handdator

Visa fullständig version : Bästa kosttillskottet för explosivitet?


Wilt the Stilt
2008-12-12, 15:21
Vilket kosttillskott (tycker du) är bäst för explosiviteten?

TRüCK?
Rage?
Kreatin?
Vad?

Länka gärna om det redan finns en tråd specifierad på just explosivitet.

Tabbe
2008-12-12, 16:42
Kreatin

Wilt the Stilt
2008-12-13, 12:55
Kreatin har jag i kapselform! :)

Får fortsätta med det då.

Tycker alla på brädan Kreatin? :Virro

Kross
2008-12-13, 16:19
Trück och Rage innehåller ju iofs kreatin... så skulle säga nån utav dom. Rage har funkat riktigt bra för mig iallafall.

g0dx
2008-12-13, 16:27
Kreatin har fungerat bäst för mig. Har även kört Trück men tyckte inte om stickningarna i huden.

chrilla
2008-12-13, 17:14
Körde kreatin när jag började träna, funkade toppen i kanske 4~ månader sen hjälpte det inte ett skit kändes det som. Köpte då rage, funkade och funkar fortfarande galant :) Man blir riktigt pigg och får bra explosivitet tycker jag :)

Fredrik_S
2008-12-13, 17:19
Vilket kosttillskott (tycker du) är bäst för explosiviteten?

TRüCK?
Rage?
Kreatin?
Vad?

Länka gärna om det redan finns en tråd specifierad på just explosivitet.

Vad exakt är du ute efter med bättre explosivitet? Tyngre vikter eller nått annat?
Tror att många kommer svara på frågan genom att svara på vad som gav dem bättre styrka eller bättre tryck, och jag antar att det inte är det vill ha som svar?

Gramsci
2008-12-13, 20:01
Vågar jag gissa att du är basketspelare? Jag tänker då nämligen på ditt namn som alluderar till Wilt Chamberlain. Vad jag har förstått så skall kreatin vara det bästa för att hoppa högre och i allmänhet öka sin explosivitet.

Guddi
2008-12-13, 20:18
Koffein ger nog mer effekt på explosiviteten om det endast är en ansträngning du ska göra. Sett på lite längre sikt så kan nog kreatin hjälpa dina framsteg något.

ChrisDEFC
2008-12-13, 23:56
rage före träning. lite extra kreatin monohydrat i gainern som jag tar direkt efter träningen. tar även monohydrat dagarna jag inte tränar för att hålla uppe nivån i musklerna, denna kombo funkar riktigt bra för mig. får bättre tryck och orkar köra på en hög nivå längre tid dessutom så somnar jag inte på gymmet tackvare koffeinet i ragen :thumbup:

Wilt the Stilt
2008-12-14, 13:46
Fredrik:

Tränar greppträning. Och tänkte mest på till exempel explosivitet för singlar på övningar där (t ex grippers och rolling thunder).

Gramsci:

Läs förklaring om han i Äldreomsorgen i Övre Kågedalens "ordbok". :p

Guddi:

Tack för tipset.

Elfsberg
2008-12-14, 20:15
Kre-Alkalyn fungerar fint för mig när jag thaiboxning och styrketräning.

ravendb
2008-12-18, 10:23
Trück fungerar riktigt bra för mig, har vant mig med stickningarna nu.