

Och skulle du märka något, har du väl tillgång till en vattenkran i ett kök?
Eventuellt ett badrum/toalett med handfat?