handdator

Visa fullständig version : Kost råd för Bulka tack !

Hakuna matata
2008-12-11, 16:53
Hej! Jättetacksammt om nån skulle vilja ge mig rätt % intag av fett , protein och kolhydrater.

tex 20% fett , 40% kolhydrater, 40% protein , nåt sånt körde arnold på väl?

Det jobbiga är att varje fullkorns brödpaket, pasta osv jag köper, kött osv, mäts i GRAM . per 100 Gram = tex 60 kcal .

ett brödpaket är 680 gram , 12 skivor. inte så svårt att räkna ut, det svåra blir med pastan . har ju ingen jädra våg, uber svårt att veta hur mycket gram man tar =D

17 år , 74 kg , ca 18 % kroppsfett tyvärr, tänkte bulka mig till 84 , sedan tappa kroppsfett med CLA tabletter + 500 ml mjölk. bevisat att det fungerar har amerikanska testare. samt cykla, spinning, powerwalka osv.

Men utesluter man jogga när man ska bevara muskler och tappa kroppsfett ist för bygga, tappar man muskler av intervall jogging?

mitt mål * bli arnold =D

tar la 7-10 år men väl värt livsstilen. älskar äta nyttigt, fullkorn, proteinrikt osv.

Kör me WHEY 100% goldstandard, ska byta till de nya bästa whey och glutamine samtidigt.

Ge gärna tips på kost . Uber snällt :D Mvh

Eddie Vedder
2008-12-11, 16:58
Jag tycker helt klart du överanalyserar. Hur äter du idag? Om du äter bra mat idag och är viktstabil så är allt som krävs att du käkar samma mat men kanske en extra måltid t.ex.

Visst kan du fördela hit och dit men det är av föga betydelse, huvudsaken är att vikten successivt går uppåt och du vinner inget på att öka för snabbt.

Onigiri
2008-12-11, 21:15
sedan tappa kroppsfett med CLA tabletter + 500 ml mjölk. bevisat att det fungerar har amerikanska testare. Det är bevisat enligt Onigiri att du kan äta choklad och glass samt SOCKER tabletter till ett visst kcal-underskott varje dag och tappa kroppsfett.

Hakuna matata
2008-12-11, 21:58
Det är bevisat enligt Onigiri att du kan äta choklad och glass samt SOCKER tabletter till ett visst kcal-underskott varje dag och tappa kroppsfett.

haha antar du var på skämt humör :D

Men du har helt rätt eddie . jag tror faktiskt jag över analyserar bulken.

Kan överanalysera deffen för hålla mig på underskott senare , det blir lätt endå.

Men vad tror ni snälla grabbar här på kollozeum om att äta rätt fett för förbränna fett? Arnold säger detta och alla andra bodybuilders. Frågan är: vad för fett menar dem?

och nu fråga nr 2 , sista frågan .

Gymmar 3 dgr i veckan, 2 muskelgrupper per dag (fria vikter).
Resten 3 dagar har jag läst från ARNOLD haha han är min referenskälla :D
men han har sagt att man ska vila minst 3 dar och det stämmer. Jag återhämtar mig rejält och bryter inte ner muskler genom att gymma varje dag.

Frågan nr 2 är då : kan jag simma 2 vilodagar i veckan ja egentligen skulle vila?

Dvs gymma 3 dar , simma 2 dar , "vila 1 dag" ?

det tynger la inte kroppen att simma väl? man återhämtar sig och bryter INTE ner musklerna väl?

Så tacksammt från ni kunniga på forumet ! Mvh :)

enzodiac
2008-12-11, 22:01
jag tror inte onigiri skämtade.

King Grub
2008-12-11, 22:02
Man bryter alltid ner musklerna, 24/7, och ju mer desto mer man tränar. Samtidigt bygger man alltid upp musklerna, och med belastningsträning kombinerat med tillräckligt med energi och protein samt vila, kommer uppbyggnaden att på sikt vara något större än nedbrytningen.

Och det onigiri säger stämmer utmärkt. Man kan äta glass och snask varje dag och ändå tappa kroppsfett. Och man kan äta sig tjock på ris och tonfisk.

Hakuna matata
2008-12-11, 22:04
Man bryter alltid ner musklerna, 24/7, och ju mer desto mer man tränar. Samtidigt bygger man alltid upp musklerna, och med belastningsträning kombinerat med tillräckligt med energi och protein samt vila, kommer uppbyggnaden att på sikt vara något större än nedbrytningen.

Härligt med snabba svar. Men med detta menar du, det är positivt att bryta ner musklerna genom simma på 2 utav mina vilodagar? sisådär 2000 meter, hyfsat hastighet .

Förstod tyvärr inte .
Det bästa är väl att kroppen ska vila , det är efter gymmet under vilan som förbränningen börjar läste jag på AST sport science.

Motivera gärna :) Härligt med svar ! Mvh

King Grub
2008-12-11, 22:06
Men med detta menar du, det är positivt att bryta ner musklerna genom simma på 2 utav mina vilodagar? sisådär 2000 meter, hyfsat hastighet .

Det har jag inte skrivit. Konditionsträning är negativt för muskeltillväxten. Men 2 dagars simning per vecka lär inte påverka i praktiken.

det är efter gymmet under vilan som förbränningen börjar läste jag på AST sport science.

