handdator

Visa fullständig version : Försäkringskassan kan betala studier?


JustinCredible
2008-12-11, 17:29
Jag anmälde mig till en kurs som ska börja till våren/sommaren som kostar drygt 50 000. Tänkte ta ett banklån för att finansiera den eller nåt, sen läste jag på kursens hemsida under finansiering att "En del får kursen betald genom arbetsförmedlingen eller försäkringskassan."

Kollade på försäkringskassans hemsida men hittade inget om det. googlade runt lite och hittade trådar på andra forum där nån hade fått musik-kurser och liknande betalda av försäkringskassan. Mailade försäkringskassan igår men har inte fått nåt svar och då är ju det självklara alternativet att fråga på ett styrketräningsforum.

Nån som vet om försäkringskassan har några "krav" på vad det är för utbildning och liknande?

coxie
2008-12-11, 17:31
Är du sjukskriven? Försäkringkassan kan betala utbildning om du inte kan gå tillbaka till ditt gamla jobb.

Mental
2008-12-11, 17:31
Om AMS ska betala: Till att börja med ska du väl vara långtidsarbetslös och med en fruktansvärt kass sits på arbetsmarknaden, dvs pissig arbertslivserfarenhet och ingen utbildning att tala om.

JustinCredible
2008-12-11, 17:41
Jo jag har aktivitetsersättning just nu. Men okej får ringa dförsäkringskassan imorrn, tack för svaren.