Trytter
2008-12-12, 10:52
Inte så originell fråga men jag hittade inte riktigt svaret när jag sökte..
Iaf letar jag tips på vad som kan vara bra att intas efter träning.
Jag tränar helkroppspass på "tom mage", drar i mig ca 50g malto före men tränar ofta direkt efter jobb eller på morgonen så jag har oftast inte ätit riktigt mat på ett tag.
Funkar hur bra som helst men kruxet är lite efter passet.
Det dröjer ofta några timmar innan jag hinner få i mig vanlig mat.
Hittills har jag kört på malto/vassle men det skulle uppenbarligen vara lite väl "snabbt" för att man ska stå sig ett par timmar.
Undrar om det är ok köra som jag gör nu men lägga till ett mellanmål när man kommer hem ifall det dröjer med ett ordentligt mål mat?
Eller har någon ett bättre tips på hur man löser det hela om det dröjer med maten efter träningen?
Kan vara värt att tillägga att jag cyklar hem ca en mil efter passet.
Iaf letar jag tips på vad som kan vara bra att intas efter träning.
Jag tränar helkroppspass på "tom mage", drar i mig ca 50g malto före men tränar ofta direkt efter jobb eller på morgonen så jag har oftast inte ätit riktigt mat på ett tag.
Funkar hur bra som helst men kruxet är lite efter passet.
Det dröjer ofta några timmar innan jag hinner få i mig vanlig mat.
Hittills har jag kört på malto/vassle men det skulle uppenbarligen vara lite väl "snabbt" för att man ska stå sig ett par timmar.
Undrar om det är ok köra som jag gör nu men lägga till ett mellanmål när man kommer hem ifall det dröjer med ett ordentligt mål mat?
Eller har någon ett bättre tips på hur man löser det hela om det dröjer med maten efter träningen?
Kan vara värt att tillägga att jag cyklar hem ca en mil efter passet.