Förbränningen? Inkorrekt.

Hakuna matata
2008-12-11, 22:12
Okay .. Men konditionsträning? det förknippar jag med " spinning, cykelmaskin , cykla, boxning osv, jag vet att man tappar muskler i längden av jogging osv. " jag syfta på simma, räknas det lika dåligt som jogging har inverkan på ens muskler? simning gör bara axlarna bredare och är as bra för fettförbränning väl? dock håller inte 1 pass lika länge som 48 timmars förbränning (förutsatt att man tränar extremt hårt en dag på gymmet)

Simma är la lika bra för musklerna som cykeln?

eller är simma lika dåligt för musklerna som jogga?

Motivera gärna igen :)

Uttryck dig väl till en noob tonåring som inte riktigt kan formulera mina frågor så väl =D

Hakuna matata
2008-12-11, 22:29
nån?

Sundsarn
2008-12-11, 23:06
Detta är nog vad du behöver:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82537

Edit: ifs från 2 år sen men... aja

Flygplan
2008-12-12, 00:04
Glöm det här med att CLA och något "super whey" kommer ha en dramatisk inverkan på dina resultat. Sök och läs i forumet några dagar för att lära dig lite grundläggande grejer.

Scratch89
2008-12-12, 08:11
Jag tycker också att du kan söka runt lite. Det finns hur många trådar som helst, som är i princip likadana. Titta Sundsarns länk där också, den tar upp konditionsträningsfrågan.

Hakuna matata
2008-12-13, 19:19
Jag tycker också att du kan söka runt lite. Det finns hur många trådar som helst, som är i princip likadana. Titta Sundsarns länk där också, den tar upp konditionsträningsfrågan.

Uph all den texten? nah lugnt !

Kan det jag behöver veta nu ! Frågat i en annan tråd,
Spinning, boxning , cykla , gäller och lätt tung gym träning vid deff.

kcal intaget och överskotts intaget har jag fått begrepp på tack vare ni shyssta grabbar och tjejer på forumet .

Kan dela med lite tips från mitt tränings dokument jag samlat ihop på flera mån, från arnold självfallet och andra källor =D

A good recommendation would be to consume about 5-7 grams of carbohydrates per pound of body weight

Arnold advises doing 8-12 reps for the upper-body muscles and 12-16 for the lower-body muscles. This is due to the fact that the lower-body muscles can withstand fatigue slightly better than the upper body, so they can handle the higher rep range.

low-glycemic carbs (carbs that digest slowly in the body and don't cause an insulin spike) about an hour or so prior to hitting the weights.
Eating low-glycemic carbs (with a glycemic index, or "GI", rating of 70 or less) will provide the stored fuel you need to power through your sets.

Osv osv =D !

jaosef
2008-12-13, 20:21
Jag tycker du ska överväga att läsa runt lite

Scratch89
2008-12-14, 13:30
Uph all den texten? nah lugnt !

Kan det jag behöver veta nu ! Frågat i en annan tråd,
Spinning, boxning , cykla , gäller och lätt tung gym träning vid deff.

kcal intaget och överskotts intaget har jag fått begrepp på tack vare ni shyssta grabbar och tjejer på forumet .

Kan dela med lite tips från mitt tränings dokument jag samlat ihop på flera mån, från arnold självfallet och andra källor =D

A good recommendation would be to consume about 5-7 grams of carbohydrates per pound of body weight

Arnold advises doing 8-12 reps for the upper-body muscles and 12-16 for the lower-body muscles. This is due to the fact that the lower-body muscles can withstand fatigue slightly better than the upper body, so they can handle the higher rep range.

low-glycemic carbs (carbs that digest slowly in the body and don't cause an insulin spike) about an hour or so prior to hitting the weights.
Eating low-glycemic carbs (with a glycemic index, or "GI", rating of 70 or less) will provide the stored fuel you need to power through your sets.

Osv osv =D !

Arnolds rekommendationer är tjugofem år gamla, och är byggda på kunskap som var aktuella långt innan Lipton och Wolf kom och revolutionerade i princip all kunskap om näring runt träning, och idrottsnutrition överhuvudtaget.

Eddie Vedder
2008-12-14, 13:32
Arnolds rekommendationer är tjugofem år gamla, och är byggda på kunskap som var aktuella långt innan Lipton och Wolf kom och revolutionerade i princip all kunskap om näring runt träning, och idrottsnutrition överhuvudtaget.

Lipton är väl iofs mest känd för sitt té. Tipton är annars en framstående forskare inom det ämnet du syftar på.:D

Anton Fräs
2008-12-14, 13:36
Arnold är ingen Gud inom varken kost eller träning och chansen att du ser ut som Arnold bara för att du kör hans schema är inte ett dugg troligt. Snarare är "chansen" stor att du sliter ut dig eftersom du förmodligen inte kommer i närheten av hans genetik, (och förhoppningsvis inte använder de preparat han använde..)

Scratch89
2008-12-14, 13:47
Lipton är väl iofs mest känd för sitt té. Tipton är annars en framstående forskare inom det ämnet du syftar på.:D

Haha! Det roliga var att jag precis var och hämtade lite te... You got me.